Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha 750 XJ - uszkodzona cewka zapłonowa?

Schizma. 31 Lip 2013 10:16 4062 16
  • #1 31 Lip 2013 10:16
    Schizma.
    Poziom 12  

    Witam,
    Od wczoraj posiadam Yamahę 750 Xj (chyba seca) stała ponoć dwa lata, ale po pół godzinnym (z przerwami ) kręceniem rozrusznikiem załapała. Była dość słaba i zacząłem szukać usterki i zauważyłem że dwa środkowe gary są zimne ...
    Potem zajrzałem pod bak i zorientowałem się że są tylko 2 cewki, więc raczej brak pozostałych jest temu winny . W Google bardzo ciężko jest znaleźć tą część, więc proszę powiedzieć gdzie mógłbym kupić jakiś zamiennik, od czego można tam pod pasować daną część ... z góry dziękuję

    0 16
  • #3 31 Lip 2013 11:08
    2056710
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 31 Lip 2013 11:27
    Schizma.
    Poziom 12  

    Co do schematu ,to dziś postaram się znaleźć i jutro wrzucić, Seca ma dwie cewki, tyle zdążyłem wczoraj ogarnąć, jest opcja że są podwójne, ale powiedz mi jakim cudem mogła spalić się jedna podwójna? Dwa środkowe gary nie dają oznak życia tzn. może raz na minutę czuję że zdarzył się jakiś wybuch i na chwilę przybiera na mocy, ale jest to kwestia niecałej sekundy.

    Moderowany przez solo626:

    Postaraj się pisać bez błędów, więcej nie będę poprawiał.

    0
  • #6 31 Lip 2013 11:39
    Schizma.
    Poziom 12  

    Yamaha 750 XJ - uszkodzona cewka zapłonowa?

    Znalazłem takie schematy , można z nich wywnioskować to co pisał Solo, iż są podwójne , wiem że nie chodziło do końca o te schematy , ale w google nic ciekawszego nie ma :/

    0
  • #7 31 Lip 2013 11:40
    2056710
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 31 Lip 2013 11:53
    Schizma.
    Poziom 12  

    Nie wiem gdzie ty to znalazłeś ale dzięki, teraz by się tłumacz jeszcze przydał gdyż perfekcyjnie nie umiem Angielskiego, będę jeszcze to sprawdzał. Miałem mało czasu gdyż musiałem jak najszybciej znaleźć garaż dla yamaszki, będę kombinował w przyszłym tygodniu (zapewne poniedziałek) Podejrzewam tą cewkę gdyż jedna jest podpięta do bocznych garów a druga do środkowych, w poniedziałek sprawdzę całą elektrykę, w dodatku spróbuję podpiąć sprawną cewkę pod te gary które nie działają (to da pewność czy wina leży po stronie cewki)

    0
  • #9 31 Lip 2013 12:56
    carrot
    Moderator Samochody

    Zamień po prostu cewki miejscami, zobaczysz czy usterka pójdzie za nią

    0
  • #10 02 Sie 2013 10:12
    Schizma.
    Poziom 12  

    Byłem wczoraj przelotem w miejscowości gdzie trzymam motor.
    Znalazłem chwilkę aby go odpalić i trochę pojeździć (koło 1 km) i muszę przyznać że gary się odpalały i gasły na wolnych obrotach zaczęły nawet współgrać z resztą. W niedziele jestem umówiony ze znajomym z którym to sprawdzimy o wszystkim będę was informował .
    Mam teraz takie pytanie gdyby cewka była spalona to moto nawet na chwilę nie dawałby oznak życia , tak ?

    0
  • #11 02 Sie 2013 22:32
    cyborg39
    Poziom 24  

    Kolego, radze ci przestać jeździć tym motocyklem i zrobić mu podstawowy serwis, tzn czyszczenie i regulacja gaźników, następnie sprawdzenie i ewentualna regulacja luzów zaworowych, następnie wymiana świec. Masz zasyfione gaźniki i jeżdżąc tak narobisz moocyklowi więcej szkody niż pożytku. Już półgodzinne kręcenie rozrusznikiem było szczytem ignorancji technicznej. Japoński motocykl musi odpalić po maksymalnie dwu-trzykrotnym zakręceniu rozrusznikiem-jeśli nie odpala to jest cos nie tak i nie ma sensu dalej męczyć tylko trzeba usunąć usterkę..

    0
  • #12 02 Sie 2013 22:42
    Schizma.
    Poziom 12  

    Rozumiem Cię w pełni , ale nie jeżdżę przy wysokich obrotach a tym bardziej długo też nie jeżdżę , miałem nadzieję że podczas jazdy moto się rozrusza i będzie palił na wszystkie gary, nie znam do końca tej technologi gdyż większość czasu spędzałem przy dwu-suwach ...
    Z tego co się zorientowałem do tego moto trzeba mieć specjalne przyrządy do regulacji/synchronizacji także wiele zrobić też nie mogę .
    Póki co to postaram się go dociągnąć do tego stanu aby palił na wszystkie gary potem będziemy myśleli co dalej przydałoby się jeszcze zrobić

    0
  • #13 02 Sie 2013 23:09
    cyborg39
    Poziom 24  

    "Dociągnięcie" go do takiego stanu oznacza wlasnie wszystko to co pisałem wcześniej, jeżeli się na tym nie znasz to lepiej będzie jak zaprowadzisz motocykl do mechanika motocyklowego bo naprawdę szkoda żeby go zepsuć przez nieumiejętne naprawy.
    A "rozruszać się" to może stary rower znaleziony na strychu, a nie japońska rzędowka..;)

    Ale wielu młodych myśli że "może jak pokręce tymi śrubkami albo pogazuje to motocykl zacznie dobrze jeździć".. A potem jest płacz i zgrzytanie zębami bo naprawa po pewnych błędach jest już nieopłacalna..

    0
  • #14 02 Sie 2013 23:31
    Schizma.
    Poziom 12  

    No tak masz rację , ale ja robię przy motorach pod okiem ludzi którzy są obeznani w mechanice akurat tak się zdarzyło że nie ma ich teraz w Polsce dlatego też sam chciałem się za to zabrać , ale jak mówisz że to trzeba zrobić to raczej jeszcze trochę zaczekam .

    0
  • #15 09 Sie 2013 15:10
    Schizma.
    Poziom 12  

    Dobra , zauważyłem pewne braki w elektryce yamahy , najlepiej będzie jak to zobaczycie na dołączonych zdjęciach , byłbym wdzięczny za powiedzenie mi co to jest za odłączona wsuwka , oraz czego mi tam brakuje
    Yamaha 750 XJ - uszkodzona cewka zapłonowa? Yamaha 750 XJ - uszkodzona cewka zapłonowa?

    0
  • #16 09 Sie 2013 15:27
    cyborg39
    Poziom 24  

    Sądząc po kształcie kostek i kolorach naprawdopodobniej ie masz regulatora napięcia, sprawdź czy te żółte przewody są trzy i idą do alternatora, jeśli tak to właśnie był tam regulator

    0
  • #17 09 Sie 2013 19:45
    Schizma.
    Poziom 12  

    Ok,dziś sprawdzę , ale przypuśćmy że nie mam tego regulatora , bez regulatora jeśli pali na 2 gary to w sumie wszystkie powinny działać , czyli to dalej nie rozwiązuje problemu

    Dodano po 4 [godziny] 6 [minuty]:

    tak , to były 3 kable , więc jak mówiłeś regulator

    0