Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes a klasa 1.7 cdi - Kopci, nie ma mocy i drży przy dodawaniu gazu

Borsuk_Kamil 30 Lip 2013 17:15 5799 9
  • #1 30 Lip 2013 17:15
    Borsuk_Kamil
    Poziom 2  

    U mnie problem z a klasą 1.7 cdi jest następujący: Oprócz tego, że strasznie kopci na czarno, to nie ma przy tym mocy i są straszne drgania przy dodawaniu gazu. Zrobione zostały zawory w głowicy, wymieniony jeden z wtryskiwaczy, a rezultat taki sam. Auto przez kilka sekund po odpaleniu pracuje równo na 4 cylindry, jednak po chwili zachowuje sie tak jakby odłączył jeden z przewodów zapłonowych w silniku benzynowym. Dziś sprawdzony był również komputer sterujący. Okazuje się, że komputer jest dobry. Jedynym błędem który wyskakuje po diagnozie komputerowej jest błąd przepływomierza, ale czy on ma wpływ na nierówną prace silnika? Liczę na pomoc.

    0 9
  • #2 30 Lip 2013 17:23
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Borsuk_Kamil napisał:
    Jedynym błędem który wyskakuje po diagnozie komputerowej jest błąd przepływomierza

    Dlaczego go nie sprawdzisz? Łatwiej było robić zawory?

    0
  • #3 30 Lip 2013 18:42
    Borsuk_Kamil
    Poziom 2  

    Przez zawory silnik miał bardzo słabe ciśnienie więc to była podstawa, a błąd przepływomierza raz się pojawiał, a raz nie.

    0
  • #4 31 Lip 2013 22:07
    Daro122
    Poziom 27  

    Zobacz na przewód z podciśnieniem od elektrozaworu do gruszki turbo , ten błąd potrafi wtedy wyskoczyć i będzie powodował dymienie.

    0
  • #5 01 Sie 2013 10:53
    Borsuk_Kamil
    Poziom 2  

    Tylko skąd te drgania przy dodawaniu gazu?

    0
  • #6 03 Wrz 2014 09:30
    sean740226
    Poziom 5  

    dołączę się do tematu ponieważ mam odrobinę podobne objawy tzn.
    w zakresie obrotów 1700-2500 na każdym biegu silnik wpada w wibracje przy znacznym dodaniu gazu.
    Drgania są o tej samej częstotliwości w tym zakresie obrotów na każdym biegu więc odpada problem kół, półosi, przegubów i innych elementów ponieważ wraz ze wzrostem prędkości częstotliwość by wzrastała.
    Pozostają wtryskiwacze, wałek zdawczy w skrzyni i ewentualnie łożyska na nim, pompa wtryskowa, turbo, zawory, uszczelka pod głowicą i nie wiem co jeszcze. Czy ktoś miał takie objawy i znalazł rozwiązanie? auto z 2002 roku 95km. Dodam że po wyjęciu i włożeniu wtryskiwaczy zaświeciła się kontrola EPC, ale wcześniej mimo że się nie świeciła objawy były takie same.

    0
  • #7 03 Wrz 2014 11:43
    tkoziol

    Poziom 19  

    sprawć czy nie masz gdzieś dziury w układzie doładowania,i napewno egr

    0
  • #8 03 Wrz 2014 12:10
    sean740226
    Poziom 5  

    i teraz pytanie jak to zrobić:)

    1
  • #9 03 Wrz 2014 13:54
    tkoziol

    Poziom 19  

    jak się nigdy nie robiło to może być problem trzeba wiedzieć mniej więcej o co chodzi
    za co poszczególne części odpowiadają i znać zasadę ich działania najlepiej znajdz dobrego mechanika z dobrym testerem który potrafi odczytać parametry a nie tylko kasować błędy
    A temat powinien być w początkujących

    0
  • #10 04 Wrz 2014 08:36
    sean740226
    Poziom 5  

    turbo i EGR sprawny:((

    Dodano po 4 [minuty]:

    może dobrym tropem jest to że były niedokręcone dwa wtryskiwacze, tzn luźna łapa kiedy się do nich dostałem, wymieniłem końcówki rozpylające w dwóch ale nie było regulacji. Natomiast przed wymianą końcówek nawet po dokręceniu łapy problem był taki sam. Czy nie do końca sprawny albo źle wyregulowany wtryskiwacz może dawać taki efekt?

    2