Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piszczenie przy odpalaniu i przy włączonej klimie na luzie Seat Toledo 1998r TDi

atasko88 29 Lip 2013 21:45 3624 4
  • #1 29 Lip 2013 21:45
    atasko88
    Poziom 8  

    Witam,

    od jakiegoś czasu mam dziwny problem mianowicie...
    podczas wysokich temperatur na dworze moje auto Seat Toledo I 1998r. 1.9 TDi piszczy przy odpalaniu, trwa to parę sekund.
    W tym czasie zaobserwowałem, że podczas włączonej klimatyzacji kiedy wrzucam na luz pojawia się straszny pisk jakby kota pod maską obdzierali ze skóry.
    Po wrzuceniu biegu pisk ustępuje momentalnie lub po paru sekundach.
    W momencie pisku auto traci również trochę mocy, kiedy pisk puszcza auto dostaje delikatnie więcej power'a i idzie płynniej.

    Nie wiem czy pisk przy odpalaniu ma coś wspólnego z piskiem klimatyzacji dlatego opisałem obie przypadłości ponieważ mogą być powiązane, ale również nie muszą.

    Klimatyzacja nabijana była w tym roku.
    Gdy tylko pojawił się ten problem mechanik wymienił mi pasek alternatora na pasek Gates'a.

    Pojechałem również do mojego serwisu klimy i stwierdzono, że sprężarka działa jak powinna i poziom czynnika również jest prawidłowy.

    Gdy ponownie udałem się do mechanika żeby sprawdził co to może piszczeć, nie mógł stwierdzić skąd dochodzi pisk (nawet mi ciężko jest to zdiagnozować ponieważ nie da się długo wytrzymać pod otwartą maską podczas pisku).

    Dzisiaj sprawdzałem jeszcze czy przy wyłączonej klimie pojawi się pisk gdy skręcę koło do oporu, ale pisk nie pojawił się.

    Proszę o podpowiedzi co i w jaki sposób mogę sprawdzić lub może ktoś miał podobny problem i podpowie gdzie szukać lub co wymienić.

    0 4
  • #2 29 Lip 2013 21:54
    tzok
    Moderator Samochody

    ...a poza wymianą samego paska chociaż sprawdził stan jego napinacza i rolek prowadzących? Może któreś z napędzanych urządzeń się zaciera (np. alternator albo pompa wspomagania).

    0
  • #3 29 Lip 2013 22:09
    atasko88
    Poziom 8  

    witam,

    nie powiedział o żadnych innych usterkach oprócz starego, zniszczonego paska.

    Podjadę do niego na dniach i poproszę o dokładne sprawdzenie rzeczy które Pan wypisał.

    Dziękuje

    0
  • #4 30 Lip 2013 09:00
    benyy1
    Poziom 17  

    sprawdź rolki paska, sprzegło alternatora i czy pasek dobrze założony

    0
  • #5 30 Lip 2013 12:06
    kortyleski
    Poziom 41  

    To nie rolki i nie pasek. 99% stawiam na koło pasowe wału korbowego.

    0