Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 306 prolem z chłodzeniem silnika na wolnych obrotach

boodzio92. 29 Jul 2013 23:12 4998 26
IGE-XAO
  • #1
    boodzio92.
    Level 8  
    Witam
    szukam pomocy otóż w mojej 306 od kilku dni pojawia sie taki problem że gdy jadę temperatura silnika osiąga ok 70-80°c i tak sie utrzymuje ale gdy zatrzymam się temp rośnie do ok 110 i dopiero włącza się wentylator również wskazówka od temperatury faluje raz jest 90 za chwile 110 później 80 i tak co chwile...

    układ odpowietrzyłem chyba dobrze termostat zalałem przez czujnik który odkręciłem z termostatu chłodnica zalana na full i z odpowietrzników leci płyn....

    miał ktoś już takie objawy albo wie gdzie szukać przyczyny??
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • IGE-XAO
  • #2
    KJaniczak
    Level 25  
    Witam.
    To auto nie jest przypadkiem z instalacją gazową?
  • #3
    emeryt2
    Level 42  
    Termostat nie domyka się!!!
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • IGE-XAO
  • #5
    boodzio92.
    Level 8  
    termostat był wymieniany 4 miesiące temu i było ok ale to raczej nie to na wolnych obrotach sie przegrzewa a z kolei przy ciągłej jeżdzie nie dogrzewa jest pomiędzy 70 a 80°c...

    auto to:
    Peugeot 306 silnik 1,8 16V z roku 1998. bez instalacji gazowej:)
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Bodzio , to co opisałeś w poście 5 , to klasyczny objaw niedomykania się termostatu , znany z 40 lat do tyłu.
    To ,że wymieniłeś go niedawno , nie świadczy ,że jest sprawny!
  • #7
    boodzio92.
    Level 8  
    ok, w takim razie dziś wymienię. mam nadzieje, że to jest to:) napisze później czy pomogło.

    Dzieki
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Jak będzie nie to , to do Krakowa przez rok będę jeździł przez Kielce, jak termostat ; walisz do Brzeska , bierzesz CZTERY czteropaki Okocimia , wkładasz do pociągu , odbiorę w Przemyślu.

    Bez żartów - patrz dobrze na montaż termostatu.
  • #9
    boodzio92.
    Level 8  
    niestety niema poprawy wskazówka od temp lekko faluje po przekroczeniu 90°c zauważyłem że wentylatory stoją nieruchomo nawet do 110°c po włączeniu klimy kręca sie obydwa lub jeden po ściągnięciu brązowej wtyczki z czujnika drugi (od klimy na wyłączonej) zaczyna się kręcić dopiero jak go lekko popchnę
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    Temp. 90* C uzyskujesz na postoju , czy w czasie jazdy? 110 kiedy? Skąd wiesz ,że to 110 *C.?
    Uruchomienie wentylatora na "popych"nie ma nic wspólnego z termostatem.
  • #11
    boodzio92.
    Level 8  
    na wolnych obrotach grzeje się do 90 i dalej jak mi wychodziło znacznie pond następną kreskę na wskaźniku to więcej go nie grzałem i wtedy właśnie jak pchnąłem wentylator (po lewej stojąc przodem do samochodu) to zaczęły się kręcić oba i po chwili temp spadła do 90°C i ponownie po osiągnięciu wysokiej temp same się nie włączają...
  • #12
    emeryt2
    Level 42  
    Poprzednio napisałeś ,że w czasie jazdy nie dogrzewa się. Przejedź się na nowym termostacie , zobaczymy czy trzyma temperaturę.
    Dodatkowo masz problem z włączaniem się wentylatora , usterka mechaniczna (elektryczna ) jego lub elektryczna sterowania.
    Nie mam pod ręką żadnego schematu do tego Francuza.

    Jak jeździłeś , ? co z temperaturą?
  • #13
    boodzio92.
    Level 8  
    Podłączyłem auto do komputera żeby sprawdzić co i jak... wyszło że czujniki temperatury są ok i wskazują dobrze termostat też trzyma temperaturę na 90°C a falująca wskazówka temperatury za desce to podobno wina licznika gość mi doradzał że on zaczął by od wymiany ilcznika bo wszystko inne podobno jest dobre...

    Miał już ktoś podobny przypadek?
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    boodzio92.
    Level 8  
    niewiele mi to rozjaśniło... na wymienianie wszystkiego po kolei mnie nie stać a słyszałem tyle możliwości że staram się wykluczyć te najmniej prawdopodobne mógłbyś coś doradzić na co Ty szczególnie byś zwrócił uwagę
  • #16
    kybernetes
    Level 39  
    Bodzio, na początek zdobądź schemat elektryczny układu chłodzenia. A jak go już będziesz miał to weź w rękę miernik i kontrolkę i posprawdzaj czy wszystko tam działa prawidłowo a jak nie działa to dlaczego - bo z tego co piszesz widać, że problem tkwi w elektryce.
    I pamiętaj że wymiana części "na pałę" to nie jest najlepsza metoda diagnostyczna.
  • #17
    Tasyuki
    Level 9  
    boodzio92. wrote:

    układ odpowietrzyłem chyba dobrze


    Czy oby napewno?
    Jak przeprowadziłeś tę czynność?
    Dlaczego zawsze trzeba szukać najbardziej skomplikowanych problemów?
    ps.
    Z tego co pamiętam w tym 306 są 2 lub 3 odpowietrzniki.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    boodzio92.
    Level 8  
    teraz bd miał chwile czasu więc znowu spróbuje uporać się z problemem;)

    Układ odpowietrzyłem tak jak ktoś wcześniej pisał wlewałem przez lejek który do zbiorniczka wszedł pasownie co pozwoliło mi podnieść poziom płynu ponad wszystkie odpowietrzniki
    1 na chłodnicy zalany full
    2 na termostacie (śrubka) zalana full
    3 na wężach nagrzewnicy zalany full

    silnik pracował nagrzał sie termostat puścił kilka razy jeszcze sprawdzałem wszystkie odpowietrzniki po kolei i z wszystkich leci mocny strumień w zbiorniczku też stan.

    Postaram się dzisiaj określić jakie mam wentylatory i klimatyzację. Gdyby się okazało że problemem jest 1 prędkość wentylatorów to co za to odpowiada jest jakiś sterownik ??
  • #20
    kybernetes
    Level 39  
    boodzio92. wrote:
    termostat puścił kilka razy

    Wymień go, bo jest popsuty! W normalnych warunkach termostat ma puścić raz i pozostać otwarty.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    boodzio92.
    Level 8  
    juz wymieniłem wcześniej mi to ktoś doradził ale nie pomoglo tramostat puscil kilka razy to znaczy zagrzal sie puscil plyn na chlodnice chwile pochodzil ale ze wentylatory się Nie włączyły to zgasilem próbowałem jeszcze 2-3 razy ale zawsze to samo na komputerze pokazuje 90 stopni węże robią sie cieple- gorace a wentylatory nic przekracza 1000 to wylaczam silnik
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    boodzio92.
    Level 8  
    jak sprawdzić obwody? wystarczy odpiąć wtyczkę i sprawdzić miernikiem na "piszczałce"??
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    majsster
    Level 22  
    a może coś z pompą wody jest nie tak? jeżeli już "wszystko" sprawdzaliście to ja bym jeszcze zobaczył czy pompa ma wirnik.
  • #27
    User removed account
    User removed account