Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VTS falownik IC5 - Utrata parametrów po zaniku napięcia

28 Lip 2013 13:55 3177 8
  • Poziom 15  
    Witam

    Falownik LS (LG) IC5 zasilający silnik wentylatora centrali VTS po zaniku napięcie traci swoje nastawy. Parametry były skonfigurowane z HMI Advance.
    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy - falownik nowy automatyka nowa. Gdzie szukać przyczyny utraty parametrów - uszkodzony falownik???

    Z góry dzięki za odpowiedź
  • Użytkownik obserwowany
    Daj rzutkę parametrów pod kompa weź rs485 podłącz.
  • Poziom 15  
    Falownik został skonfigurowany procedurą automatyczną ze sterownia centralą wentylacyjną VTS (sterownik Carel). Sterowanie falownikiem odbywa się za pośrednictwem komunikacji RS485 po protokole modbus. Jak do tej pory z innymi falownikami nie było takiego problemu. Ponowne ustawienie parametrów "z ręki" pomaga tylko do czasu zaniku napięcia (wyłączenia zasilania).
  • Użytkownik obserwowany
    Napisałem ci co masz zrobić to czemu tego nie zrobiłeś?
  • Poziom 15  
    Z prostej przyczyny - obiekt jest 150 km ode mnie i nie mam możliwość tego sprawdzić od tak ja już.

    Na obiekcie będę prawdopodobnie we czwartek, moje pytanie miało na celu przygotowanie się właśnie do tej wizyty.
    Jak masz jakiś pomysł które parametry mogą odpowiadać za ten stan rzeczy to napisz mi je.

    Pozd
  • Poziom 10  
    Sprawny falownik lg po zaniku (wyłączeniu) zasilania niema prawa stracić ustawień, jeżeli tak się dzieje to jest uszkodzony.Chyba że w grę wchodzą wyładowania atmosferyczne a falownik jest gdzieś na dachu to wtedy zdarzały się resety falowników a przynajmniej ja się spotkałem z taką sytuacją.

    Inna sprawa czy sterownik trzyma komunikacje z falownikiem, co wyświetla falownik po zaniku napięcia czy jest to (00L ) jeśli tak to jest to brak komunikacji ze sterownikiem.
    Sprawdź na falowniku parametr I60 musi być 2 na nawiew a 3 wywiew.

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Hej
    Nie byłem jeszcze na obiekcie ale za pośrednictwem osoby na obiekcie sprawdziłem że zmienia się na pewno tryb stopu i czas hamowania deC.
    Centrala pracuje zgodne z harmonogramem i o godzinie 16 ma się włączyć . Jak się wyłącza to silnik hamuje w 0,5 sekundy (takie są chyba orginalne nastawy) i wyrzuca błąd za duże napięcie na szynie DC. Jak wyrzuci błąd to sterownik trzeba resetować wyłącząc zasilanie, następnie znowu zmienić parametr czasu hamowanie na dłuższy - i tak w kóło. Niestety na obiekcie często wyłączany jest prąd a co za tym idzie ustawienie parametru czasu hamowanie na dłuższy czas jest oki do najbliższego wyłączenia zasilania. I tak w kółko :(
  • Poziom 10  
    A może masz ustawiony czas zwalniania w sterowniku. Jeżeli sterujesz falownik za pomocą automatyki vts (modbus), a tak piszesz w poście to niezależnie co zmienisz na falowniku to i tak automatyka wymusi zmianę na taki parametr jaki jest w sterowniku ustawiony. Dotyczy to tylko parametrów sterowanych przez automatykę
    Falownik jak gubi ustawienia to wszystkie, a nie tylko parametr rampy zwalniania.
    Zawsze możesz ustawić wolny wybieg w falowniku parametr F4 zmienić na 2
  • Poziom 11  
    Witam, widzę że sterowanie tymi centralami to temat rzeka, trafił może ktoś z kolegów taki problem, na centralce VTS ze sterownikiem OPTIMA 10 - 75 na sterowniku załączyłem II biegi lecz jest wyświetlany komunikat że centrala wyłączona a na falowniku wentylatora nawiewu jest komunikat 00L (błąd komunikacji) wymieniłem płytki komunikacyjne, sprawdziłem nastawy na falownikach zgodnie z dtr i nic cały czas to samo? Jest mi wstanie ktoś wskazać gdzie szukać błędu?