Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka ARDO S1000X wirowanie - po wymianie szczotek słabo odwirowuje pranie

romn 28 Lip 2013 10:39 2658 8
  • #1 28 Lip 2013 10:39
    romn
    Poziom 9  

    Witam
    Pralka ARDO S1000X podczas wymiany szczotek oberwałem śrubę tą od naciągu paska wymiana śruby na nową - pralka wyprała odwirowała wszystka OK.
    Drugie pranie wszystko niby OK (pobiera, odprowadza wodę, pierze, wiruje) ale po wyjęciu pranie mokre nie odwirowane. Następne pranie o małej wadze identyczna sytuacja, rozkręcam sprawdzam, moduł (rezystory), hydrostat, filtr, wszystko OK jedyna usterka to ugięta ta wymieniona śruba naciągu paska - wymiana na nową o większej wytrzymałości 8.8 plus wymiana paska 1245 J5, i powtórka sytuacji pierwsze pranie niby OK a następne pranie mokre. Co może być usterką nieprawidłowy montaż silnika - za mocna dokręcam śrubę naciągową prawie do oporu aż widać przytarcie na tulejce? Silnik po zamontowywaniu dokręceniu ma mały luz czy to prawidłowe?

    0 8
  • #2 28 Lip 2013 11:12
    313094
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 28 Lip 2013 18:47
    nares
    Specjalista AGD

    romn napisał:
    Co może być usterką nieprawidłowy montaż silnika

    Na to wygląda, choć konstrukcja prosta, ale silnik żadnego luzu mieć nie może.

    0
  • #4 29 Lip 2013 08:15
    romn
    Poziom 9  

    Woda odprowadzana, pompka pracuje, filtr czysty, wąż nie zapchany.
    Odnośnie montażu silnika, cały czas mam niedosyt. Niby prosty: lewa strona dwie gumowe tuleje na szpilce, prawa strona gumowa + metalowa tuleja ze śrubą regulującą naciąg paska. Po zmontowaniu (śruba po prawej dokręcona na maksa) mały luz powstaje na szpilce. Czy to jest prawidłowe, czy coś nie tak z montażem?

    0
  • #5 29 Lip 2013 21:19
    Gobro
    Poziom 28  

    Sprawdź czy nie ślizga się pasek na silniku.

    0
  • #6 01 Sie 2013 14:40
    romn
    Poziom 9  

    Sprawdzianem ślizganie, a nawet oczyściłem wałek napędowy, pasek przesmarowany (spirytus+terpentyna) wynik wirowania bez zmian.
    W następnym podejściu zakupie mniejszy pasek 1235 - albo spalę silnik albo zacznie odwirowywać.

    0
  • #7 01 Sie 2013 15:07
    Gobro
    Poziom 28  

    Posmaruj go kalafonią tylko bardzo drobną ,sam pył. To jest jedyny sposób na sprawdzenie przed zmianą paska. Terpentyna jest tłusta i efekt odwrotny się uzyskuje.

    0
  • #8 01 Sie 2013 17:38
    robin161
    Poziom 20  

    Sprawdzić tacho - może go naruszyłeś.

    0
  • #9 01 Sie 2013 21:21
    Lisek64
    Poziom 22  

    Zrzuć pasek i sprawdź silnik czy się wkręca w obroty na samym wirowaniu. Jeżeli tak to zostaje pasek i jego naciąg

    0