Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fusebit Doctor - Nie naprawia uC

Grymasek 25 Lip 2013 14:16 1536 4
  • #1 25 Lip 2013 14:16
    Grymasek
    Poziom 8  

Witam,

Jako iż jestem wybitnie początkujący w dziedzinie mikrokontrolerów postanowiłem zbudować FuseBit Doctor'a.

Płytkę wykonałem metodą termotransferu, sprawdziłem pod kątem zwarć itd itp. Po zmontowaniu zaprogramowałem układ (ATmega8-8pu) wraz z uwzględnieniem Fusebitów (L1 i D1 i EEPROM) dla wersji 2.11.

Niestety po podłączeniu urządzenia do zasilania (zasilacz komputerowy żółty i czarny kabel - 12V) wszystko zdaje się działać poprawnie, jednak nie potrafię naprawić żadnej ATmegi. Zapala się czerwona dioda, a po naciśnięciu przycisku START kilka razy szybko mrugnie zielona i znowu czerwona.

Na płytce nie ma zwarć, jedyne odstępstwo od schematu to rezystor 220ohm zamiast 330oh. Sprawdzałem też na nowej ATmedze... To samo, nie jest w stanie "naprawić" nowej atmegi, która jest zwyczajnie sprawna.

Elementy są nowe, płytka wykonana z wersji 2h.

Proszę o pomoc,
    Pozdrawiam

0 4
  • #3 25 Lip 2013 14:31
    Grymasek
    Poziom 8  

Niestety nie posiadam, ale pogę spróbować coś takiego zmontować na szybko, tylko co dalej?

Dla ścisłości:

Programowałem programem MkAVR Calculator przy użyciu programatora http://electronics-diy.com/avr_programmer.php

Odczyt zaprogramowanego układu:

Odczyt Fusebit zaprogramowanego układu:

Okno podczas programowania układu:

Z pliku READ autora projektu:

FUSEBITS: internal 1MHz clock, EESAVE enabled:
    M8 L:0xE1 H:0xD1

Krótka prezentacja jak to "działa"

Może zwyczajnie coś pominąłem?

Ostatnie pytanie, to normalne, że stabilizator się grzeje? Podaje właściwe napięcia, ale mocno się grzeje.

Pozdrawiam

0
  • #5 28 Lip 2013 12:14
    yokoon
    Poziom 28  

dondu napisał:
    Grymasek napisał: