Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1.7TD isuzu - Wysoka temperatura silnika (czerwone pole)

28 Lip 2013 20:04 5301 12
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich na forum :D

    Mam problem z moją Vectra, otóż zaczęła osiągać wysoką temperaturę grubo powyżej 100 stopni (przy dzisiejszych upałach wskazówka osiągnęła nawet czerwone pole). Zacząłem wiec sprawdzać po kolei co może być tego przyczyna, termostat sprawdziłem- sprawny, wentylatory nie załączały się nawet po przekroczeniu 100 stopni, wymieniłem włącznik wentylatorów nic nie pomogło. Zrobiłem test wentylatorów przez zmostkowanie styków - działają. Zrobiłem ręczny włącznik wiatraków i temperatura nawet nie drgnęła przy włączonych wiatrakach przez cały czas. Nie wiem co jest przyczyną proszę o pomoc, z góry dzięki :)
  • Użytkownik obserwowany
    Będę chamski.
    Czujnik na termostacie z kołem na 1 przewód wymień.
    Firmy EPC która robi bardzo dobre kosztuje koło 25zł w hurtowni. One robią tak że po 5 min masz 120C :P
  • Poziom 21  
    Jeśli termostat sprawny to pompa wody do sprawdzenia.
  • Poziom 19  
    Jaka pompa wody? Autor napisał, że wentylator się nie włącza. Tylko i wyłącznie czujnik temperatury (od chłodnicy) skoro na zwarcie działa. No dobra napisał, że wentylator niewiele zmienia, może jednak pompa..

    Tak czy owak nie wiem dokładnie ile u Ciebie jest czujników, bo u mnie w VB benzyna są 3. W bloku silnika jeden, odpowiada za zegary, i dwa na chłodnicy - jeden podaje temperaturę do ECU a drugi włącza chłodnicę.

    Właściwy zmieniałeś? :)
  • Poziom 31  
    Ta już pompa wody... Ja zaczalbym od sprawdzenia temperatury wody w zbiorniczku wyrownawczym a potem c
    ciśnienie w układzie i po nitce do kłębka. Zaraz mu krokowca polecicie sprawdzić.
  • Poziom 7  
    Myślałem nad czujnikiem przy termostacie jutro mam zamiar go kupić i sprawdzić.
    Znajomy także mówił, że korek od zbiorniczka może też być przyczyną , jest to możliwe ?
    Pompa wody raczej nie, bo przewody dochodzące do chłodnicy i sama chłodnica jest gorąca.
  • Poziom 21  
    Czy oba węże idące do chłodnicy są ciepłe i twarde(duże ciśnienie wew.)? Może tylko jest uszkodzony czujnik podający temp. na zegary i wcale przegrzania nie ma.
  • Poziom 42  
    Po co strzępicie klawiaturę i powtarzacie , to co już jest napisane.
    Jak napiszecie ,że trzeba wymienić na świeże powietrze w zapasie , to , to będzie nowa podpowiedź.
    Opamp napisał co trzeba wymienić i Damik już myślał nad tym czujnikiem.
  • Poziom 7  
    Węże są ciepłe ale twarde nie są przy odrobinie siły jestem w stanie je ścisnąć.
    Zamówiłem termometr i czekam aż przyjdzie i wtedy zmierzę rzeczywistą temperaturę chłodziwa.
    Mam też pytanie czy mierzenie temperatury w zbiorniczku wyrównawczym będzie miarodajne ?
  • Poziom 42  
    Tak , jeżeli masz przelew z obiegu chłodziwa (taka mała cienka rurka).
    Jak dostaniesz termometr , to zmierzysz temp. na obudowie termostatu lub na głowicy.
  • Poziom 7  
    Zmierzyłem temperaturę gdy na zegarach było 100 stopni, wynosiła ona 86 stopni wiec to chyba czujnik.
    Czy ten czujnik można dokupić osobno czy muszę zmieniać cały termostat ?
  • Użytkownik obserwowany
    Pisałem ci w 1 poście o czujniku.
  • Poziom 31  
    Montrres napisał:
    Jeśli termostat sprawny to pompa wody do sprawdzenia.

    Voytu$ napisał:
    Jaka pompa wody? Autor napisał, że wentylator się nie włącza. Tylko i wyłącznie czujnik temperatury (od chłodnicy) skoro na zwarcie działa. No dobra napisał, że wentylator niewiele zmienia, może jednak pompa..

    A ja zastanowiłbym się czy nie posłuchać informatyków... Kocham ich kiedy wypowiadają się w dziale motoryzacji.