Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 2004 120km - klimatyzacja odmawia posłuszeństwa

27 Lip 2013 15:52 11490 17
  • Poziom 11  
    Proszę o pomoc
    Klimatyzacja była sprawna do momentu nabijania

    Po nabiciu czynnika 80g do wartości 650g tyle co książki serwisowe mówią w mojej lagunie spreżarka zaczęła wydawać głośne dźwięki słyszalne od 3 tys obrotów im większe obroty to sprężarka głośniej działa, wróciłem do gościa co nabijał odessał z 650 g 410 g czynnika czyli przez 2 tygodnie uciekło około 240 g czynnika

    Pojechałem do autoryzowanego serwisu klimy napełnili układ gazem i sprawdzali wodą z płynem (nie wiem jak się to nazywa) chłodnice czy nie ma przecieków, wszystkie urządzenia i wężyki i nie znaleźli nic, nabili klimatyzacje nowym czynnikiem olejem i płynem fluoro.

    Po tygodniu wróciłem do nich z takimi samymi objawami sprężarka jęczy powyżej 3 tys obrotów, sprawdzali czy nie ma wycieków lampą UV i nic nie stwierdzili ich informacja była taka ze mam się cieszyć chłodnym powietrzem z klimatyzacji bo jest sprawna.

    A jak im uruchomiłem sprężarke to stwierdzili że jest w rozsypce i jeździć do póki nie klęknie całkowicie.

    Załatwiłem drugą sprężare i po nabiciu cisza a po upływie jednego dnia znów to samo też ta sprężarka wydaje dziwne dźwięki.

    Proszę was o rade co jeszcze zrobić aby to zdiagnozować?

    Zastanawiam się nad osuszaczem może on jest na tyle zapchany i blokuje on przepływ ciśnienia że na sprężarce jest za wysokie i dlatego wydaje te dziwne dźwięki.

    Osuszacz jest jeszcze serwisowy z logo Renault samochód ma 9 lat kupiony po leasingu od 1 właściciela (znajomy) z przebiegiem 115 tys km

    I pytanie jeszcze jedno w którym miejscu jest zawór rozprężny w Lagunie II ?
  • Poziom 22  
    Czy w momencie jak wymieniałeś sprężarkę, to instalacja była czyszczona?
    Zdarza się, że rozsypująca się sprężarka sieje śmieci do instalacji, w momencie jak wstawisz nową sprężarkę wszystkie te śmieci z instalacji wpadają do nowej sprężarki i sytuacja powtarza się.
  • Poziom 9  
    a wentylator się włącza zdaża się że nie działa wiatrak to wtedy na wysokim ciśnieniu potrafi być 30 atm i dlatego potrafi wyć kompresor niech cię podłączą pod maszyne i obserwują ciśnienia w układzie
  • Poziom 31  
    Ciśnienie na maszynie i ciśnienie które widzi sterownik.
  • Poziom 14  
    No i czy przy wymianie sprężarki zaglądał ktoś do dyszy dławiącej.Wiadomo by było czy zaciera się kompresor czy nie.
  • Moderator na urlopie...
    dr.hannibal napisał:
    Czy w momencie jak wymieniałeś sprężarkę, to instalacja była czyszczona?

    Bardzo trafne pytanie! Czekamy na odpowiedź!
    przemcionet napisał:
    Pojechałem do autoryzowanego serwisu klimy

    Jakoś Ci nie za bardzo wierzę! Jeśli tam byłeś, to i gwarancję za pewne masz = wracaj do nic z reklamacją!
    Tak więc, radzę pisać prawdę, bo mnie akutat w tym temacie nie oszukasz! Dlatego czekam na odpowiedzi (przynajmniej jedną (pytanie zacytowałem)) a jeśli tak owej nie otrzymamy, usunę wątek do kosza w zamian za zaniżanie poziomu forum!
  • Poziom 11  
    dr.hannibal

    tak instalacja była czyszczona.

    rozrusznikowy.pl

    jak włączam klime to wentylator się normalnie włącza i wyłącza razem ze sprzęgłem sprężarki.

    zeimp

    w autoryzowanym serwisie klimatyzacji w Częstochowie firma ProAuto na Jana Pawła II goście pewnie sami nie wiedzą co jest z klimą jak poświecili to powiedzieli żeby jeździć na niej bo jest wszystko w porządku,

    Gwarancji żadnej nie dali na klime, a sprężare wymieniałem u kuzyna na warsztacie bo ma sprzęt do napełnienia. Po nabiciu wszystko ok a po dwóch dniach znów brzęczy sprężarka.

    W sobote odpaliłem klime w Lagunie na minimum dałem i w peugeocie 307 i też na minimum jak jest osuszacz w lagunie to jedna rurka aż mrozi a ta druga nie jest aż tak zimna a w 307-ce obie są tej samej temperatury. Może to coś z tym osuszaczem ?
  • Moderator na urlopie...
    przemcionet napisał:

    tak instalacja była czyszczona.

    Płukanie układu powinno się zrobić, jeżeli są takie objawy.
  • Poziom 11  
    właśnie dziś podczas upałów sprężara w Peugeocie też jęczy masakra jak się coś psuje to już konkretnie.

