Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosty nadajnik i odbiornik z elementem wykonawczym

lukaczewski 27 Lip 2013 21:21 1236 3
  • #1 27 Lip 2013 21:21
    lukaczewski
    Poziom 2  

Witam

Jestem początkującym użytkownikiem tego forum i nie wiem czy w dobrym miejscu napisałem jeśli nie z góry przepraszam.

Proszę o pomoc w zbudowaniu taniego układu który składał by się z

Nadajniki:
    -6-10szt. o bardzo małym zasięgu 2-5 metrów
    - w hermetycznym opakowaniu były by zakopywane w ziemi na głębokość do 30 cm)
    - ze względu na ilość nadajników musiały by być tanie w wykonaniu
    - zasilane oczywiście bateryjne
    - połowa nadajników musiał by nadawać na innym kanale (odbiornik zwiera inne styki dla jednej połowy i inne dla drugiej połowy)

Odbiornik

- 1-2 sztuki
    - jakieś proste zabezpieczenie przed zadziałaniem w przypadku zakłóceń
    - Elementami wykonawczymi najlepiej przekaźniki o możliwie niskiej obciążalności styków (nie będzie do układu podłączone urządzenie które pobiera dużo prądu)
    - Odbiorniki 2 kanałowe

Szukałem gotowych rozwiązań ale nic taniego nie znalazłem (przy tej liczbie nadajników ich cena jest ważna)

Proszę o pomoc w znalezieniu schematu, gotowego urządzenia, pomocy zbudowaniu takiego układu - postaram się odwdzięczyć za stracony czas

Pozdrawiam

-

0 3
  • #2 29 Lip 2013 22:04
    diablok6
    Poziom 15  

Pytanie, do czego ma to służyć? co ma to robić?

0
  • Pomocny post
    #3 29 Lip 2013 22:19
    Madrik
    Moderator Robotyka

Problem jest ta ziemia. Niestety, popularne układy amatorskie zostaną kompletnie wytłumione przez te 30 cm ziemi. Fala radiowa niestety nie lubi stałych przeszkód. Szczególnie przy małej mocy nadawczej.