Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Upłynął limit czasu żądania - notoryczne komunikaty na Wi-Fi

25 Lip 2013 21:40 4608 16
  • Poziom 11  
    Witam,
    mam problem z internetem (korzystam z niego na laptopie przez Wi-Fi). Otóż grając online/ściągając/buszując po necie - rozłącza mi internet (tzn. dostaje disconnect z serwera na którym gram, przerywa mi ściąganie, lub też nie wczytuje strony www). W tle puszczam sobie ping dowolnego adresu, np. google i pojawia się komunikat "upłynął limit czasu żądania", - wtedy wiem, że za chwilę nastąpi odłączenie od internetu - w dolnym rogu, gdzie pokazany jest zasięg sieci pojawia się wykrzyknik, a po kliknięciu widnieje informacja "Brak dostępu do internetu" . Trwa to kilka sekund i za chwilę wszystko wraca do normy, by po kilku minutach znów się popsuło. Dodam jeszcze, że zasięg jest ok (zwykle 4 na 5 kresek, czasem spadnie do 3. Router Tp-Link WD8960N, Notebook Asus X52J, Neostrada 20MB.

    Wcześniej wszystko hulało ok, a teraz takie cyrki mi się robią. Myślałem, że może coś z Wi-Fi nie tak jest...podłączyłem laptopa pod kabel i o dziwo nic mi się nie działo. Na innym laptopie pingując dowolny adres jest wszytko ok nawet 'jadąc' na bezprzewodówce, korzystając z tego samego routera w tym samym miejscu. Więc skoro na innym lapku śmiga ok u mnie nie, pomyślałem, że może coś z moją kartą sieciową Wi-Fi jest nie tak. Wysłałem raz laptopa to zwrócili mi go z opisałem "Test ok". Nie poddałem się i ponownie wysłałem ze screenami i całym opisałem - wymienili mi kartę sieciową i nadal to samo. Formatowałem kompa, aktualizowałem sterowniki do karty Wi-Fi i nadal to samo. Raz potrafi chodzić ok i nie wywala mi neta, a czasem to notorycznie co chwilę dostaję disconnecta. Mam ochotę wywalić ten sprzęt przez okno - tyle kasy człowiek zapłacił po to by nerwy teraz zżerać:(

    Przebuszowałem google w poszukiwaniu odpowiedzi i nic mi nie pomogło. Mam nadzieję, że tutaj znajdę pomoc...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Zainstaluj Inssider i zobacz czy ktoś inny nie zagłusza tego kanału - ew zmienić na wolny.
  • Poziom 11  
    zainstalowałem wyżej wymieniony program. On automatycznie wykrywa wszystkie sieci? Pokazuje mi moją sieć, do której jestem podłączony. Nie wiem, które dane są ważne, więc podam wszystkie:

    Co-Channel: 0 Networks
    Overlapping: 0 Networks
    Signal -66 dBm (średnio, a waga się od 65 d0 69)

    Jest wszystko ok?

    Co do zmiany kanału, czy też ustawień routera - nic nie zmieniałem, a było ok. Ustawienia (Wireless->Advanced) )mam następujące:

    Channel: Auto
    Mode: 11bgn
    Bandwidth: 40MHz
    Control Sideband: -
    Fragmentation Threshold: 2346
    RTS Threshold: 2347
    DTIM Interval: 1
    Beacon Interval: 100
    Transmit Power: 100%
    WMM(Wi-Fi Multimedia): Enabled
  • Poziom 11  
    OK, widzę, że nikt nie jest w stanie mi pomóc, więc chyba jedyną opcją jest przerzucić się na kabel. Trochę śmieszne, że kupiłem laptopa wraz z routerem Wi-Fi i nie mogę cieszyć się eksploatacją sprzętu zgodnie z jego przeznaczeniem...

    Moje kolejne pytanie brzmi: Do jakiej długości musi być kabel Ethernet, aby nie gubił pakietów, nie przesyłał ich wolno i wszystko było w jak najlepszym porządku?
  • Pomocny post
    Moderator - Sieci, Internet
    Daj screeny z tego inSSIDeR-a, bo to co podałeś, to mało. Sprawdź, czy nie masz dostępnej aktualizacji firmware do routera, ustaw kanał na routerze na stałe.

