Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód do ok 20-22tys?

szymek22 26 Lip 2013 19:14 2073 13
  • #1 26 Lip 2013 19:14
    szymek22
    Poziom 15  

    Witam was serdecznie!

    Chciałbym zasięgnąć informacji/wiedzy .

    Otuż mój młodszy brat planuje w najbliższym czasie zmienić samochód (obecnie ma mitsubishi colt cj0 2000r 84km).

    -Auto powinno być rocznikowo młodsze od tego co ma.

    -Najlepiej jakby miało w miare niski przebieg <120tys km

    -Samochód powinien niesprawiać problemów w zamontowaniu instalacji gazowej bo na raczej na 100% będzie zamontowana od razu po zakupie (oszczędność...) -dojazd do pracy codziennie - w te i spowrotem (łącznie 25km)- także w weekendy (brat nie chce diesla)

    -miło by było jak by przyszłe autko miało 4/5 drzwi

    -przyszły samochód powinien posiadać także w miarę dynamiczny silnik (nie potrzeba tu żadnego turbo itp.)

    Wstępnie brat postanowił ,że najodpowiedniejsza dla niego będzie mazda 3 z silnikiem 2.0 150km ,wspominał także branie pod uwage forda focusa 2 z silnikami 1.6 115km/2.0 145km, oraz toyote corolle mk9 z silnikiem 1,8. albo.....no właśnie albo coś innego porównywalnego , ale co?

    doradzicie coś?

    Z góry dziękujemy za wszelkie porady ! (i przepraszam -jak by temat był nie w tym dziale...)

    0 13
  • #2 26 Lip 2013 19:58
    Skwantowany
    Poziom 20  

    To ja polecam Mazdę 6, rocznik od 2005 w górę (po lifcie), hatchback, wersja 2.0 147KM, skrzynia 6 biegowa + wsteczny. Z gazem nie ma problemów, auto na łańcuchu rozrządu, części w normalnej cenie.
    Ostatecznie Honda Civic VII Sedan z silnikiem 1,6 - 1,7, 110 -120KM

    0
  • #3 27 Lip 2013 15:21
    szymek22
    Poziom 15  

    mazda 6 to można powiedzieć większa mazda 3 (silnik 2.0 chyba nawet taki sam mają), a co do hondy civic VII (ale chathback ,nie sedan).....to brat mówi ,że o niej nie czytał, ale nie podoba mu sie umieszczenie wajchy zmiany biegów..., wogóle o tej hondzie (jeżeli ma ktoś) może ktoś coś wspomnieć...(jak sie sprawuje)

    0
  • #4 27 Lip 2013 23:57
    tzok
    Moderator Samochody

    Może Fiat Bravo... tylko z silnikiem problem, bo chyba najlepsza jednostka do tego auta to Multijet 1.6, czyli diesel. Focus II też dobre auto, tylko niezbyt pod LPG.

    0
  • #5 28 Lip 2013 00:44
    Skwantowany
    Poziom 20  

    Hmmm ... to może Chevrolet Lacetti hatchback ... znajomy ma zagazowany i chwali.

    0
  • #6 28 Lip 2013 00:44
    krocze
    Poziom 25  

    szymek22 napisał:
    Najlepiej jakby miało w miare niski przebieg <120tys km

    Ze wszystkich podanych przez autora aut, ŻADNE nie będzie miało realnego przebiegu mniejszego jak 120tys, ponieważ wszystkie należą do kategorii "popularne", czyli takie co jeżdżą, a nie stoją w garażu. Jeżeli auto pochodzi ze znanego źródła i ma wiarygodną historię serwisową, to przebieg rzędu 300 tys km nie jest straszny.

    0
  • #7 28 Lip 2013 00:53
    Skwantowany
    Poziom 20  

    krocze napisał:
    to przebieg rzędu 300 tys km nie jest straszny.

    No sory ale się nie zgodzę. Elementy po prostu się zużywają. Duży przebieg = większe zużycie i tego nie unikniesz. Nie mowie że auto które ma 120kkm jest dobre, bo może być dobrze dojechane przez dynamicznego właściciela. Ale trzeba znaleźć coś po środku.

    0
  • #8 28 Lip 2013 01:10
    krocze
    Poziom 25  

    Skwantowany napisał:
    No sory ale się nie zgodzę.

