Witam.
Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście,
ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności od typu miernika). Napięcie na tej cewce w trakcie uruchamiania rozrusznikiem wynosi około 1.1V, mierzone miernikiem uniwersalnym. Jak zweryfikować ten stator? Czy to jest na pewno układ zapłonowy CDI?
Usterka całego silnika polega na braku iskry na świecy, chociaż po kilkutygodniowym postoju, gdy pokręciłem rozrusznikiem, to zaskoczył na kilka taktów, po czym iskry brak, a w zasadzie była ale coraz słabsza, i znikła. Cewka zapłonowa sprawdzona. Moduł nie, choć zrobiłem tyrystorowy testowy układ CDI który nie zadziałał.
Dzięki za wszelką pomoc.

Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście,
ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności od typu miernika). Napięcie na tej cewce w trakcie uruchamiania rozrusznikiem wynosi około 1.1V, mierzone miernikiem uniwersalnym. Jak zweryfikować ten stator? Czy to jest na pewno układ zapłonowy CDI?
Usterka całego silnika polega na braku iskry na świecy, chociaż po kilkutygodniowym postoju, gdy pokręciłem rozrusznikiem, to zaskoczył na kilka taktów, po czym iskry brak, a w zasadzie była ale coraz słabsza, i znikła. Cewka zapłonowa sprawdzona. Moduł nie, choć zrobiłem tyrystorowy testowy układ CDI który nie zadziałał.
Dzięki za wszelką pomoc.
