Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Golf 1.4 FSI BKG - Nie odpala na zimnym.

31 Lip 2013 11:22 2979 6
  • Poziom 42  
    Witam
    Problem jest w zasadzie opisany w temacie, odstoi noc i ni cholery nie odpali. Sprawia wrażenie jakby chciał załapać. Wystarczy mu jednak w gardziel psiknąć lekko czymkolwiek palnym, złapie i pracuje prawidłowo. Po takim wspomaganym rozruchu odpala z dotyku.
    W sterowniku oczywiście brak błędów,podstawowe parametry w normie; temperature widzi, obroty też, ciśnienie na rampie do 115 barów na rozruchu.

    Ktoś coś podpowie?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 25  
    Ewentualnie problem z czujnikiem podciśnienia na dolocie - zbyt ubogie paliwo przy rozruchu.
  • Poziom 42  
    Czujnik na wolnych i w całym zakresie obrotów pokazuje prawidłowe parametry więc raczej nie to.
  • Poziom 25  
    Cholerne FSI - posprawdzaj wszystkie czujniki, bo ciśnienie też trochę za duże (max. 110). Sprawdź cały układ niskiego ciśnienia: poczynając od filtra i czujnika n.ciśnienia (może to tylko filtr zapchany lub pompa w zbiorniku daje słabe ciśnienie?). Dalej - jakie sygnały masz ze sterowników w tym układzie (na oscyloskopie)?
  • Poziom 42  
    No więc właśnie oscyloskop... Pokazał co na zimnym silniku wyrabia czujnik temperatury. Dawał takie krótkie szpilki różnych napięć - o dziwo mieścił się skubaniec w dopuszczalnym zakresie i ster błędu nie wyłapywał. Czujnik nowy , profilaktycznie wymieniłem jeszcze świeczki. Bydle zaczęło odpalać ale robi to z trudem, pracuje nierówno aż do pierwszej przegazówki, później chodzi jakby nigdy chory nie był. Do tego z wydechu wydobywa się charakterystyczny smród bogatej mieszanki.

    Teraz pytania:

    1 Jakie powinny być parametry podciśnienia w dolocie? Ja na rozruszniku mam ok 660 mbar, po odpaleniu schodzi do 390 - 400.

    2 Wskazanie sondy lambda - stoi mniej więcej na 1,45V a jak powinna pracować szerokopasmowa? Bo na przegazówce chodzi między 1-4 V. Tylko sprawia mi take wrażenie że dla ubogiej mieszanki daje wysokie napięcia a dla bogatej niskie...
  • Poziom 42  
    Lata temu to było ale podstawowym problemem był wytarty popychacz pompy paliwa.
  • Poziom 42  
    Lata temu to było ale podstawowym problemem był wytarty popychacz pompy paliwa.

    Dodano po 31 [sekundy]:

    Jak wyżej