Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

punto 1 1.6 kontrolka oleju przy rozgrzanym silniku

wiciu76 27 Jul 2013 23:48 9051 11
  • #1
    wiciu76
    Level 9  
    Witam, jestem tu nowy, mam pytanko, czy ktoś posiada Punto z silnikiem 1.6 Multipoint Iniection, czyli wielopunktowy wtrysk, od niedawna mam mały zgryz. Otóż na niskich obrotach jałowych lekko zaczyna się żarzyć kontrolka od oleju, może to być zbyt rzadki olej, który zdaje się powinien być już wymieniony, ale może to być coś poważniejszego, czy ktoś z forumowiczów się z czymś takim spotkał? Zaznaczam, że chodzi o silnik 1.6 90 km, z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • #2
    stanislaw1954
    Level 43  
    Żarzenie się kontrolki oleju,na niskich obrotach i zapalenie, gdy silnik się zagrzeje może oznaczać bardzo rzadki olej, ale też uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. Najgorsza opcja, to słabe, za małe ciśnienie oleju. Najlepiej zacząć od wymiany oleju i pomiaru ciśnienia oleju. Jeśli wyjdzie wszystko w porządku,to masz szczęście i zaoszczędziłeś trochę grosza. Jeśli nie ma poprawy, to spytaj mechanika, co ewentualnie do wymiany i ile to będzie kosztowało.
  • #3
    wiciu76
    Level 9  
    Dzięki za podpowiedź od tego właśnie miałem zacząć bo olej to syntetyk 10W/40 i niebawem i tak byłby do wymiany jak wymienię olej i filtry to się zobaczy.
  • #4
    wiciu76
    Level 9  
    dziś mierzyłem ciśnienie na starym oleju no i wyszło że jest bardzo kiepsko na rozgrzanym silniku i obrotach poniżej 1000 prawie nic ciśnienia i tu pytanie do kolegów orientuje się ktoś jakie powinno być to ciśnienie i w jakich jednostkach. Mechanik u którego byłem miał manometr, który pokazywał ciśnienie w barach i w PSI. Jeśli ktoś wie niech napisze, dzięki.
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    Na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku powinno być nie mniej niż ok 0,3 bara (tzn. powinno być sporo więcej). Mechanik u którego byłeś jeśli ma manometr i jest mechanikiem powinien to wiedzieć...

    Czy w samochodzie był regularnie wymieniany olej (min. raz do roku)?

    wiciu76 wrote:
    syntetyk 10W/40
    Mało prawdopodobne aby olej tej klasy lepkości był syntetykiem... jest co najwyżej olejem na bazie syntetycznej.

    Jaki auto ma przebieg, jak długo problem występuje, czy są jakieś inne objawy?
  • #6
    wiciu76
    Level 9  
    Odpowiadam koledze na pytania, olej staram się wymieniać regularnie albo raz w roku albo po odpowiednim przebiegu auto ma spory przebieg bo około 250000 km, problem pojawił się całkiem niedawno nawet nie tydzień temu teraz jak zaczęły się upały i na domiar złego musiałem postać chwilę w korkach silnik się nagrzał trochę więcej niż zwykle i pojawiło się żarzenie kontrolki, objawów innych brak, wykonam pomiar na nowym oleju tym razem na 15W/40 i zobaczymy co się okaże.
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    250 tys. km to nie jest duży przebieg dla tego silnika, FIRE 1.2 wytrzymywały do pierwszego remontu po 300-350 tys. km. W/g mnie źle zrobiłeś wymieniając olej na 15W/40. Auto nie brało oleju, spalanie nie wzrosło, spalin nie było czuć benzyną?
  • #8
    wiciu76
    Level 9  
    Może to i nieduży przebieg ale auto było sprowadzone 5 lat temu i nie ma pewności co do przebiegu chociaż oleju nie brał spalanie też nie rośnie a spalin nie czuć paliwem, nie wiem czy pisałem, że auto chodzi w gazie od 4 lat prawie.
  • #9
    wiciu76
    Level 9  
    witam kolegów jeśli chodzi o ciśnienie oleju to nic nowego nie wiem dopiero w środę będę na pomiarach. Mam za to inne pytanie do użytkowników fiatów punto ze wspomaganiem kierownicy, mianowicie jakiego płynu używacie i czy ktoś spotkał się u siebie z, trudno to opisać czymś jakby ząbkowanie takie drgania szarpanie przy skręcaniu bo coś takiego się u mnie dzieje. Musiałem zdemontować przewód i wymieniłem płyn na Dexron 2. byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie, po 5 latach użytkowania autko zaczyna lekko szwankować.
  • #10
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    Jest zbyt dużo możliwości występowania tego " ząbkowania " i tak na odległość nikt Ci tego nie zdiagnozuje.
    - Do możliwych przyczyn zaliczymy:
    - Zacierające się zwrotnice
    - Wszelkie luzy w zawieszeniu
    -Wreszcie kończąca się pompa wspomagania.
    Najlepiej podjedź na stację diagnostyczną i tam za 20 zł diagnosta to posprawdza.
  • #11
    wiciu76
    Level 9  
    I tak chyba będzie najlepiej tym bardziej , że i tak będę mierzył ciśnienie oleju więc przy okazji sprawdzi się co się dzieje z tym wspomaganiem.
  • #12
    wiciu76
    Level 9  
    no i się wyjaśniło w zasadzie wszystko ciśnienie jest w porządku to czujnik umarł został wymieniony i jest ok a ciśnienie wyniosło 2 atmosfery. Wspomaganie zaś było po prostu trochę zapowietrzone po odpowietrzeniu i uzupełnieniu płynu jest znacznie lepiej.