Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Lupo 1,4 TDI - Pali/ubywa dużo oleju

jib 25 Lip 2013 17:27 7428 27
  • #1 25 Lip 2013 17:27
    jib
    Poziom 15  

    Dwa miesiące temu kupiłem Lupo 1,4 TDI 180 tys. km. 2002r.
    Problem polega na tym, że ulubionym trunkiem Lupo jest olej. Początkowo był zalany Castrolem 5w30, ale polecono mi go zmienić na 5W40 więc to uczyniłem i zalałem Texaco.
    Od wymiany zrobiłem około 500km i olej jest czarny (przynajmniej nie tak powinien wyglądać do 500km).
    Dzisiaj zrobiłem dolewkę i okazało się, że na 270km (trasa przy spokojniej jeździe do 110km/h) spalił 350 ml, co według mnie jest astronomiczną ilością.
    Nie widać, aby dymił (oprócz odpalania na zimnym pojawia się czarna chmura, ale w dieslu raczej to normalne), olej nigdzie nie wycieka.
    Ma ktoś jakiś pomysł?

    0 27
  • #2 25 Lip 2013 17:48
    brombal
    Poziom 19  

    po 1 będzie czarny przecież to diesel
    po 2 jesli nie ma wycieku to na 100% turbina puszcza olej do dolotu
    zdejmij wąż na wyjściu sprężarki i odnajdziesz w nim swoje 350 ml i każde poprzednie

    0
  • #3 25 Lip 2013 19:04
    jib
    Poziom 15  

    Aby dojść do dolotu muszę zdjąć ten wąż, mam nadzieję że nić się nie stanie.
    VW Lupo 1,4 TDI - Pali/ubywa dużo oleju
    Oczywiście mówisz o dolocie przy turbinie?
    VW Lupo 1,4 TDI - Pali/ubywa dużo oleju

    0
  • #4 25 Lip 2013 19:57
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    jib napisał:

    Nie widać, aby dymił (oprócz odpalania na zimnym pojawia się czarna chmura, ale w dieslu raczej to normalne), olej nigdzie nie wycieka.
    Ma ktoś jakiś pomysł?


    To wcale nie jest normalne tylko świadczy o zakłóconym stosunku paliwa do powietrza. Od lat jeżdżę dieslami i nigdy mi na czarno nie dymiły.Oleju poszukaj nie przy EGR który sfotografowałeś tylko niżej przy interlkoolerze. Rozłącz tam przewód i zobacz ile go jest. Nieznaczne ilości są normą ! Poziom oleju zawsze sprawdzaj gdy auto jest zaparkowane w tym samym miejscu. Być może z początku auto stało pochylone i dlatego ta różnica ?

    0
  • #5 25 Lip 2013 20:31
    jib
    Poziom 15  

    Olej sprawdzam w garażu więc na pewno stoi na prostym. Jutro zdejmę przewody i napiszę co tam znajdę.

    0
  • #6 26 Lip 2013 08:45
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Sprawdź jeszcze czy olej który wlałeś do silnika ma specyfikację VW do PD. To ważne bo te silniki wymagają tego właśnie oleju.

    0
  • #7 26 Lip 2013 10:04
    jib
    Poziom 15  

    Wiec wziąłem się od rana do roboty:
    Dolot IC wygląda tak
    VW Lupo 1,4 TDI - Pali/ubywa dużo oleju
    VW Lupo 1,4 TDI - Pali/ubywa dużo oleju
    Dolot do turbina wygląda tak ( to na spodzie rury to nie cień tylko olej)
    VW Lupo 1,4 TDI - Pali/ubywa dużo oleju
    VW Lupo 1,4 TDI - Pali/ubywa dużo oleju
    Samo turbo wygląda tak ( pewnie zdjęcie niewiele o nim powie). Są Luzy na wirniku ale ciężko mi powiedzieć czy tak ma być czy nie.
    VW Lupo 1,4 TDI - Pali/ubywa dużo oleju

    0
  • #8 26 Lip 2013 13:17
    MD-2
    Poziom 14  

    Turbo zaolejone dookoła, w wężach sporo oleju w IC pewnie też.
    Dobrze to nie wróży - turbina przepuszcza olej. Regeneracja albo szukać dobrej i "mądrej" używki.

    0
  • #9 26 Lip 2013 14:15
    jib
    Poziom 15  

    W dolnych przewodach od IC również wyciekło trochę oleju.

    0
  • #10 26 Lip 2013 15:12
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    To trochę to ile jest np. kieliszków 0.25 ?

    0
  • #11 26 Lip 2013 15:19
    jib
    Poziom 15  

    Może pół kieliszka, ale przewód jest cały w oleju.

    0
  • #12 26 Lip 2013 19:03
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Pół kieliszka to w zasadzie norma.Zatem nie to jest miejsce utraty oleju.
    Po za tym czy wziąłeś pod uwagę to, że po wymianie mimo nalania do poziomu "max" po krótkim czasie stan oleju się obniża bo uzupełnia wszystkie zakamarki.
    Teraz jest chyba czas abyś temu się dokładnie przyglądał. Mam ten sam silnik ( w Polo) i on nic oleju nie traci.