    I nie musisz, nie oczekuję tego, bo tutaj udziela się rad pytającym, a nie prowadzi niepotrzebne dyskusje między użytkownikami. Jeździłem autami zarówno nowymi, jak i z przebiegiem 300 tys. km, więc moje zdanie jest poparte praktyką użytkową, a nie teorią. Przy tak wysokim przebiegu większość podzespołów jest już wymieniona. Regularnie serwisowane auto z przebiegiem 300tys km. w niczym szczególnym nie będzie odbiegać od takiego z przebiegiem 100 tys km z tego samego roku produkcji. Właśnie przez porady typu "nie kupuj auta z przebiegiem powyżej 100tys. km" ludzie nieracjonalnie kupują auta z cofanymi licznikami.

    Toyota corolla mk9 nie jest już tak niezawodna jak poprzedniczki. Warto rozpatrzyć Hondę Civic w sedanie (robiona w Japonii).

    0
  • #9 28 Lip 2013 10:50
    zed71
    Poziom 22  

    Skwantowany napisał:
    Hmmm ... to może Chevrolet Lacetti hatchback ... znajomy ma zagazowany i chwali.

    ;-) lacetti to samochód stworzony do gazu ;-) do tego (in plus) tanie cześci i niekoniecznie często potrzebne (na pewno rzadziej niż w w fiatach bravo/stilo :) ). ma w sumie tylko kilka wad: trzeba czesto wymieniać pasek rozrządu (co 60kkm) i łączniki stabilizatora co ciekawe - oryginalne cześci są tańsze niz zamienniki np: oryginalny łącznik kosztuje ok 23zł, zamiennik - febi- 50zł) a wytrzymałość jest taka sama :)
    jeżeli trzymać się chevroletów to warto rozpatrzeć ofertę aveo (lepsze są t255 - "stare" ale nowsze jest oparte na oplu corsie) lub cruze- oparty na oplu astrze ;-)

    0
  • #10 28 Lip 2013 11:49
    Skwantowany
    Poziom 20  

    zed71 napisał:
    trzeba czesto wymieniać pasek rozrządu (co 60kkm)

    Dla mnie to jest normalna częstotliwość wymiany :)

    0
  • #11 28 Lip 2013 15:16
    szymek22
    Poziom 15  

    Ano- fiat bravo nie najgorszy ... mógłby sie skusić na 1.4 120km.... -osiągi akurat- wygląd ok, ale....no właśnie ale to "tylko fiat", a co mazda to mazda...:), no chyba ,że coś tam u fiata sie poprawiło przez te lata ....
    Chevrolet Lacetti - kurcze bratu strasznie nie "widzi sie" wizualnie z zewnątrz i z wewnątrz - troche jak w ....lanosie...- no ale to cenowo atrakcyjnie....
    Także w chwili obecnej mazda 3 vs fiat bravo....

    0
  • #12 28 Lip 2013 17:11
    krocze
    Poziom 25  

    szymek22 napisał:
    chyba ,że coś tam u fiata sie poprawiło przez te lata ....

    Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to bardzo dużo się zmieniło:
    2007 Bravo - 5 gwiazdek
    2006 Mazda 3 - 4 gwiazdki

    Technicznie zapewne Mazda lepsza, ale wcześniejsze modele szczyciły się korozją.
    Różnica jest przede wszystkim taka, że Fiat szybciej traci na wartości.

    0
  • #13 28 Lip 2013 17:25
    zed71
    Poziom 22  

    jak bravo +lpg to brać z silnikiem 1,4 16V 90km. inne silniki (o mocy 120, 140, 150) należą do nowej rodziny t-jet i multiair i są trudności z dostępem do cześci (tylko w aso). silnik ten (90km) ma co prawda jedną wadę - lubi olej ale dobrze współpracuje z lpg.

    0
  • #14 28 Lip 2013 21:15
    tzok
    Moderator Samochody

    Mimo wszystko silniki T-Jet są silnikami z wtryskiem pośrednim (czyli tradycyjnym, do kolektora), co prawda z turbiną ale dają się "zagazować" na IV generacji.

    szymek22 napisał:
    no chyba ,że coś tam u fiata sie poprawiło przez te lata
    Poprawiło się i to zdecydowanie, za to w innych markach się pogorszyło, więc obecnie Fiat nie odstaje od Opli, Skody czy Renault.
    szymek22 napisał:
    no właśnie ale to "tylko fiat", a co mazda to mazda
    Dzięki takiej obiegowej opinii można niedrogo kupić stosunkowo nowego i dobrze wyposażonego Fiata, a z kolei jak ktoś lubi japońskie auta to ok ale np. mi charakterystyka ich silników benzynowych zupełnie nie odpowiada, a diesle mają słabe. Z kolei modele japońskich marek produkowane typowo na Europę, w europejskich fabrykach i z europejskimi silnikami nie mają nic z japońskiej solidności.

    0