Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cc 900 - gaśnie po delikatnym dodaniu gazu

25 Lip 2013 21:51 2115 17
  • Poziom 9  
    Witam. nie wiem czy wybrałem dobry dział, jak by co to przenieście.

    Mój problem polega na tym że cc900 94r na gaźniku z LPG gaśnie po delikatnym dodaniu gazu i na benzynie i na LPG tak samo, natomiast po dodaniu gazu więcej niż 1/4 skoku przepustnicy chodzi normalnie, normalnie przyśpiesza i normalnie się jedzie w trasie. Ale jadąc przez miasto nie da się jechać na niskich obrotach bo albo szarpie albo gaśnie.
    Na LPG odpala normalnie, nawet bez dodawania gazu, na pb odp na ssaniu. Po odpaleniu bieg jałowy trzyma idealnie. Po wciśnięciu pedału w podłogę normalnie wchodzi w obroty, ale jak naciskać bardzo powoli gaz to w granicach 900-1000obr (obr tak na oko) rzuca silnikiem jak by chodził an 2 cylindry i gaśnie po chwili

    Samochód jest po wymianie silnika z 700 na 900 ale w poprzedniej budzie też był problem z pracą silnika. Silnik jest po remoncie, tzn blok i wał wymieniony na 98 rok. głowica została stara, zrobiona kompletna cała, silnik uszczelniony, zalany olejem 10w40 valvoline.
    Wymienione świece, przewody, cewki, czujnik położenia wału sprawdzony opór 665 om i podmieniany na drugi, sprawdzone wyprzedzenie zapłonu na biegu jałowym 10 st. gaźnik czyszczony i rozbierany już 3 razy, przewody od instalacji sprawdzane.

    komputera nie wiem jak sprawdzić, nie mam narazie możliwości podmiany, z gaźnikiem tak samo. Zastanawia mnie blok 98r czy jak będzie od wtrysku to czy to będzie miało jakieś znaczenie w pracy na gaźniku?


    Czy ktoś ma jakieś sugestie co do tego problemu? Z góry dziękuje
  • Osprzęt kablowy
  • Użytkownik obserwowany
    Gaźnik i czujnik wału?
  • Poziom 15  
    Czujnik podciśnienia dobrze działa?
  • Poziom 9  
    Czujnik podciśnienia podmieniany był 2 razy na inne i nic
  • Użytkownik obserwowany
    Pokaż bloki pomiarowe. Jak pamiętam ECU siedzi tam IAW 06F. Ciśnienie w kolektorze i TPS głównie.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 15  
    Koledze chodzi o cc900 na gaźniku, a tam jest tylko prosty sterownik zapłonu.
  • Poziom 34  
    Sprawdz wydech
  • Poziom 9  
    Tłumnik ostatni jest nowy a środkowy jest przelotowy, katalizatora brak.
    Cały wydech jest szczelny.
    Co do komputera to szyko1 ma racje tam jest zwykły sterownik zapłonu
  • Poziom 9  
    Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły???
  • Poziom 15  
    Odległość czujnika położenia wału od koła jest odpowiednia?
    Jeśli wszystkie wężyki i przewody elektryczne są ok to wygląda na to że zostaje tylko sterownik.
  • Poziom 9  
    Przewód paliwowy jest całkiem odłączony od gaźnika i zaślepiony, tak że nie ma możliwości pobierania 2 paliw.
    Odległość Czujnika była ustawiana na ok 0.8mm ale jeszcze raz sprawdze.
    Dziś postaram się poszukać sterownika na podmiane i napisze co i jak.
    Bo jest możliwosć sprawdzenia sterownika bez podpinania go do samochodu jakimś miernikiem czy czymś takim czy nie bardzo?
  • Poziom 15  
    edarko napisał:
    Bo jest możliwosć sprawdzenia sterownika bez podpinania go do samochodu jakimś miernikiem czy czymś takim czy nie bardzo?

    Bez podpinania go do samochodu nie bardzo.
  • Poziom 9  
    Wczoraj jeździłem do gościa na podmiane gaźnika i sterownika i po zamianie żadnej poprawy.
    U niego działa normalnie. Tak że gaźnika i sterownik odpada.
  • Poziom 15  
    Piszesz że benzyna odłączona i zaślepiona, jesteś pewien że na niej problem też występuję?
    Jakie problemy miał silnik w poprzedniej budzie?
  • Poziom 9  
    Przewód benzynowy podczepiałem parę razy i żeby wyeliminować pobieranie 2 paliw specjalnie go odczepiłem od gaźnika.

    W poprzedniej budzie problem był taki ze jak silnik się rozgrzał to czasami miał problem z wejściem z niższych obrotów na wyższe obroty (ale to tylko czasami) ale jak wszedł to już chodził i podczas jazdy szarpał na niskich, tak jak i tu. I w tamtej budzie była tylko benzyna sama.
    Problem z wchodzeniem na obr wyeliminowałem przez wymianę świec przewodów i cewek, ale to gaśnięcie i szarpanie zostało.

    Sadze że to gaśnięcie jest spowodowane instalacją (przewodami) sterownika zapłonu lub czujnikiem położenia wału lub coś koło tego, bo to wygląda na ginącą iskrę w pewnym zakresie obrotów. Bo na biegu jałowym chodzi równo, lekko dodaje gazu i zaczyna przerywać jak by na dwa cylindry chodził, dodam jeszcze lekko gazu i gaśnie całkiem. A jak od razu dam więcej gazu to chodzi normalnie, to jest tak jakby w ok 1000obr/m nie podawał iskry.
    W trasie jak jadę i nie schodzę po niżej tych obr to chodzi ładnie, przyśpiesza płynnie na każdym biegu i V max to ok 145 km do tylu udało mi się go rozpędzić.

    W tym tygodniu jak będę miał chwile to posprawdzam jeszcze raz przewody tylko większą żarówką, może któryś się upali czy coś;) a jak nie to poszukam jeszcze innego czujnika położenia wału, bo tu nic innego nie ma odpowiedzialnego za iskrę, to jest zbyt prosta instalacja
  • Poziom 9  
    Witam dziś przesiedziałem pół dnia przy cieniasie, podmieniałem kolejny czujnik położenia wału, zaworek od przyśpieszania zapłonu, sprawdziłem po raz kolejny przewody od sterownika do silnika, zmniejszyłem przerwę między czujnikiem położenia wału a kołem na 0,4mm, zmieniłem świece, podczas lekkiego dodania gazu gdy zaczyna przerywać sprawdzałem na którym cylindrze nie pracuje, to na każdym po zdjęciu fajki jednakowo przygasa i dalej tak samo jest.

    Brak mi już pomysłów co może być?
    Ktoś spotkał się z czymś takim?

    Myślałem jeszcze nad wymianą gaźnika fos od 700 bo leży w garażu (w dobrym stanie, przynajmniej chodził do końca bez problemu) ale nie wiem czy to jest sens się w to bawić
  • Poziom 9  
    Dziś odczepiłem przewód od serwa hamulcowego, że może zaworek zwrotny jest popsuty albo różnica ciśnień w serwie się wyrównuje i taki efekt jest, ale niestety żadnej różnicy