    0
  • #13 27 Lip 2013 11:44
    jib
    Poziom 15  

    Od wymiany oleju dolewałem go już dwa razy wiec z pewnością tak nie powinno być.

    0
  • #14 02 Sie 2013 09:06
    jib
    Poziom 15  

    Wiec napiszę co było powodem i co zostało zrobione w Lupo:
    1.Turbo w środku było zmasakrowane więc poszło do regeneracji.
    2.Uszczelka pod głowicą była lekko uszkodzona więc głowica poszła do kompletnej regeneracji. Połamane i pokrzywione prowadnice zaworów.
    3.Uszczelek pompowtrysków praktycznie nie było wiec zostały wymienione.
    Wszelkie uszczelki zostały wymienione.

    I to chyba na tyle.
    Później wrzucę zdjęcia starego wirnika.

    0
  • #15 02 Sie 2013 13:18
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Uszkodzenia w obrębie głowicy wskazują na to, że silnik miał wcześniej awarię rozrządu. Jednym słowem sprzedający samochód oszukał Cię. Po takim czasie ciężko będzie Ci wyegzekwować od niego jakieś zadośćuczynienie ale spróbuj i zagroź mu sądem. Może kilkaset lub tysiąc złotych odzyskasz?

    0
  • #16 02 Sie 2013 18:11
    jib
    Poziom 15  

    Kupiłem go od handlarza który sprowadza kilka samochodów na lawecie. Więc wątpię, ze cokolwiek odzyskam.

    0
  • #17 03 Sie 2013 11:10
    p1212
    Poziom 13  

    przebieg też polityczny jak wszyscy lubią w tym kraju czyli między 160-180 tys km...

    0
  • #18 18 Sie 2013 12:08
    jib
    Poziom 15  

    To może jeszcze pytanie. Jakie jest "normalne" spalanie oleju w przypadku tych silników (1,4 tdi)?

    0
  • #19 18 Sie 2013 12:55
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Odpowiem na własnym przykładzie.Mam ten silnik w Polo ( przebieg 157 tyś) i nic nie ubywa pomiędzy wymianami oleju.
    W pierwszym poście napisałeś, że po 500 km olej był czarny. To w każdym dieslu jest normalne.Po za tym silnik spalający takie ilości( 270 km/ 350 ml) oleju po prostu MUSI dymić i dziwne, że Twój tego nie robi.

    0
  • #20 18 Sie 2013 12:58
    jib
    Poziom 15  

    To trochę kiepsko, po remoncie po przejechaniu około ponad 1000km spalił jakieś 300ml

    0
  • #21 18 Sie 2013 13:05
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    jib napisał:
    To trochę kiepsko, po remoncie po przejechaniu około ponad 1000km spalił jakieś 300ml


    300/ 1000 to jeszcze można wytrzymać ale dobrze nie jest.

    0
  • #22 28 Paź 2013 18:22
    jib
    Poziom 15  

    Panowie i Panie zwracam się z prośbą o poradę:

    Silnik jak pił olej tak pali i to nawet w większych ilościach niż wcześniej.

    Moje pytanie brzmi, czy dalej pchać się w remont tego silnika ( wymiana pierścieni, docieranie zaworów) czy szukać innej jednostki. Weźcie pod uwagę, że cała góra jest wyremontowana.

    0
  • #23 28 Paź 2013 18:41
    slider2002
    Poziom 14  

    tak si ekonczy zakup auta w tedeiku od handlarza niestety. jak chcesz miec pewnosc ze bedzie dobrze to kapitalka silnika. same pierscienie moga nie pomoc. musisz to przemyslec.

    0
  • #24 28 Paź 2013 19:25
    jib
    Poziom 15  

    Nastawiam się na pierścienie i robienie szlifu. Cała góry została zrobiona .

    0
  • #25 28 Paź 2013 20:08
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Robienie szlifu ma jeszcze sens ale czy można kupić zestaw nad wymiarowych tłoków i pierścieni ? Bo sama wymiana pierścieni ( tzw. szwedzki remont) to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Bardzo szybko będzie gorzej niż przed remontem.

    0
  • #26 28 Paź 2013 20:23
    majsster
    Poziom 22  

    czemu uważasz że wymiana samych pierścieni to kasa w błoto ? rzadko się trafia że tłok z tuleją jest do wymiany. Zazwyczaj pakuje same pierścienie i jest wszystko ok (głowice też robię przy tym zabiegu). Pozdrawiam

    0
  • #27 28 Paź 2013 20:30
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    majsster napisał:
    czemu uważasz że wymiana samych pierścieni to kasa w błoto ?


    Uważam na podstawie swojej praktyki, po 3-ech miesiącach stan będzie gorszy jak przed naprawą. Włożenie nowych pierścieni do zowalizowanych i z progami cylindrów spowoduje popękanie pierścieni. Po za tym stare tłoki mają już rozkalibrowane gniazda ( rowki ) pierścieni.

    0
  • #28 28 Paź 2013 20:45
    majsster
    Poziom 22  

    Pierwsze słyszę, robiłem same pierścienie i silniki nadal jeżdżą co prawda z początku silnik bierze olej ale gdy pierścienie się dotrą to jest wszystko ok :) ale każdy ma swoje zdanie.

    0