Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wybór samochodu 17-20k, rok prod. > 2005

Kurihan 28 Jul 2013 17:47 1989 5
NDN
  • #1
    Kurihan
    Level 10  
    Witam serdecznie. Jestem 23 letnim studentem przebywającym obecnie na wakacyjnej emigracji w celach zarobkowych z moją życiową partnerką. Na chwilę obecną jesteśmy w miarę szczęśliwymi posiadaczami Peugeota 206 z 2001 roku, który niestety przestał nas w pełni satysfakcjonować. I to przez pryzmat braku miejsca które jak najbardziej jest potrzebne w czasie naszych częstych wspólnych wyjazdów (2+2 osoby i bagaże) w góry czy wszelakiego rodzaju bezdroża, i przez brak wystarczającego poczucia bezpieczeństwa, które poczuliśmy po małej kraksie na niemieckiej autostradzie.
    Z związku z tym, bardzo stanowczo przymierzamy się do zakupu nowego samochodu i oddania ‘w rodzinę’ naszego zasłużonego ‘peżiego’. Wiadomym jest, że wybranie właściwego modelu i odpowiedniego do niego silnika padło na mnie, dlatego zwracam się do Was, drodzy forumowicze o małą pomoc i porady. Uwierzcie, że każdy konstruktywny komentarz w mojej sprawie będzie mi bardzo pomocny i za każdą sugestię bądź poradę serdecznie dziękuję.
    Finansowo, po powrocie do kraju przy końcu sierpnia będziemy dysponować kwotą około 17 a 20 tysięcy złotych. Poszukujemy samochodu przede wszystkim większego od naszej 206stki. I w związku z podróżami i w związku z planami powiększenia naszej rodziny w przyszłości. Nie kuszą nas jednak nudne kombiaki Bardzo liczy się dla nas bezpieczeństwo, 6 poduszek i ESP to warunek dla przyszłego auta. Samochód nie musi być demonem prędkości, jednak fajnie by było przestać czuć adrenalinę przy wszelakim wyprzedaniu do czego przyzwyczaiła mnie 206stka. Mimo tego, że robimy rocznie około 20 tyś – po prostu wolelibyśmy diesla. Kategorycznie bez FAP’u. Wyposażenie? Osobiście marzę o szklanym dachu (haha). Mówiąc serio nie wymagam dużo w tej kwestii, a na pewno nie pociągają mnie wszelakiego typu fabryczne nawigacje czy inne bajery. Auto musi być minimalnie z 2003 roku, a większość modeli z tamtych roczników ma już wystarczające nam wyposażenie. Mimo tego, na allegro ustawiam minimalną datę produkcji na 2005 
    To by było na tyle z listy życzeń, teraz pozwolę sobie wymienić kilka modeli które zwróciły moją uwagę. Nie ukrywam, że w chwili pisania tego postu jestem w potrzasku między Renault Scenic II a Peugeot 307SW. Dodam jeszcze tylko, że bardzo ważnym elementem jest niezawodność przyszłego samochodu, dlatego z pewną obawą patrzę na Scenica. Tak jak pisałem na początku postu, oboje studiujemy i każda wizyta w serwisie byłaby ogromnym bólem dla nas i naszych szczupłych portfeli.

    Renault Scenic II
    Peugeot 307 SW
    Peugeot 206 SW
    Ford Focus C-Max I
    Opel Meriva bądź Zafira
    Seat Altea
    Toyota Corolla Verso
    Honda Jazz
    Fiat Croma II

