Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zdalne sterowanie silnika trójfazowego

lukash01 28 Lip 2013 21:10 3345 25
  • #1 28 Lip 2013 21:10
    lukash01
    Poziom 7  

    Witam,

    Potrzebuję zrobić zdalne sterowanie (włączanie i wyłączanie) silnika trójfazowego 2.2 kW, podłączonego do pompy wody. Zasięg muszę mieć min. 400 m. Raczej brak istotnych przeszkód w terenie, czyli ażurowe konstrukcje stalowe (folie do uprawy roślin). Znalazlem na allegro coś takiego
    http://www.jbpartner.pl/pl/p/Zestaw-zdalnego-sterowania-4-kanalowy-zasieg-1000m/386
    Tylko nie wiem czy można pod to podłączyć silnik trójfazowy. Chcialbym aby całe ustrojstwo zamknęło się w kwocie 150 zł.
    Serdecznie proszę o pomoc

    Pozdrawiam

    Moderowany przez retrofood:

    Następne usunięcie wpisu moderatora skończy się ostrzeżeniem.

    0 25
  • Megger
  • #2 28 Lip 2013 21:12
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    150 zł to kosztuje stycznik sam porządny :) Nadać się nadaje a co z obwodem bezpieczeństwa?

    0
  • #3 28 Lip 2013 21:16
    lukash01
    Poziom 7  

    Nie jestem biegły w tych sprawach, więc proszę o mocno rozwinięte odpowiedzi. A po co mi obwód bezpieczeństwa? Nie ma możliwości żeby zapomnieć wyłączyć tą pompę jęśli o to ci chodzi.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 28 Lip 2013 21:27
    Nereida4
    Poziom 22  

    To com zaproponowałeś w pierwszym poscie się nada , ale w 150 zl ciężko będzie się zamknąć.Tak jak kolega wyżej napisał sam pożądany stycznik kosztuje.

    0
  • #5 28 Lip 2013 21:50
    Citek
    Poziom 22  

    Tak jak ci wyżej piszą potrzebny ci jest stycznik(przekaźnik) trójfazowy, do którego podłączysz silnik oraz wyżej wspomniany sterownik. Możesz pokusić się jeszcze o czujnik zaniku faz albo niestety też on trochę kosztuje.

    0
  • #6 28 Lip 2013 22:01
    retrofood
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

    Citek napisał:
    Tak jak ci wyżej piszą potrzebny ci jest stycznik(przekaźnik) trójfazowy,


    Nie istnieją przekaźniki trójfazowe.

    0
  • Megger
  • #8 28 Lip 2013 22:38
    Citek
    Poziom 22  

    A czy stycznik i przekaźnik to przypadkiem to nie to samo?

    0
  • Megger
  • #9 28 Lip 2013 22:52
    retrofood
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

    Citek napisał:
    A czy stycznik i przekaźnik to przypadkiem to nie to samo?


    Ani przypadkiem, ani bez przypadku. Różne nazwy, inna budowa, odmienne przeznaczenie.
    I chociaż stycznikiem można od biedy zastąpić przekaźnik (z kilku względów nie jest to zalecane), to nigdy nie można zrobić odwrotnie. Czyli nie można stycznika zastąpić przekaźnikiem!!!

    0
  • #10 28 Lip 2013 22:53
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    Są jeszcze styczniki pomocnicze / sterownicze ale to inna historia ;)
    Automatycy wiedza o co chodzi.

    0
  • #11 28 Lip 2013 23:23
    Citek
    Poziom 22  

    Ok, ok. Człowiek uczy się całe życie, zawsze dowie się czegoś ciekawego albo zostanie wyprowadzony z błędnego rozumowania.

    0
  • #12 28 Lip 2013 23:34
    lukash01
    Poziom 7  

    Fajna dyskusja, ale czy może mi ktoś pomóc? :) Proszę tylko o dobór stycznika, z podłączeniem raczej dam sobie radę

    Pozdrawiam

    0
  • #13 28 Lip 2013 23:42
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    EATON DILM7 230V Numer zamówieniowy: 276550 + PKZM to tego powinien iść.

    0
  • #14 29 Lip 2013 12:40
    voytalo
    Poziom 25  

    Citek napisał:
    Możesz pokusić się jeszcze o czujnik zaniku faz albo niestety też on trochę kosztuje.


    Nie możesz, a musisz. Wiesz czym grozi zanik jednej z faz zasilających silnik?

    0
  • #17 30 Lip 2013 08:00
    czesiu
    Poziom 32  

    PtasiorWro napisał:

    to już zdecydowanie lepiej zamiast CZF kupić przekaźnik termiczny, dla wspomnianego stycznika Eti to byłby RE17D-6,3
    Silniki nie palą się od braku fazy tylko od wzrostu prądu, jakby ktoś nie wiedział.

    0
  • #18 30 Lip 2013 09:20
    voytalo
    Poziom 25  

    czesiu napisał:

    Silniki nie palą się od braku fazy tylko od wzrostu prądu, jakby ktoś nie wiedział.

    A zanik jednej fazy nie powoduje wzrostu poboru prądu na innych?

    0
  • #19 30 Lip 2013 09:25
    Nereida4
    Poziom 22  

    voytalo napisał:
    A zanik jednej fazy nie powoduje wzrostu poboru prądu na innych?

    Powoduje

    0
  • #20 30 Lip 2013 12:23
    voytalo
    Poziom 25  

    Nereida4 napisał:

    Powoduje

    No właśnie. CKF zabezpiecza nie tylko przez zanikiem jednej z faz, ale też przed zamianą ich kolejności. Dobrze zabezpieczona pompa to wyłącznik zwarciowy, RCD, CKF i wyłącznik silnikowy. Co autor kupi, to już jego sprawa

    0
  • #21 30 Lip 2013 12:27
    2280034
    Usunięty  
  • #22 30 Lip 2013 12:30
    voytalo
    Poziom 25  

    digiglobe napisał:
    Ani nie musi, a nie nie powinien. Wyłącznik silnikowy eliminuje zastosowanie tego wynalazku, który głównie przestaje działać po paru latach i jedyne co robi to podgrzewa atmosferę.

    Jasne. A przed zmianą kolejności faz też Cię uchroni wyłącznik silnikowy?

    0
  • #23 06 Sie 2013 22:27
    lukash01
    Poziom 7  

    Dzięki wszystkim za cenne podpowiedzi. Okazuje się że pod silnik którym chcę sterować podłączony już jest stycznik. Na zaciskach cewki stycznika jest 230V. Każdy kanał w moim odbiorniku od pilota wytrzymuje prąd max 10A. Moje pytanie jaki prąd może występować na cewce stycznika? Nie chcę spalić nowej zabawki na starcie :)
    Z góry dziękuję, mam nadzieję, że to już ostatnie pytanko w tym temacie.

    0
  • #24 06 Sie 2013 22:32
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Kolego my nie wróżki podać typ stycznika.

    0
  • #25 07 Sie 2013 17:42
    lukash01
    Poziom 7  

    Stycznik to TSM-1

    0
  • #26 07 Sie 2013 19:54
    voytalo
    Poziom 25  

    Dużo poniżej 1A. Zabezpiecz go (odbiornik) wyłącznikiem B2.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo