Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 hdi, bak. Paliwo ucieka górą.

08 Mar 2005 02:15 15307 10
  • Level 13  
    Mam problem z bakiem w 307,a mianowicie jak zatankuje na fulla pod korek to paliwo z baku zaczyna gdzies uciekac gora,nie jest to duzo moze z 1-2 litry,ale nie podoba mi sie to,sprawdzalem taka duza zakretke na baku(pod siedzeniem) i jest sucho,podobno jest tam jakis zawor na baku,ktory moze sie popsuc,mozna nie tankowac do pelna to wiem,ale moze jest jakis sposob zeby nie lecialo,moze jest tam jakas rurka ktora pekla i mozna ja wymienic?Serwis powiedzial ze do wymiany caly bak(2500zl).
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 10  
    Ja mam diesla 206-tkę i mam to samo, teraz nie tankuję więcej niż do odbicia pistoletu. Na forum trigera kiedyś czytałem o tym problemie i ktoś
    udzielił odpowiedzi , jak mu mechanik ten wyciek zlikwidował, chyba zatkał jakiś wężyk, być może odpowietrzenie ale jest to niebezpieczne, bo
    po ogrzaniu się paliwa i oparów może uszkodzić zbiornik . Na szybkiego nie znalazłem tego postu, tylko dwa inne. Spróbuj poszukać-powodzenia.

    http://arch2.triger.com.pl/i.php?W=4&LID=5&PID=1411496
    http://arch2.triger.com.pl/i.php?W=4&LID=5&PID=1001729
  • Level 13  
    Myślę że paliwo ucieka przez odpowietrzenie zbiornika. Moim zdaniem nie ma sensu tego usuwać, poprostu musisz troche mniej tankować.
  • Level 24  
    Dokładnie jak koledzy mowią paliwo wycieka odpowietrznikiem. Nie ma najmniejszego sensu go zatykać chyba że jeśli go zatkasz zrobisz sobię dziure w korku ale to przegięcie.

    Gdy zatkasz odpowietrznik możesz mieć problemy z dynamiką jazdy na dłuższych odcinkach gdy zbiornik nie będzie miał odpowietrzenia będzie się robiło podciśnienie i dynamika spadnie (temat przerabiany).
    Druga sprawa gdy go zatkasz i gdy będzie wysoka temp na zewnątrz ciśnienie może pokrzywić zbiornik.

    Więc lepiej bedzie gdy będziesz tankował mniej.
  • Level 13  
    Dziekuje panowie za rady,i chyba bede tak robil,zastanawia mnie tylko jedno ile litrow jest w roznicy tankowania pod korek,a do pierwszego strzalu,zdaje mi sie ze ok.5-7,to rzeczywiscie lepiej pozniej dotankowac

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Ten problem trzeba by zglosic do producenta,ja mam auto 2-letnie i jestem 1 wlascicielem,co prawda w ksiazce obslugi pisze tam cos o tym zeby nie napelniac pod korek,ale kto to pomyslal zeby samochodu nie mozna zalac pod korek,chyba nie ma takiego problemu w innych markach-FRANCUSKA LIPA
  • Level 22  
    Witam
    W innych prawdopodobnie jest troche inne rozwiązanie, a co do różnicy tankowania to chyba nawet mnie niż piszesz.
  • Level 11  
    Cały zbiornik jest do wymiany.
  • Level 13  
    A to lipa,ale mozna lac do 2 strzalu i chyba nic sie nie stanie i bedzie ok?
  • Level 11  
    Witam,

    Jesto to typowa usterka o której pisała GW.
    Sam walczę w tej sprawie z Peugeot Polska.
    Niestety wynika ona z wady montażu zbiornika paliwa.
    Usterka może prowadzić do poważnego zagrożenia, nie mówiąc już o zanieczyszczeniu środowiska lejącym się paliwem...
    Co gorsza Peugeot Polska i ASO Peugeot bagatelizują sprawę wmawiając wielu osobom w Polsce, że... należy po prostu mniej tankować...
    Oczywiście kiedy jednak klient uprze się, albo cały zbiornik jest wymieniany, albo przewody są odpowiednio uszczelniane.

    Po konsultacjach wystąpiłem do UOKIK o ukaranie Peugeot Polska za ukrywanie tej wady i narażanie osób na niebezpieczeństwo.
    Przykre jest jednak to, że... poza mną nikt tego nie zgłaszał im oficjalnie.
    Źle to świadczy o nas samych, bo:
    - dajemy się irracjonalnie prosto manipulować;
    - godzimy się na byle co...;
    - boimy się podjęcia kroków aby walczyć z ewidentnym naruszeniem prawa.

    Ech... Napiszcie również do nich w tej sprawie, a jak nie wiecie co wysłać i gdzie, to choć do mnie a sprawę przekażę: tomek_123(malpa)poczta.fm.
    W przeciwnym razie UOKIK stwierdzi, że wyciek paliwa wystąpił jednostkowo tzn. tylko u mnie - tak podobno oświadczył już Peugeot Polska inspektorom...
    Oczywiście u mnie już wymienili zbiornik za darmo, ale ja potrafię walczyć o swoje. Czego i wam życzę... Przy okazji nie miałem samochodu na gwarancji, ale w przypadku tego rodzaju wady wiek pojazdu nie ma znaczenia. ;-)

    Dodano po 27 [minuty]:

    Przy okazji podaję link dla leniwych: ;-)

    http://auto.gazeta.pl/wysokieobroty/1,53280,2515295.html
  • Level 21  
    Witam
    Jestem posiadaczem 206HDI z 2002r. i też miałem ten problem, a mianowicie po około 9-ciu miesiącach przy tankowaniu do pełna zaczeła wylewać się część zatankowanego paliwa. Jednak po zgłoszeniu tej wady w ASO Peugeot w Legnicy bezsprzecznie uznano bak do wymiany i to uczyniono bez żadnych problemów. Mechanik powiedział, że jest tam zaworek do odpowietrzenia baku, który potrafi się zaciąć i wtedy trzeba wymienić bak.
    Myślę, że ten problem z zaworkiem można by bardzo prosto rozwiązać poprzez założenie na niego kawałka rurki pcv i zmianę miejsca pobierania powietrza do baku. :D
  • Level 13  
    Do kolegi Tomka 123.Podaj mi dokladnie gdzie trezba napisac,do kogo,bo jak sam mowisz w serwisie mowili trzeba mniej tankowac,ja juz mam dosc chce nalac na fula a nie jakies uwazanie na to czy pistolet odbil raz,czy dwa,podaj namiary,lub jesli mozesz to pomoz mi z tym bo to jest niebezpieczne naprawde