    Serdecznie proszę o Wasze propozycje jak i modelowe, jak i silnikowe. Jak już wcześniej wspominałem, na ten moment najbardziej kusi mnie Peugeot 307 SW 1.6 HDI 90KM swoim niskim spalaniem, brakiem FAP’u i względnej bezawaryjności połączonej z dobrym rocznikiem za rozsądną cenę i przebiegu do prawdzenia po numerze VIN. Czyżby ideał?
    Czekam na komentarze!
  • NDN
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • NDN
  • #3
    gilus1
    Level 28  
    307 z tym silnikiem to dobry wybór. Jak chcesz, to są jeszcze Xsary Picasso z tymi silnikami, także silnik 1.6 HDI 92 KM spełnia Wasze oczekiwania. W 2010 roku kupiłem Xsarę Picasso 92 KM (rocznik 2007, wtedy miał ok 100 000 km przebiegu) i teraz przejechane mam już 171 000 km. Jak do tej pory były naprawiane: regeneracja tylnej belki - 1200 zł, spalony wentylator nawiewu - 350 zł. Do tego: klocki hamulcowe, wycieraczki, olej, opony,filtry czyli części z normalnej eksploatacji. O ile tylna belka to bolączka większości francuskich pojazdów na którą nie ma rady, to wentylator spalił mi się przez moją głupotę: zapomniałem o wymianie filtru kabinowego i przejechałem na nim ponad 50 000 km - filtr był zapchany i doprowadziło to do przegrzania się silnika w wentylatorze. Co do samego pojazdu to nie mam zastrzeżeń, prowadzi się dobrze, wyprzeda się dobrze nawet z przyczepką - na brak mocy nie narzekam. Fakt, samochód nie miał żadnej stłuczki i ja zapłaciłem za niego więcej niż średnia cena tych aut. Ale powiem Ci szczerze: znalezienie dobrego auta jest kłopotliwe, większość z nich była po stłuczkach, niekiedy nawet elementy były źle dopasowane i było to widać na zdjęciach. Zdarzały się kwiatki z porysowanymi chłodnicami (oczywiście wszystko "bezwypadkowe"). Ja miałem jeszcze jedno ważne kryterium: nie chciałem auta śmierdzącego papierosami - ten zapach mnie odrzuca. Tak jak już poprzednik wspomniał - nie szukaj okazji, kup lub wypożycz miernik grubości lakieru no i wizyta na stacji, tam powiedzą coś więcej o stanie pojazdu ( o ile wcześniej obecny właściciel nie przekupił nikogo). W rozbitych i zatopionych pojazdach dzieją się dziwne rzeczy, najczęściej coś z elektroniką, kolega ma lagunę 2 po przejściach za tanie pieniądze. Wyłożył już na nią tyle, że kupiłby bezwypadkową. Problemy z ostatnich 18 miesięcy: po otwarciu drzwi fotel kierowcy cofa się max do tyłu i nie można tego przeprogramować, po każdym zamknięciu auta lewe lusterko opuszcza się i trzeba go na nowo ustawiać, brak świateł awaryjnych, brak ładowania akumulatora, nieszczelna klimatyzacja. Nie neguję, że w bezwypadkowym aucie nie wystąpiłyby te usterki, ale zawsze prawdopodobieństwo ich wystąpienia jest mniejsze.
  • #4
    mkomko
    Level 12  
    ze swojego doświadczenia ok 60 000 km x18 lat za kołem rocznie powiem krótko UNIKAJ FRANCUZÓW
  • #5
    maniek2591
    Level 19  
    volvo s40 po 2004 roku 2.0 diesel ,silniki montowane w xsarze,307 i innych . Tylko z dwulitrowym dieslem , z 1.6 porażka

    honda civic 1.6 vtec benzyna
    hond jazz
    toyota auris d4d
    toyota corolla verso
  • #6
    krocze
    Level 25  
    mkomko wrote:
    ze swojego doświadczenia ok 60 000 km x18 lat

    Skoro tyle km zrobiłeś francuskimi autami, to nie jest źle. Nie wolno wrzucać wszystkich samochodów francuskich do jednego worka, bo dla przykładu silniki HDI są trwalsze od dCi. Jedyne co można zarzucić francuzom to dobrze ocynkowane, ale miękkie blachy.

    maniek2591 wrote:
    volvo s40 po 2004 roku 2.0 diesel

    Ciekawy "składak" - Ford Focus z silnikiem HDi ze wzmocnioną karoserią.
    Wcześniejszy S40 to Carisma z silnikiem dCi.
    Jak widać Volvo podjęło słuszny krok zmieniając dostawcę silnika.