VW Sharan 1,9 TDI 115KM, 2001r, Silnik AUY - nigdy z nim poważnych problemów nie miałem - ale teraz nadrabia za całe 7 poprzednich lat...
Właśnie opadły mi ręce, kolejny dzień walki nie odniósł skutku.
Sytuacja była następująca:
Zatrzymałem się na skrzyżowaniu podczas normalnej jazdy, w pewnym momencie zaświeciły się wszystkie kontrolki pod prawym zegarem, na środku zapalił się symbol oleju, zaczął mrugać symbol hamulca postojowego. Komputer piszczał i na wyświetlaczu przewijały się informacje typu silnik uszkodzony, (w tonie natychmiast się zatrzymaj). Zegar obrotów spadł na zero ale silnik pracował normalnie - wolne obroty. Ruszyłem aby zjechać z krzyżówki, (podczas jazdy również nie działał zegar prędkości) zatrzymałem się, wyłączyłem silnik - i od tego
czasu już go nie uruchomiłem.
VAG pokazuje błędy:
18056 - Powertrain Data Bus: Failure
P1648 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal
Przy próbie uruchomienia silnika, silnik startuje, pracuje 2sek i zatrzymuje się.
Po skasowaniu błędów, pozostają te:
18056 - Powertrain Data Bus: Failure
P1648 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
Po próbie uruchomienia dodaje się ten:
18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal
Co zrobiłem:
Oczywiście wujek google i do dzieła:
- Wymieniony bezpiecznik 15 (10A), PONIEWAŻ WYGLĄDAŁ TAK:
(tutaj doszukuję się przyczyny)
- Przekaźnik 109 - wyczyszczony, sprawdzony, działa (przy przekręceniu stacyjki załącza się, po wyłączaniu stacyjki wyłącza się po 2-3 sek). Dla pewności przełożyłem z bory taki sam przekaźnik aby spróbować odpalić - bez skutku.
- Sprawdzone świece żarowe (2 wymienione bo były spalone)
- dodatkowa pompa cieczy chłodzącej naprawiona (wymieniłem szczotki, bo pompa działała po puknięciu w nią, okazało się że są zużyte do prawie 2mm)
- punkty masowe przy silniku, pod siedzeniami, po lewej od tablicy (nad bezpiecznikami i przekaźnikami) poluzowałem, contakt styk, mocno dokręcone,
- sprawdzone wszystkie bezpieczniki w skrzynce z bezpiecznikami (2x) - dziś okazało się że wcześniej wymieniony czerwony 10A jest znów przepalony - a przecież silnika nie udało mi się uruchomić - wymieniłem na nowy.
- sterownik silnika wyjęty, przeczyszczone styki, rozkręcony (żadnych śladów jakiegokolwiek śniedzenia, czy rdzewienia, czyste błyszczące się luty na całości), tak samo w puszce nad bezpiecznikami (siemens) - czyściutkie, jak nowe.
- połączenia do czujników na silniku przeczyszczone, contakt styk, podoginane, wpięte na swoje miejsca.
Generalnie brakuje mi pomysłów, ale nie chcę się poddawać, wszystko wskazuje na przepaloną instalację elektryczną, tylko gdzie szukać?
Czy ktoś z szanownych użytkowników dysponuje schematem instalacji elektrycznej do tego pojazdu? co dokładnie zasila 109? co dokładnie zasila bezpiecznik nr 15 (10A)? Chociaż zauważyłem że 109 przestaje działać jak wypnę bezpiecznik 14 a nie 15...
Ponadto 109 sterowany jest masą i "korzysta" z "+" który ma załączać na styk 87 ALE wg pomiarów jakie zrobiłem +12 jest na obydwóch stykach -> 30 i 87 cały czas, niezależnie od tego czy kluczyk jest przekręcony czy nie - nawet przy wyjętym przekaźniku...
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie - doczytałem że instalacja elektryczna w sharanie to nie "przelewki" - chodzi o śniedzenie, przegniwanie i przegrzewanie, ale ok będę szukał ale proszę o pomoc - gdzie?