    Co do kabla, standard, który Cię będzie interesował, mówi o max. 100m długości pojedynczego segmentu. Taka odległość jak sądzę nie wchodzi w grę, jak również będziesz raczej szukał kabla gotowego (już zakończonego wtyczkami), więc co byś nie kupił, powinno działać. Unikaj tylko "superofert".
  • Poziom 11  
    1. Screen inSSIDer'a:
    Upłynął limit czasu żądania - notoryczne komunikaty na Wi-Fi

    2. Co do aktualizacji faktycznie jest ich kilka http://www.tp-link.com.pl/support/download/?model=TD-W8960N&version=V1. Powinienem wgrywać każdą aktualizację od dołu czy tylko tą ostatnią? Innymi słowy, czy ostatnia aktualizacja zawiera wszystkie poprzednie zmiany (aktualizacje)?

    3. Ustawić kanał na routerze na stałe, tzn? Rozwiń proszę tę myśl, bo nie wiem o co chodzi.

    4. U mnie w rachubę wchodziło by (tak pi razy drzwi) 30m kabla. Znajomy ma zaciskarkę, więc kupiłbym w metrażu kabel i końcówki (2zł/m w Castoramie, więc nie ma tragedii chyba). Mam jednak nadal nadzieję, że uda mi się uniknąć kabla - jak by nie patrzeć to dodatkowe koszty, a i problem dla mnie z ciąganiem kabli po domu :cry:
  • Pomocny post
    Moderator - Sieci, Internet
    Ad.1. Pustynia normalnie..
    Ad.2. Wgrać ostatnią wersję. Upewnij się tylko na tabliczce znamionowej routera co do wersji sprzętowej urządzenia - wgranie błędnej z reguły skutecznie psuje router.
    Ad.3. Zamiast opcji "Auto" wybrać któryś kanał z listy.
    Ad.4. Nie wiem, co ma w ofercie Castorama, ale za 2 zł/m można już kupić bardzo rozsądny kabel. Mam nadzieję, że nie sprzedają w tej cenie aluminiowej chińszczyzny. Oczywiście, żeby kabel nie był źródłem problemów, trzeba go zacisnąć zgodnie ze standardem.
  • Poziom 11  
    Pustynia - to znaczy dobrze czy źle, bo nie wiem "co poeta miał na myśli":)

    A czy zmiana softu routera mi coś da? Przez prawie 2 lata chodziło mi wszystko ok i nagle przestało być tak pięknie. Skoro nikt nie grzebał w ustawieniach to chyba, zmiana firmware nie jest konieczna zgadza się? Widziałem to ostrzeżenie i nie chciałbym żeby router wylądował na złomie:(
  • Pomocny post
    Moderator - Sieci, Internet
    danon198901 napisał:
    Pustynia - to znaczy dobrze czy źle, bo nie wiem "co poeta miał na myśli":)

    Jest jedna sieć w zasięgu - tylko Twoja - jak na pustyni :), więc co nie ustawisz z kanałów będzie dobrze, oby tylko wszystkie urządzenia bezprzewodowe obsługiwały ten sam zakres kanałów.

    danon198901 napisał:
    A czy zmiana softu routera mi coś da? Przez prawie 2 lata chodziło mi wszystko ok i nagle przestało być tak pięknie.

    Jakieś ryzyko zawsze jest, ale z reguły firmware poprawiają jakieś znane i nieznane "niedociągnięcia" ... Przez te 2 lata na stałe w sieci pracował tylko ten sam sprzęt, nic się nie zmieniło ?
  • Poziom 11  
    Bo mieszkam w małej wioseczce, gdzie psy...no może nie dokończę:)

    Co do samego sprzętu to nic się nie zmieniło kompletnie przez te 2 lata. Czasami działa mi wszystko bez żadnego problemu i mam jedną informację "Upłynął limit czasu żądania" na ~50 odpowiedzi (co de facto nie odcina mnie od internetu), a czasami dopadnie mnie co chwila ten komunikat, zaraz po nim "Host docelowy jest nieosiągalny", później ping działa ok na kilka odpowiedzi i dalej "Upłynął limit czasu żądania" i tak w kółko. Np. do wieczora działało mi wszystko ok, niedawno miałem straszne problemy z pingowaniem, a teraz znowu się uspokoiło. Generalnie jak miałem laptopa bardzo blisko routera (kilka metrów i nie dzieliła nas ściana) to nie rozłączyło mnie ani razu (aczkolwiek nie sprawdzałem, czy wszystkie pakiety przechodzą i dają poprawną odpowiedź). W pokoju w którym ja urzęduję (dzielą mnie dwie ściany od routera) raz jest w porządku, a raz nie (zasięg mam zawsze 3-4 kreski na 5).
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Odpal inny system operacyjny, może łyndołs zaciągnął jakąś padlinę, albo router zdycha :( Jeśli na kablu jest ok, stawiam na router :P
  • Poziom 11  
    Robiłem format - nic mi to nie dało, więc to raczej nie kwestia żadnej "padliny":)
    Karta sieciowa w laptopie była wymieniana w serwisie - więc strzelam, że jest ok i nie jest to problem laptopa. Albo może wcisnęli mi znowu badziew - niemniej jednak jest to mało prawdopodobne.

