Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Combo - 1,7 DTL nie odpala gdy jest ciepły

27 Lip 2013 16:16 3621 15
  • Poziom 16  
    hey
    mam opla combo 2004, 1,7 DTL z sterownikiem pompy isuzu.
    Pewnego razu zgasł i już nie odpalił.
    Wyciągnąłem sterownik i poprawiłem to co wyglądało na potrzebujące poprawy (zimne lutowanie).

    Podłączyłem do silnika i uwaga: odpalił od ręki. Zgasiłem silnik i spróbowałem kolejne kilka razy. Działało super. Postanowiłem sprawdzić czy jak się zagrzeje, to będzie ok.. no i tu problem.. nie odpalił i już nie odpala znowu ;/
    Problem w tym, że zabrałem sterownik do znajomego, który ma podobne auto i ten sam silnik.. i u niego sterownik śmiga na całego, nawet jak jest zagrzany do odpala.

    Zrobiłem prostą diagnozę silnika przez naciśnięcie hamulca i załączenie stacyjki.
    w pierwszej linii pokazało się 41.1, a pod spodem 015769.

    czy ktoś ma pomysł co się mogło popsuć?
    pozdrawiam
    W.
  • Użytkownik obserwowany
    A jakie ma błędy w DTC?
  • Poziom 16  
    nie mam czym odczytać ;/
    ale za to przyjechał "magik" i prysnął "lakieru do kokpitu" do wlotu powietrza i auto odpaliło.. niestety po zgaszeniu znowu nie odpala.

    wyciągnąłem czujnik ciśnienia z kolektora ssącego i powiem szczerze był cały zaklejony "syfem", a wkładając wacik w otwór wyciągałem jeszcze więcej tego czarnego bałaganu..
  • Użytkownik obserwowany
    Walną ci palka pewnie i tyle. Pod kompa podłącz od razu. I możesz kolektor rozbierać i z negarów czyść :)
  • Poziom 16  
    a jaki interfejs kupić TANIO, żebym mógł go zdiagnozować?

    no i myślisz ze problem z zawalonym kolektorem ssącym może powodować problemy z odpaleniem>?
  • Użytkownik obserwowany
    EGR? Op-COM albo Opel Tech 2 GM tester a nie kabelek bo ma tako samo nazwę.
  • Poziom 16  
    o Panie, te testery kosztują ponad 2 tys.. a ja mam jednorazowy problem ;)

    EGR można jakoś zdiagnozować? odłączyć czy zastąpić czymś na czas testu?
  • Użytkownik obserwowany
    Wojtek Opel tech GM 5 tys chińczyk kosztuje. Zapłać komuś 50zł to ci diagnozuje.
    Poznań wielkie miasto :)
    EGR powien być zamknięty całkowicie na jałowych obrotach/ odpalaniu.
  • Poziom 16  
    OK, po sprawdzeniu błędów okazuje się, że nie ma błędów .. aż dziwne.
    Wymontowałem EGR i wygląda nawet dobrze. Wygląda na to, że wszystko chodzi jak powinno, a auto odpala tylko jak jest zimne.. jak się lekko nagrzeje to już nie ma szans na odpalenie.
    aa no i bardzo szybko się aku rozładowuje, ale zakładam, że po prostu jest już stary
  • Poziom 16  
    kurcze, jednak mam jakieś złudzenie.. teraz nawet na zimnym silniku sam nie odpala. Podmieniłem przepływomierz i niestety nic to nie zmieniło.
  • Poziom 35  
    Gdybyś oprócz błędów poczytał parametry ....
  • Poziom 16  
    Facet u którego byłem nie umiał odczytać parametrów ;/ tudzież jego sprzęt tego nie potrafił ;/
  • Poziom 35  
    Coś mi się wydaje że wszystko co się dzieje to tylko pan Wojtek krążący miedzy samochodem a klawiaturą

    -obroty
    -temperatury
    ?
  • Poziom 16  
    Po odpaleniu na "plak" auto pracuje dobrze, obroty około 800 - 900, temperatura powoli rośnie aż się zagrzeje do 90 stopni.
    co jest dziwne to jakieś spowolnienie przy dodawaniu gazu. Naciskam gaz i czuć lekkie opóźnienie między reakcją auta a naciskaniem gazu.
  • Poziom 12  
    A jak juz je odpalisz to auto jezdzi normalnie ? Nie jest lekko mulowate ?
    Z povzatku myslalem ze to czujnik wału , ale skoro odpala na plak to odpada . Skoro nie ma żadnych błędów to obstawiałbym w takim razie pompę . Jaki przebieg ma auto ? Gdy jest cieply i nie moze odpalic sprobuj podgrzac mocno swiece (np odpinajac przewod od czujnika temperatury silnika - tylko zrob to od odpowiedniego , nie tego co daje sygnal na zegary tylko tego co idzie do ECU) .

  • Poziom 27  
    Dalej żadnych konkretów parametry pracy się kłaniają do sprawdzenia.