Właśnie opadły mi ręce, kolejny dzień walki nie odniósł skutku.
Sytuacja była następująca:
Zatrzymałem się na skrzyżowaniu podczas normalnej jazdy, w pewnym momencie zaświeciły się wszystkie kontrolki pod prawym zegarem, na środku zapalił się symbol oleju, zaczął mrugać symbol hamulca postojowego. Komputer piszczał i na wyświetlaczu przewijały się informacje typu silnik uszkodzony, (w tonie natychmiast się zatrzymaj). Zegar obrotów spadł na zero ale silnik pracował normalnie - wolne obroty. Ruszyłem aby zjechać z krzyżówki, (podczas jazdy również nie działał zegar prędkości) zatrzymałem się, wyłączyłem silnik - i od tego
czasu już go nie uruchomiłem.
VAG pokazuje błędy:
18056 - Powertrain Data Bus: Failure
P1648 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal
Przy próbie uruchomienia silnika, silnik startuje, pracuje 2sek i zatrzymuje się.
Po skasowaniu błędów, pozostają te:
18056 - Powertrain Data Bus: Failure
P1648 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
Po próbie uruchomienia dodaje się ten:
18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal
Co zrobiłem:
Oczywiście wujek google i do dzieła:
- Wymieniony bezpiecznik 15 (10A), PONIEWAŻ WYGLĄDAŁ TAK:

(tutaj doszukuję się przyczyny)
- Przekaźnik 109 - wyczyszczony, sprawdzony, działa (przy przekręceniu stacyjki załącza się, po wyłączaniu stacyjki wyłącza się po 2-3 sek). Dla pewności przełożyłem z bory taki sam przekaźnik aby spróbować odpalić - bez skutku.
- Sprawdzone świece żarowe (2 wymienione bo były spalone)
- dodatkowa pompa cieczy chłodzącej naprawiona (wymieniłem szczotki, bo pompa działała po puknięciu w nią, okazało się że są zużyte do prawie 2mm)
- punkty masowe przy silniku, pod siedzeniami, po lewej od tablicy (nad bezpiecznikami i przekaźnikami) poluzowałem, contakt styk, mocno dokręcone,
- sprawdzone wszystkie bezpieczniki w skrzynce z bezpiecznikami (2x) - dziś okazało się że wcześniej wymieniony czerwony 10A jest znów przepalony - a przecież silnika nie udało mi się uruchomić - wymieniłem na nowy.
- sterownik silnika wyjęty, przeczyszczone styki, rozkręcony (żadnych śladów jakiegokolwiek śniedzenia, czy rdzewienia, czyste błyszczące się luty na całości), tak samo w puszce nad bezpiecznikami (siemens) - czyściutkie, jak nowe.
- połączenia do czujników na silniku przeczyszczone, contakt styk, podoginane, wpięte na swoje miejsca.
Generalnie brakuje mi pomysłów, ale nie chcę się poddawać, wszystko wskazuje na przepaloną instalację elektryczną, tylko gdzie szukać?
Czy ktoś z szanownych użytkowników dysponuje schematem instalacji elektrycznej do tego pojazdu? co dokładnie zasila 109? co dokładnie zasila bezpiecznik nr 15 (10A)? Chociaż zauważyłem że 109 przestaje działać jak wypnę bezpiecznik 14 a nie 15...

Ponadto 109 sterowany jest masą i "korzysta" z "+" który ma załączać na styk 87 ALE wg pomiarów jakie zrobiłem +12 jest na obydwóch stykach -> 30 i 87 cały czas, niezależnie od tego czy kluczyk jest przekręcony czy nie - nawet przy wyjętym przekaźniku...
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie - doczytałem że instalacja elektryczna w sharanie to nie "przelewki" - chodzi o śniedzenie, przegniwanie i przegrzewanie, ale ok będę szukał ale proszę o pomoc - gdzie?