Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA 124 wspomaganie kierownicy wymiana uszczelnacza

16VDaniel 26 Lip 2013 21:23 4317 7
  • #1 26 Lip 2013 21:23
    16VDaniel
    Poziom 9  

    Chciałem wymienić uszczelniacz na wspomaganiu przy kolumnie kierowniczej ponieważ zaczęła lać olejem i to mocno a na poniedziałek potrzebne jest mi auto ale mam problem z wydostaniem starego zimera, dowiedziałem się że trzeba wymontować całą pokrywę wraz z tym felernym uszczelniaczem ale... i tu jest problem
    Pokrywa wychodzi razem z wałkiem (wałek z wieloklinem wyjście na kierownicę) i nie mam pewności czy tak ma być a nie chciał bym zniszczyć jeszcze czegoś
    Aby rozjaśnić obraz dodam może że to jest scania 124 z 98 roku
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc i podpowiedzi

    0 7
  • #2 26 Lip 2013 23:08
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Ja na twoim miejscu nie grzebałbym tak głęboko w przekładni kierowniczej. Skoro nie idzie uszczelniacza wyjąc od góry to oddaj przekładnie do wyspecjalizowanej firmy której pracownicy maja wiedzę, doświadczenie, dokumentacje i sprzęt do tego.

    0
  • #3 26 Lip 2013 23:16
    bomv
    Poziom 14  

    Nie warto się przy tym bawić bo kierwonica to kierownica i to ze wspomaganiem, jeśli się coś stanie podczas jazdy i zablokuje podczas jazdy przy pełnej pace i predkości 80km/h to nie chce mówić. Oddaj to komus kto się na tym zna.

    0
  • #4 26 Lip 2013 23:50
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam kolego o który uszczelniacz biega ten górny od strony kierownicy tzn wałka.

    3
  • #5 27 Lip 2013 07:29
    16VDaniel
    Poziom 9  

    Tak chodzi o uszczelniacz wałka na wyjściu na kierownicę do tej pory było sucho jedna chwila i puścił całkowicie. Zgodnie z moją wiedzą powinien być kolejno od góry kapturek gumowy, pierścień zabezpieczający, podkładka i uszczelniacz tyle że podkładka siedzi strasznie ciasno że wygląda jak wklejona. Boję się tam walić młotkiem bo dalej pewnie są łożyska.
    Dzwoniłem do sewisu scani i tam mi powiedzieli że jeśli nie da się wyjąć od góry to trzeba wyjąć cały ten element czyli górną część i dostać się od środka, tyle że zapomnieli chyba dodać że ten element ma wyjść razem z wałkiem bo tak się dzieje i to mnie trochę martwi bo nie do końca jestem pewien czy tak ma być.
    Stać się nic nie powinno ponieważ młotka nie używam przy tej robocie i staram się być ostrożny aby nic nie uszkodzić a poza tym jeśli nie uzyskam żadnej pomocy to nie rozbieram nic więcej, ruszyłem tylko element i widzę że idzie razem z wałkiem więc pytam czy ktoś może się z tym bawił lub jest w temacie przekładni.
    Ale dziękuję za wszelkie reakcje

    0
  • Pomocny post
    #6 27 Lip 2013 10:59
    kwantor
    Poziom 38  

    Tak, trzeba wyjąć wałek ślimaka. Wałek wychodzi do dołu, a nowy uszczelniacz trzeba wbić szpejem od dołu . ( uwaga robiłem to dawno temu i raz w Scani, a raz w Volvo, więc coś mogłem zamieszać, ale raczej nie, zaś wałek musi być wymontowany na 100%)
    Wymontujesz wałek- to ujrzysz wszystko w jasnych barwach.
    Były przekładnie, gdzie robiło się to od góry.
    Raz nawet dokonałem tego (demontaż wałka) bez wymontowania przekładni z ramy Volvo, ale nie polecam.
    Wszyscy żyją i nie ma tam za bardzo co sknocić, bo budowa tego, jest podobna do cepa.
    Jednak wymaga pewnej praktyki i absolutnej czystości, to nie ulega dyskusji.

    1
  • Pomocny post
    #7 27 Lip 2013 12:04
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam 16VDaniel sprawdz pw

    4
  • #8 27 Lip 2013 16:11
    16VDaniel
    Poziom 9  

    Dziękuję wszystkim za pomoc zwłaszcza Szamanowi108 za pw.
    Udało się wymienić sam uszczelniacz bez rozbierania całego wspomagania, Po nawierceniu otworów i wkręceniu specjalnych wkrętów udało się wyciągnąć stary uszczelniacz razem z podkładką (ta podkładka to był już czyją patent) Wyciąganie całego wałka bez pełnego zestawu regeneracyjnego nie miało by sensu a i tak nakrętka mocująca wałek jest pod uszczelniaczem. Więc jeśli ktoś by chciał iść moim śladem to w tym konkretnym modelu trzeba wyrwać stary uszczelniacz górą.
    Jeszcze raz dziękuję i zamykam temat

    3