Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat.siena centralny zamek audi.100C4.1993 r

polonez58 08 Mar 2005 17:43 3331 5
IGE-XAO
  • #1
    polonez58
    Level 11  
    jakie jest sterowanie dwoma + ....dwoma .minusami ......czy na przemian plus z minusem.????...z mojego alarmu sterowanie jest na przemian plus z minusem prosze pomóżcie za pomoc serdecznie dziękuję .....i jeszcze jedna prośba jakie jest sterowanie zamków pneumatycznych w audi
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAO
  • #2
    autosuper
    Level 24  
    W audi masz na przemian + i - , a w sienie to niestety Ci nie pomoge .
  • IGE-XAO
  • #3
    mbm electronics
    Level 11  
    W SIENIE MASZ STEROWANIE DWOMA MASAMI
  • #4
    Heroses
    Level 24  
    U mnie w Audi zamek jest sterowany dwoma minusami.
  • #5
    niwe
    Level 15  
    Zamek centralny

    Wyróżniamy dwie podstawowe wersje pneumatycznego zamka centralnego stosowanego w starszych modelach Audi (80,90,100,200,5000 itp.). Poniżej omówione zostaną obie z nich i przedstawione ich schematy elektryczno-pneumatyczne.

    Starsze modele Audi (5000/100/200 przed rokiem 1984, 4000/Coupe/Quattro/80/90 do roku 1988) posiadały zamek centralny sterowany z drzwi kierowcy a nowsze (5000, 100, 200 od roku 1984; 80, 90 od 1988 roku) z obu drzwi przednich (kierowcy i pasażera).

    Wersja pierwsza - sterowanie z drzwi kierowcy

    W skład systemu wchodzi:

    pompa powietrza wraz ze sterownikiem [1.] (złącze 3 - stykowe)

    instalacja pneumatyczna (rurki [3.] + "akumulator ciśnienia" [4.])

    siłowniki [5a-5d] wraz z wyłącznikami (drzwi kierowcy - [5a])

    Siłowniki pneumatyczne:

    5a - drzwi kierowcy

    5b - drzwi pasażera, przód

    5c - drzwi tylne

    5d - bagażnik/wlew paliwa

    Pompa powietrza umieszczona jest w prawym górnym rogu bagażnika obok zbiornika paliwa.

    Pompa powietrza zasilana jest pośrednio (przewód czerwono/czarny) przez przełącznik w siłowniku drzwi kierowcy a obwód elektryczny zabezpieczony bezpiecznikiem nr 19 (10A) [2.]. Sterowanie polega na podawaniu "+" zasilania przy przekręcaniu kluczyka w drzwiach raz na styk nr 1 sterownika pompy (przewód zielono/czerwony) a raz na styk nr 3 (przewód zielono/niebieski). Pompa posiada wyłącznik ciśnieniowy, który po zamknięciu wszystkich drzwi i osiągniecia zadanego ciśnienia wyłącza układ. Ujemny przewód zasilania układu na kolor brązowy (styk nr 2).

    Wersja druga - sterowanie z obu drzwi przednich

    W skład systemu wchodzą te same elementy co poprzednio z tą różnicą, że pompa posiada 7 - stykowe złącze. Sterownik pompy zasilany jest tym razem bezpośrednio. Zasilanie przez bezpiecznik nr 19 [2.] (10A) podawane jest na styk nr 1 (przewód czerwono/czarny). Największa róźnica polega na sposobie sterowania pompą. Sygnał sterujący z przełącznika w drzwiach kierowcy podawany jest na styk nr 4 (przewód zielono/czerwony) natomiast sterowanie z drzwi pasażera na styk nr 3 (przewód zielono/niebieski) pompy. Do przełączników w drzwiach doprowadzone są potencjały "+" i "-" (kolory przewodów odpowiednio czerwono/czarny i brązowy). Podczas zamykania drzwi na styk pompy (3 lub 4) podawany jest potencjał "+" lub "-". Ujemny przewód zasilania układu na kolor brązowy (styk nr 2).

    Typowe usterki:

    przepalony bezpiecznik

    nieszczelność w układzie pneumatycznym

    uszkodzona pompa powietrza lub wyłącznik ciśnieniowy

    wszelkie uszkodzenia elektrycznych przewodów połączeniowych lub brak dobrego styku na złączach

    Opracowano na podstawie Huw's Audi Garage.