Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jolly50, kingway, kinroad, łoś - ustawienie zapłonu, gaźnika

28 Lip 2013 17:04 9612 16
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    A co szanowny Kolega juz sprawdził?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Regulacja zaworów, czyszczenie gaźnika. Zapłonu w tych moto się nie ustawia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zapłon możesz jedynie sprawdzić kontrolnie na znakach na kole magnesowym i na zębatce rozrządu. Przydałaby się weryfikacja stanu silnika, pomiar kompresji, sprawdzenie wałka rozrządu, kontrola luzu. Raz miałem zabawny przypadek, ze skuter odpalał na zimno i jakoś tam pracował, choć dość nędznie. Na ciepłym silniku już nie dało się uruchomić. Pomogła wymiana cewki. Gaźnik i jego przestawianie zostaw na później. Najlepiej wróć do ustawień fabrycznych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czyli jednak silnik był grzebany. Nie sądzisz, że to dość istotna informacja? Czy przy ściąganiu głowicy sprawdziłeś stan wałka rozrządu, szczelność zaworów?
    Na kole rozrządu masz otwory, które mają iść a linii góry głowicy, jak koło magnesowe wskazuje ZZ.
    Do zmierzenia kompresja. Obowiązkowo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    hardkorr napisał:
    napiszcie co oprucz rozrządu, sprawdzenia kompresji po kolei zrobić od początku jak podchodzę z kluczykami odpalam itd. co sprawdzić.

    Nie wiem - stan lakieru, powietrze w oponach, pogodę... Pomiary, których chcesz za wszelką cenę, nie wiedząc dlaczego, uniknąć, to PODSTAWA w tej sytuacji. Więc jak podasz ich wyniki, to jest szansa na kontynuację.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Może linka gazu lub przepustnica się zacina jeżeli tak powoli schodzi z obrotów, lub jakaś nieszczelność?
  • Poziom 42  
    hardkorr zabrał się za robotę, o której nie ma pojęcia.
    hardkorr napisał:
    a zawory nie ruszane od nowości

    Jak można nie sprawdzić rozrządu i zaworów po wymianie cylindra???
    A potem pytania do wróżki :
    hardkorr napisał:
    co jest nie tak?

    Najwięcej "nie tak" jest z tobą.
    Nawet nie potrafisz porządnie po polsku opisać problemu. Łamiesz regulamin! O informacjach, o które proszą koledzy lepiej nie wspominać...
    PS.
    1234 . Główną przyczyną "nie schodzenia" z obrotów jest fałszywe powietrze a nie zacinanie się przepustnicy, bo wtedy silnik nie tyle "nie schodzi z obrotów" ale zwyczajnie wyje...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    hardkorr napisał:
    co ma do zmiany cylindra szczelność zaworów?

    Słowo, którego nie znasz lub nie rozumiesz - KOMPRESJA. Akurat zależna jest od kilku parametrów. Jakich? Poszukaj sobie.
    Co do całości wątku - nie podajesz najistotniejszej sprawy, czyli tego, że pchałeś łapy w silnik. Podstawowego pomiaru, czyli właśnie wielkości kompresji nie zmierzysz, bo nie. Piszesz językiem polskawym, z pogwałceniem zasad. Wolę nawet nie pytać, czy w zakres zmiany cylindra, wchodziła także wymiana tłoka z pierścieniami, bo o tym też nie poinformowałeś. Zamiast zabrać się za PODSTAWOWE czynności sprawdzające, ty wolałeś zająć się rozregulowaniem gaźnika. Na pomysł sprawdzenia linki gaźnika też nie wpadłeś. Wolałeś kręcić śrubki i przestawiać iglicę. Więc dalej odprawiaj radosną twórczość nie popartą żadną wiedzą i licz, że ci się uda.