Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega b 2.0 16V - ubywa płynu chłodniczego i kopci

29 Lip 2013 13:08 5625 12
  • Poziom 9  
    Witam !
    Mam problem z moją omegą... co do leje płynu do chłodnicy to po przejechaniu 20 km. nie ma już nic w zbiorniczku wyrównawczym... i auto zaczyna momentalnie nabierać 100 lub 110 stopni.... Przy odpalaniu kopci na biało potem lekko na niebiesko i przestaje jak złapie 30 stopni i przełączy się na gaz.... może to być uszczelka ?
  • Poziom 34  
    Moze to byc uszczelka.Wykrec swiece i zobaczysz czy ktorys tlok niejest wyplykany.
  • Poziom 9  
    jak odpalę auto to słychać jak by chodziło na 3 tłokach a po prze gazowaniu do 4 tyś. już jest ok ....

    Dodano po 46 [sekundy]:

    i dodam jeszcze ze włożyłem nowe kable....
  • Poziom 12  
    Z tego co przeczytałem to pewne, że trzeba podnosić głowice.
  • Poziom 9  
    i tak zrobie. zdejmę głowice i zobacze co z uszczelka i wymienie uszczelke,splanuje głowice i wymienie uszczelniacze zaworów. jak zdejme głowice to napisze wam co i jak wygladalo.
  • Poziom 10  
    Kolego dobrze pomyślałeś z tym planowaniem i wymianą uszczelniaczy ale jak już robić to konkretnie zrób jeszcze szlif gniazd zaworowych i wymień pierścienie :) U mnie klient z powodu oszczędności zażyczył sobie żeby tylko zrobić głowicę bez ruszania pierścieni i tak mu zrobiłem... nie na długo przejechał może 3 km i poszły pierścienie.... i był kolejny zarobek bo KTO NIE SŁUCHA MECHANIKA TEMU KASA Z PORTFELA ZNIKA :)
  • Poziom 19  
    Należy jeszcze dodać, że większość mechaników to kłamcy i naciągacze. Bazując na nieznajomości bądź niepewności usterki i cen części przez klienta, są w stanie wcisnąć każdy kit. Niestety ale takie mam doświadczenie już z kilkoma mechanikami i do warsztatu oddaję auto albo mówiąc co ma być zrobione i dając własne części, przy okazji ustalając z góry kwotę, albo radzę sobie sam...

    A co do usterki, jak przedmówcy napisali, na 95% uszczelka pod głowicą. Przy okazji oczywiście planowanie głowicy, komplet uszczelek i nowe szpilki.
  • Poziom 31  
    Voytu$ napisał:
    Należy jeszcze dodać, że większość mechaników to kłamcy i naciągacze.

    Napisał informatyk... Tacy są kiedy klientów nie ma a podjedzie jakiś dziadek, więc trzeba go skroić aby było na zus. Normalne warsztaty tego nie robią, bynajmniej nie spotkałem się z tym. Tylko co niektórzy na sprzęcie oszczędzają...

    Voytu$ napisał:
    A co do usterki, jak przedmówcy napisali, na 95% uszczelka pod głowicą. Przy okazji oczywiście planowanie głowicy, komplet uszczelek i nowe szpilki.


    A może kopci bo pije olej a płyn ucieka dziurą w chłodnicy? Test na Co2 robiłbym jako pierwsze.
  • Poziom 19  
    Test na CO2 bywa tak samo miarodajny jak opinie większości mechaników. Co z tego, że informatyk ? To już pojęcia jakiegoś o silnikach mieć nie można w tym zawodzie?

    Co do CO2, to wszystko zależy w którym miejscu puszcza uszczelka, dlatego rzadko test jest miarodajny. U mnie płyn i olej ostatnio były czyściutkie a ciśnienie ładowało do układu chłodzenia.

    Nie spotkałem mechanika który by był w stanie dać gwarancję na swoje słowa twierdząc, że "uszczelka jest do wymiany". Chyba, że Ty dasz koledze pewną diagnozę ? Czy może jakiś inny wykwalifikowany mechanik nie będący informatykiem?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Sołtys_Elbląga napisał:
    A może kopci bo pije olej a płyn ucieka dziurą w chłodnicy? ....


    Musiałby mieć wielkiego pecha żeby zbieżność 2 usterek akurat w jednym czasie. Usterka jak nic pasuje do objawów padniętej uszczelki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Voytu$ napisał:
    Należy jeszcze dodać, że większość mechaników to kłamcy i naciągacze. Bazując na nieznajomości bądź niepewności usterki i cen części przez klienta, są w stanie wcisnąć każdy kit.


    No popatrz, wypisz wymaluj informatyk, też takie numery potrafią odwalać.


    Voytu$ napisał:
    Nie spotkałem mechanika który by był w stanie dać gwarancję na swoje słowa twierdząc, że "uszczelka jest do wymiany". Chyba, że Ty dasz koledze pewną diagnozę ?



    Voytu$ napisał:
    Usterka jak nic pasuje do objawów padniętej uszczelki.


    A jeśli nie masz racji to co? Będziesz jak ten mechanik opisywany przez Ciebie.



    Dalsze dyskusje nie na temat, będę nagradzał ostrzeżeniem, tak więc zapraszam Panów na PW, tam wymieniajcie uwagi między sobą.
  • Poziom 9  
    rozebrałem juz prawie całośc ... jutro jeszcze tylko głowice musze zdjąć. zastanawia mnie jedna rzecz ... gdy ściągłem przepustnice to na dnie kolektora ssącego był płyn z chłodnicy ... wiec sam obstawiam na uszczelkę. a co do wymiany to tak jak pisałęm planowanie nowa uszczelka i uszczelniacze zaworów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    dziury w chłodnicy nie ma bo sprawdzałęm a pozatym by zostawała plana. a jak odpaliłęm to kopciła na biało a po chwili lekko na niebiesko i przestałą ... mysle ze mogłą też kopcic od tego ze jak wymieniałęm uszczelkępod klawiaturą to był na swiecach olej od góry i ja go spuściłęm na tłoki ... wiec moze wtedy dopiero przepaliłą ..
  • Poziom 12  
    Masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą
  • Poziom 9  
    Dzieki koledzy za pomoc . Juz rozebrane wszytsko i zawiezione do planowania. Teraz tyko poskłądac i jeździc. Na 4 tłok przez uszczelke szedł mi płyn i olej i dla tego chodziłą jak na 3 tłokach.