Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Antena do odbioru internetu do TIR-a na różnych stacjach w kraju i za granicą

umis 28 Lip 2013 21:34 4017 10
  • #1 28 Lip 2013 21:34
    umis
    Poziom 6  

Cześć.
    Jestem kierowcą TIR-a, i
    często bywam na stacjach, gdzie są darmowe HotSpot-y, lecz one zazwyczaj mają slabiutki zasięg lub inne TIR-y zakłucają odbiór.
    Jaką mam kupić antenę, żeby móc spokojnie sciagać internet? Nie musi być na nie wiem ile kilometrów,
    ale powiedzmy z drugiego końca parkingu zasłoniety przez TIR-y, czyli ok. 400 metrów.
    Antene chcę zamontować na dachu.

Wiem, że takie tematy już były, ale są stare, a dostępny sprzęt pewnie już nie raz się zmienił.
    Doradźcie coś!
    Dla mnie obojętne, czy to będzie antena dookolna czy kierunkowa itp,
    byleby działało.

0 10
  • #2 28 Lip 2013 21:40
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

Na wifi "G" najlepsza będzie nanostation2, albo jakaś antena panelowa na 10-12 dbi podłaczona do karty WIFI. Ale 1m kabla antenowego to strada 0.6dbi, więć ostrożne z tym kablem.

Zainstaluj inssider-a na laptopi i zmierz sygnał WIFI. Pokaż zakładkę Time Graph.

1
  • #3 28 Lip 2013 22:17
    umis
    Poziom 6  

Ale co ja mam zmierzyć, skoro za każdym razem jestem na innym parkingu, w innej jego części, a nawet w innym kraju?

1
  • #4 28 Lip 2013 22:44
    bogiebog

Zmierz sygnał gdy jest słaby i gdy jest odpowiedni.

Antena panelowa to antena kierunkowa, trzeba kręcić aby uzyskać optymalny sygnał.