Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAN TG - Klakson- potrzebny schemat

Rzexxnik 25 Jul 2013 19:55 10704 13
  • #1
    Rzexxnik
    Level 16  
    Witam. Mam problem z klaksonem w MAN TGX . W tym aucie ktoś wyciął cały klakson, nawet kabli nie ma od niego. Potrzebuję schemat elektryczny aby odbudować mój klakson. Wdaję mi się, że w każdym manie serii TG będzie to tak samo wyglądało, więc jeśli ktoś dysponuje takim schematem to bardzo proszę o pomoc.
  • #2
    Rzexxnik
    Level 16  
    Czy nikt nie podpowie skąd dokąd trzeba sprawdzić. Wiem że chodzi o kabelki 71310 i o masę, ale gdzie co ma iść nie wiem. Proszę o pomoc
  • #3
    kwantor
    Level 38  
    Jak ktoś wyciął do spodu, to zrób od nowa i bądż twórcą tego "systemu"
    Standardowo do sygnału doprowadza się zasilanie przez bezpiecznik po stacyjce np.10A aby chronić przewody i auto przed pożarem.
    Wyjście sygnału łączy się z masą poprzez styk na kierownicy- minimalizuje to ilość przewodów na tym ruchomym kieracie.
    I mam gdzieś całe schematy Mana.
    Nie widzę sensu stosować tu WiFi :)
    Nie wiesz gdzie pobrać zasilanie? to podłącz np pod bezpiecznik dmuchawy nawiewu.
    Jeśli sygnał pobiera 100A, to wypada przeparować zasilanie przez odpowiedni przekaznik. To ostatnie zdanie, to raczej żart.
  • #4
    Rzexxnik
    Level 16  
    Czyli plus ma być na stało po załączeniu stacyjki, a jak poprowadzić masę z przełącznika przy kierownicy? Z którego pinu?
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    Jeden ze styków jest na potencjale masy- miernik, lub żarówka do ręki. To jedyna klarowna odpowiedz, bo nie miałem do czynienia z naprawą sygnału w MAN.
  • #6
    Rzexxnik
    Level 16  
    I to już dla mnie jest informacja. Dziękuję bardzo.Jutro pokombinuje. Ale jakby ktos mógł podzielić się schematem to będę wdzięczny.
  • Helpful post
    #7
    Józef Pluta
    Level 11  
    Przewód 71310 to jest "+" klaksonu - sygnał pojawia się po wciśnięciu przycisku,masę można pobrać z ramy podwozia lub lepiej z oryginalnego punktu na złączu (jeśli dobrze pamiętam to żółte w środkowej części konsoli łączeniowej z przodu),przew.brązowy. A jak ktoś to obciął, to przecież pozostały chyba jakieś końce przewodów? Oryginalna wiązka klaksonu wchodzi do podwozia z dolnej lewej strony konsoli

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mam nadzieję, że MAN TGX jest podobny do TGL, bo to był opis z tego modelu...
  • #8
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rzexxnik wrote:
    Wdaję mi się, że w każdym manie serii TG będzie to tak samo wyglądało
    Pierwsza podstawowa różnica to bezpiecznik...... w TGA/TGL to F375 w TGX F898.
    Druga switsch S160 (wybór pomiędzy sygnałem dźwiękowym elektrycznym a pneumatycznym) oraz kodowanie złącz.

    Józef Pluta wrote:
    Przewód 71310 to jest "+" klaksonu - sygnał pojawia się po wciśnięciu przycisku,masę można pobrać z ramy podwozia lub lepiej z oryginalnego punktu na złączu
    Tak, 71310 sygnał z switsch-a S108. Masę najlepiej podłączyć do złącza, im mniej przeróbek i kombinacji tym lepiej......
    Schemat myślę rozwieje wszelkie wątpliwości.

    MAN TG - Klakson- potrzebny schemat
  • Helpful post
    #9
    kwantor
    Level 38  
    Czyli jest jednak już inaczej, ale dzięki mojej odpowiedzi nastąpiła reakcja, pojawił się schemat itd. :)
  • #10
    Rzexxnik
    Level 16  
    W poniedziałek robię tak jak piszecie i oczywiście każdemu klikam pomógł. A czy wiecie lub macie schemat jak podłączyć klakson pneumatyczny i zrobić tak że po wciśnięciu przycisku mamy i sygnał elektryczny i pneumatyczny?
  • #11
    kwantor
    Level 38  
    Mnie nie klikaj, chyba, że coś wniosłem do rozwiązania.
  • Helpful post
    #12
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tym się sugeruj, jednak to rozwiązanie TGA.

    MAN TG - Klakson- potrzebny schemat
  • #13
    Rzexxnik
    Level 16  
    Dziękuję. W poniedziałek atakuje z tym.
  • #14
    Rzexxnik
    Level 16  
    Schemat mówi wszystko.