    Kurcze nie fajnie, jak bym miał wymieniać router co 2 lata:( Kiedyś mogłem cieszyć się internetem na podwórku nawet, teraz raczej mogę o nim zapomnieć, bo z zasięgiem lipa. Czy wymiana antenek na jakieś lepsze daje poprawę czy jest to raczej "pic na wodę, fotomontaż" i nie opłaca się w to inwestować?
  • Specjalista Sieci, Internet
    danon198901 napisał:
    Kurcze nie fajnie, jak bym miał wymieniać router co 2 lata:(

    To kup coś porządnego, a, że to kosztuje, coś za coś.
    Miałem TP Linka 1043 ND, i powiem jedno: NEVER, EVER AGAIN TP LINK, zapychanie się co 2, 3 dni, nie działające wifi, obowiązkowe resety co 2, 3 dni..., bo inaczej router znikał z sieci wifi, jak zmieniłem na Netgeara WNDR 3700 v2, nie wiem co to problemy, a jedyne resety robi mi elektrownia, jak prąd wyłączą na 2 minuty, a sieć u mnie idzie 24/7/365.
    danon198901 napisał:
    Czy wymiana antenek na jakieś lepsze daje poprawę czy jest to raczej "pic na wodę, fotomontaż" i nie opłaca się w to inwestować?

    Oczywiście, że dobre anteny zdają egzamin, ALE w dobrym routerze, w tym TP Linku co miałem też wymieniłem anteny na zalecane przez TP Linka i nadal była kiszka.
  • Poziom 43  
    Na początek zmniejsz szerokość kanału z 40 do 20MHz.
  • Moderator - Sieci, Internet
    KOCUREK1970 napisał:
    Miałem TP Linka 1043 ND, i powiem jedno: NEVER, EVER AGAIN TP LINK, zapychanie się co 2, 3 dni, nie działające wifi, obowiązkowe resety co 2, 3 dni...


    Nie wydaje mi się, żeby można było obiektywnie ocenić jakość produktów firmy po jednym egzemplarzu. Może był jakiś felerny - trzeba było reklamować. Zdarzyło mi się, że świeżo wyjęty z kartonu serwer IBM (jeszcze wtedy bez powiązań z Lenovo) miał fabrycznie "strzelony" kontroler RAID czy inny HP z uszkodzonym RAM-em. Ale pozostałe N-1 były sprawne i działały bezawaryjnie. I co, po tym jednym powinienem powiedzieć "nigdy więcej"? Routerek TP-Linka też miałem (nie jeden), kilkadziesiąt-kilkaset w życiu zainstalowałem i złego słowa, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich stosunek jakość/cena, nie mogę powiedzieć. Akurat jeden z serii 841 z wgranym dd-wrt instalowałem w firmie, gdzie jest on pod sporym UPS-em, więc nie jest narażony nawet na przerwy w sieci i w czerwcu minął rok uptime-u...
  • Specjalista Sieci, Internet
    salmon napisał:
    Nie wydaje mi się, żeby można było obiektywnie ocenić jakość produktów firmy po jednym egzemplarzu

    Były też inne TP Linki...., efekt zawsze ten sam.
    salmon napisał:
    Może był jakiś felerny - trzeba było reklamować

    Kupiony wysyłkowo, nierealne by go reklamować, bo czym na czas reklamacji zastąpię go w sieci.
    salmon napisał:
    i złego słowa, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich stosunek jakość/cena, nie mogę powiedzieć.

    Ale jak dla mnie to jedyna zaleta.....
    Tylko dlaczego inny router co podałem wyżej śmiga aż miło, czy po kablach, czy po wifi, moja sieć w domu jeśli idzie o strukturę się nie zmieniła, wszystko idzie tylko po kablach, a od czasu do czasu coś po wifi.
    Oczywiście zawsze taka "dyskusja" schodzi na tor, który budyń jest lepszy, waniliowy czy czekoladowy, i zawsze każdy i tak zostaje przy swoim. Więc nie ma sensu kruszyć o to klawiatury ;) .
  • Poziom 33  
    Witam.

    Próbowałeś zresetować router i ponownie go skonfigurować ? Jak nie to spróbuj tak zrobić, może to przyniesie zadowalający efekt. A jak nie przyniesie to efektu to albo pociągniesz sobie kabel albo kupisz nowy router aby móc korzystać z WiFi.