    Chłodzić bardzo dobrze chłodzi ale też ma takie same odgłosy jak w lagunie. z Peugeotem pojade jutro na nabijanie bo gość mi wisi 400 g środka co zciągnął za pierwszym razem z laguny

    A z Laguną to ja już nie wiem co mam robić?

    Co sądzicie o wymianie tego osuszacza ? jedna rurka zimna a druga aż mrozi

    Czytałem na innych forach że z biegiem upływu czasu się to wymienia zapewne serwis nie zmieniał bo jeszcze oryginalne z logo jest.
  • Poziom 16  
    Wymień ten osuszacz. Przecież to jest filtr klimy człowieku. Jak Ci się zatrze silnik to wlewasz nowy olej a zostawiasz stary filtr??
  • Poziom 11  
    Witam koledzy

    jestem po kolejnej wymianie osuszacza i o dziwo problem nadal jest

    nic się nie zmieniło klima chłodzi a sprężarka nadal brzęczy powyżej 3 tys obrotów lecz nie za każdym razem, dziś żona jeździła i nie brzęczało jej wczoraj natomiast przy jeździe brzęczała.

    Znajomy mechanik powiedział że to jest niemożliwe i żebym spróbował wymienić zawór rozprężny w Lali,

    Jest tylko jeden problem bo nie wiem gdzie go szukać czy w kabinie czy w komorze silnika ?
    Inny zaś mówił że jest on wbudowany w rurkę i trzeba wymienić całą rurkę z tym rozprężnym,
  • Poziom 9  
    powinien być na ścianie grodziowej tam gdze węże są przykręcane to właśnie do zaworu rozprężnego odkręcasz węże a pod spodem powinna być jeszcze jedna śruba do odkręcenia zaworu, ale uszkodzenie tego zaworu powinno być widać na maszynie do napełniania bo będzie pompować duże ciśnienie albo wcale

    Dodano po 4 [minuty]:

    wypadał by sprawdzić czy w kompresorze jest olej bo jak miałeś zakładany nowy kompresor to trzeba go zalać olejem
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    rozrusznikowy.pl napisał:
    wypadał by sprawdzić czy w kompresorze jest olej bo jak miałeś zakładany nowy kompresor to trzeba go zalać olejem


    I tu kolega dobrze pisze :)

    Ale co do zaworu rozprężnego to już się Kolega myli, znajduje się pod przednią prawą lampą, obok osuszacza. Trzeba rozkręcić rurki i w środku jest dysza.
  • Poziom 11  
    rozrusznikowy.pl napisał:

    wypadał by sprawdzić czy w kompresorze jest olej bo jak miałeś zakładany nowy kompresor to trzeba go zalać olejem


    tak jest zalany olejem, po podłączeniu maszyny od tego czasu co było uszkodzone właśnie maszyna zatrzymywała się na sprawdzeniu próżni, mechanik zamiast zatrzymać to zaakceptował i od tego czasu się tak dzieje i się męczę z klimą, dziś zamówiłem zawór rozprężny to tylko i aż 8 zł więc wydatku dużego nie ma za nowy

    w przyszłym tygodniu około wtorku, środy odezwie się i powiem co i jak
  • Poziom 9  
    olej powinien być wlany przed montażem nowego kompresora do skrzyni korbowej lub jeżeli nie ma wlewu to do otworu ssącego i obrucić 15 obrotów w kierunku jego pracy
  • Moderator na urlopie...
    Warunkowo wątek otwieram ponownie, oczywiście na prośbę autora. Po dopisaniu odpowiednich informacji, proszę temat zamknąć.
  • Poziom 11  
    właśnie jestem po wymianie dyszy dławiącej w lagunie rzeczyiście znajduje się w tym miejscu co wskazał dzonas1 pod pojemniczkiem od oleju

    ściągłem czynnik jaki pozostał w ukłądzie u zaprzyjaźnionego mechanika, aż całe 250 gram dalej rozkręciłem pół samochodu : grill, zderzak, nadkole, błotnik odkręciłem lampę i ją wyciągnąłem no i wymieniłem dyszę rozprężną
    wyglądał ciemnoszary brudny i krateczki zapchane co najlepsze znalazłem kilka opiłków metalowych na nim i mnie to zmartwiło, wrzuciłem nowu zawór (koszt 7 zł w lagunach koloru żółtego)

    dziś od razu pojechałem napełnić układ maszyna Magnetti Marelli (czy jakoś tak) pokazała że:
    - układ jest szczelny,
    - napełniła układ olejem
    - środkiem UV
    - czynnik 650 gram

    i chłodzenie wszystko ładnie pięknie lecz po wyjeździe z warsztatu sprężarka buczy powyżej 3 tys obrotów,

    zobaczymy co będzie jutro

    co polecacie jeszcze zrobić w tym temacie ?
  • Poziom 11  
    sprawa z klimą rozwiązana rozszczelniona chłodnica klimatyzacji była powodem zniknięcia ciśnienia i brzeczenia sprężarki, co do wiórek metalu jakie zostały w filtrze to nic innego tylko eksploatacja ale sprężarka jest dobra,

    Temat zamykam