Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 1.4 bby + LPG - Auto ciężko odpala.

canon84 30 Lip 2013 10:10 3255 8
  • #1 30 Lip 2013 10:10
    canon84
    Poziom 11  

    Witam,
    Od około miesiąca czasu mam problem z uruchomieniem silnika w w/w autku.
    Silnik startuje leczy wymaga to kilkukrotnego zakręcenia rozrusznikiem 3-5razy, wcześniej palił od strzału.
    Sprawdziłem czujnik temperatury płynu - jest ok.
    Wymieniłem świece na nowe - nie pomogło,
    Od kilku dni pojawia się problem z zapłonem na trzecim cylindrze, sporadycznie ale czuć jak trzepie silnikiem i wyrzuca błąd 16687, podmieniłem cewki - problem nadal pozostał na trzecim.
    Zrobiłem vag-comem autoscan i nie ma innych błędów. Jedno co to daje do myślenia to sonda B1S1 napięcie prawie niezmienne - w okolicy 0.45v???
    B1S2 napięcie cały czas się zmienia w zakresie od 0.2v do 1v. Wykluczam to jako problem przy rozruchu ale nie podoba mi się wskazanie na B1S1 czy uważacie że jest uszkodzona czy raczej problem leży w braku zapłonu na 3 cyl i wydmuchiwaną mieszanką w katalizator.
    Co jeszcze mogę sprawdzić, jak mogę sprawdzić czy cewko-moduł poprawnie dostaje impulsy wyzwalania? Czy problemem może być hall sokoro pozostałe cylindry chodzą poprawnie?
    Poniżej wynik z autoscana:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 6L - Seat Ibiza
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 036 906 034 GM
    Component: MARELLI 4MV 5159
    Coding: 00071
    Shop #: WSC 06441
    VSSZZZ6LZ4R019556 SEZ7Z0C2115325
    2 Faults Found:
    16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
    P0303 - 35-10 - - - Intermittent
    16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
    P0303 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 907 379 G
    Component: ABS 5.7 FRONT V30
    Coding: 00044
    Shop #: WSC 06441
    No fault code found.

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 6L0 820 045
    Component: Klimaanlage X0840
    1 Fault Found:
    01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
    41-00 - Blocked or No Voltage

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q1 937 049 C
    Component: 00 BN-SG. 1S33
    Coding: 16396
    Shop #: WSC 06441
    No fault code found.

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 6L0 920 801 
    Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V10
    Coding: 00147
    Shop #: WSC 00000
    VSSZZZ6LZ4R019556 SEZ7Z0C2115325
    No fault code found.

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0 909 901
    Component: 65 GATEWAY CAN 1S33
    Coding: 00014
    Shop #: WSC 06441
    No fault code found.

    Address 44 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 423 156 S
    Component: LenkhilfeTRW V260
    Coding: 10111
    Shop #: WSC 06441
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------

    W załączniku wykres lambd.

  • #2 30 Lip 2013 12:42
    emeryt2
    Poziom 42  

    Zamiana cewek na poszczególnych cylindrach nic nie dała bo nie masz kluczowania na cewkę z ECU. Na kostce(konektorze) 3. cewki na pinie 4 , sprawdź kluczowanie , najlepiej kontrolką z diodą LED oraz przewód z ECU do tej cewki. Wcześniej na pinie 3 tej cewki sprawdź zasilanie(12V).
    Taka praca sond przed i za katalizatorem wynika właśnie z powodu niespalonego paliwa.
    Z taka usterką , eksploatacja samochodu jest niewskazana , a raczej niebezpieczna.
    Jaki masz gaz ( co to za generacja) , czy zcasami sygnał na jego centralkę nie brany jest z kluczowania cewki trzeciej?

  • #3 30 Lip 2013 13:28
    canon84
    Poziom 11  

    emeryt2 napisał:
    Zamiana cewek na poszczególnych cylindrach nic nie dała bo nie masz kluczowania na cewkę z ECU. Na kostce(konektorze) 3. cewki na pinie 4 , sprawdź kluczowanie , najlepiej kontrolką z diodą LED oraz przewód z ECU do tej cewki. Wcześniej na pinie 3 tej cewki sprawdź zasilanie(12V).
    Taka praca sond przed i za katalizatorem wynika właśnie z powodu niespalonego paliwa.
    Z taka usterką , eksploatacja samochodu jest niewskazana , a raczej niebezpieczna.
    Jaki masz gaz ( co to za generacja) , czy zcasami sygnał na jego centralkę nie brany jest z kluczowania cewki trzeciej?



    Sprawdzałem zasilanie cewek (pin 2) przy załączonym zapłonie w momencie załączenia się pompy paliwa ale wskazanie wynosiło 0. czy mam to zrobić jak silnik będzie pracował?
    Kluczowanie cewki można spradzić tylko przez diodę z rezystorem( nie posiadam w tym momencie) mogę to zrobić żarówka małej mocy bądz miernikiem i podejrzeć wskazanie napięcia?
    Instalacja LPG to standardowo montowana w auta vag BRC Sequenc - sekwencja 4-tej generacji.

  • #4 30 Lip 2013 14:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    Żarówka nie , za duże obciążenie. LED z opornikiem 500 - 1000 Ohm.
    Napięcie (12V) po włączeniu zapłonu ma być na pinie 3 kostki cewki , a nie na 2 , gdyż drugi to masa wtórnego uzwojenia - sprawdź na innych cewkach.

  • #5 30 Lip 2013 16:11
    canon84
    Poziom 11  

    emeryt2 napisał:
    Żarówka nie , za duże obciążenie. LED z opornikiem 500 - 1000 Ohm.
    Napięcie (12V) po włączeniu zapłonu ma być na pinie 3 kostki cewki , a nie na 2 , gdyż drugi to masa wtórnego uzwojenia - sprawdź na innych cewkach.


    Dziękuje z sprostowanie.
    Faktycznie na 3 pinie, źle spojrzałem na schemat, napięcie na każdej z cewek takie samo tj 12v.
    Nie mam diody i rezystora 1000om ale jutro wracając z pracy podjadę kupić i sprawdzę kluczowanie cewek. Ciekawe czy pomiar coś wykaże gdyż z tego co widzę trzeci cylinder wylatuje sporadycznie, najczęściej jak odpalę auto i silnik jest jeszcze nierozgrzany.
    Zapytam jeszcze kolegi czy sprawdzając kluczowanie silnik uruchomić na trzech cewkach a czwartą odłączyć do pomiarów czy uruchomić normalnie na wszystkich cewkach a sprawdzać przez wbicie igły przez izolację przewodu na pinie 4 cewek?

  • #6 30 Lip 2013 16:14
    emeryt2
    Poziom 42  

    Nie odłączać , w żadnym wypadku!!!

  • #7 31 Lip 2013 22:06
    canon84
    Poziom 11  

    Witam ponownie,
    Tak wiec pomiarów dokonywałem przez wbicie igły w przewód nr 4 ale tak jak przypuszczałem silnik pracował bez zastrzeżeń. Zapłon wypada sporadycznie najczęściej rano jak jadę do pracy, powietrze jest wtedy jeszcze wilgotne i może to prowadzi do jakiegoś przebicia. Odpiąłem dziś jeszcze wtyczki od sterownika - przeczyściłem trochę konektory choć nie wyglądały na zaśniedziałe, może to pomoże...

  • #8 01 Sie 2013 07:41
    emeryt2
    Poziom 42  

    Robiłeś ten pomiar (test) w czasie odpalanie czy tylko na odpalonym silniku?
    Dalej trudno odpala?

  • #9 02 Sie 2013 06:58
    canon84
    Poziom 11  

    robiłem zarówno w trakcie kręcenia rozrusznikiem jak i w trakcie gdy silnik już pracował, wczoraj zresztą powtórzyłem pomiary i jak na złość palił za pierwszym razem a jak odpalił to nawet przez chwile nie szarpało silnikiem - już liczyłme na to że sytuacja opanowana a problemem były zaśniedziałe styki przy ecu. rano przed wyjazdem do pracy sytuacja się powtórzyła i znów nie chciał odpalić. ale jak już odpalił silnik pracował poprawnie - równo bez szarpnięć, kontrolka mil się nie zapala. co za dziadostwo w tym siedzi. aha jeszcze pytanko "+" do testu biorę z aku - czy tak jest dobrze?


    nastąpiły jakieś zmiany w naprawie auta, wygląda na to że problemem w rozruchu silnika jest instalacja gazowa a w zasadzie jej awaria... w zeszłym tygodniu jeździłem trochę na samej benzynie skończył się lpg i jakoś nie miałem żadnych problemów z odpaleniem ani z zapłonem na 3 cyl. po zatankowaniu problem wrócił. w zeszły pt zakręciłem główny zawór od butli i auto chodziło jak złoto przez cały weekend ale tylko po odkręceniu go silnik nie chciał zaskoczyć i od razu szarpanie i błąd. czyżby to awaria wtryskiwacza gazu 3 cylindra powodowała zalewanie silnika w chwili uruchomienia oraz brak zapłonu w trakcie pracy? - listwa już w drodze do regeneracji dam znać co będzie po jej powrocie.

    Listwa odebrana i problem częściowo rozwiązany auto nie ma już problemów z zapłonem 3go cylindra ale nadal ciężko odpala, wychodzi na to że gaz dostaje się do kolektora przez przewód podciśnienia. Zestaw naprawczy już w drodze, czy ktoś kiedyś reanimował brc genius g - prosiłbym o pomoc w jego regeneracji, najlepiej jakiś manual.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME