Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Który lepszy? - Który silnik wybrać ??

18kowal18 31 Lip 2013 16:43 5139 16
  • #1 31 Lip 2013 16:43
    18kowal18
    Poziom 12  

    Mam zamiar kupic VW Golf IV i nie wiem jaki silnik wybrać?

    Do wyboru mam 1.6 16V 101 KM lub 2.0 8V 115 KM.

    Do auta mam zamiar założyć od razu gaz.
    Większość jeżdżę po mieście.


    Proszę o pomoc w wyborze.

    0 16
  • #2 31 Lip 2013 16:55
    radek310194
    Poziom 15  

    Według mnie lepszym rozwiązaniem będzie 1.6 , mocą różnią się nie dużo , 1.6 będzie już od startu mniej palił i powinien lepiej znieść ,,zagazowanie" tylko jeszcze kwestia jedna , te silniki są zwykłe czy MPI?
    Druga kwestia że przy silniku 1.6 mniejsze podatki :P to kwestia czysto ekonomiczna :D

    0
  • #3 31 Lip 2013 20:00
    Marian B
    Poziom 35  

    Jest stare amerykańskie powiedzenie, że nic w samochodzie nie zastąpi pojemności silnika, żadne turbiny, sprężarki itp. Jest jeszcze inne powiedzenie: od dużej pojemności lepsza jest jeszcze większa pojemność. Im większa pojemność tym lepiej, nawet o kilkanaście cm³. Z większą pojemnością wiąże się większa trwałość silnika w dłuższej eksploatacji. Silnik o większej pojemności pracuje z reguły na niższych obrotach przy tej samej prędkości (odpowiednie przełożenia), a fizyki nie da się oszukać, silnik o mniejszej pojemności musi nadrabiać obrotami, a to nie jest dobre na trwałość.
    Posiadam właśnie Octavię z silnikiem 2.0 115KM już 14 lat, i mogę powiedzieć że jest to bardzo oszczędny i bardzo trwały silnik, niema z nim żadnych kłopotów, co prawda nie mam gazu, ale doskonale się nadaje go zagazowania, a instalacja gazowa nie musi być bardzo wyszukana.
    Jazda przy pojemności 2.0 jest zbliżona do jazdy z silnikiem diesla, np. prędkość 90km/h na V biegu jest przy 2350 obr/min.
    Zużycie paliwa, przy rozsądnej jeżdzie można zmieścić się poniżej 6 l/100km poza miastem i ok 8÷9 l/100km w mieście.
    Samochod z silnikiem o większej pojemności nie boi się obciążenia, ani żadnej górki, bo jest zawsze spory zapas mocy.
    Nie jest to przypadek, że samochody z silnikami o większej pojemności są droższe, bo "ustawodawca" wie co jest dobre.

    0
  • #4 31 Lip 2013 20:56
    tzok
    Moderator Samochody

    Pod LPG zawsze lepszy większy silnik 8V, niż mniejszy 16V...

    radek310194 napisał:
    te silniki są zwykłe czy MPI
    ...a jakie to są zwykłe? Bo jak dla mnie to właśnie MPI jest zwykłe.

    0
  • #5 31 Lip 2013 21:14
    radek310194
    Poziom 15  

    zwykłe są gaźnikowe i na jednopunkcie...
    MPI są na wielopunktowym wtrysku.
    Nie zgadzam się z opinią Marian B. ponieważ posiadam Punto 1.6 MPI 8v 130koni , i wcale tak nie jest jak Ty opowiadasz,mocą ani ,,zbieraniem się"nie ustępuję silnikom o większej pojemności , a jeśli chodzi o spalanie w trasie jest rzędu 6,3-6,8l przy średniej jeździe , przy naprawdę ekonomicznej da rade zejść do 5,9-6,0l/100km , jest ekonomiczny i przy ~1000obr./min na 5 biegu mam ok 120km na liczniku.

    0
  • #6 31 Lip 2013 21:27
    dabu
    Poziom 31  

    radek310194 bardzo dużo nieprawdy w Twojej ostatniej wypowiedzi. Bierz silnik 2 litrowy, prosty jak budowa cepa i nie do zajechania, a do gazu nadaje się lepiej niż ten 1.6.

    0
  • #7 31 Lip 2013 21:31
    radek310194
    Poziom 15  

    dabu , nie powiedziałem tego że nie.
    Lecz mylna jest opinia że im większy tym lepszy,kojarzy mi się to odrazu z małolatami którzy przekomarzają się którego to samochód ma więcej mocy i większą pojemność.Niektóre silniki są lepsze od innych , ale nie zawsze większe są lepsze i z tym się chyba ze mną zgodzisz.

    0
  • #8 31 Lip 2013 21:46
    tzok
    Moderator Samochody

    Większy = trwalszy i mniej wysilony = lepszy do LPG.

    radek310194 napisał:
    ponieważ posiadam Punto 1.6 MPI 8v 130koni , i wcale tak nie jest jak Ty opowiadasz,mocą ani ,,zbieraniem się"nie ustępuję silnikom o większej pojemności
    No to sobie wsiądź do Punto ze standardowym silnikiem 1.1 i zrewiduj swoją opinię, bo 1.6 to akurat największy silnik jaki w Punto był, tyle że coś z tą mocą nie tak, bo 1.6 miał 90KM i później został zastąpiony 1.2 16V o mocy 85KM. 130KM to miał 1.4 Turbo.
    radek310194 napisał:
    zwykłe są gaźnikowe i na jednopunkcie...
    Kiedy ostatnio widziałeś samochód osobowy z zasilaniem gaźnikowym? Autor raczej nie szuka eksponatu muzealnego. SPI to taki dziwny twór, swojego rodzaju proteza, który jako "pomyłka ewolucji" umarł śmiercią naturalną. Z tego co kojarzę, wszystkie silniki benzynowe w Golfie IV były MPI.

    0
  • #9 31 Lip 2013 23:14
    Marian B
    Poziom 35  

    Chyba trochę przesadzone: 1000 obr/min i 120km/h na V biegu, to nawet ciężarówki tak nie mają. Przy takiej predkości nawet silniki Diesla pracują przy prawie 3000 obr/min. Mam na myśli samochody, gdzie niema nadbiegu.
    "Zbierania się" samochodów o mniejszej masie i z mniejszym silnikiem niema co porównywać do samochodów dużo cięższych, to poprostu nie ta kategoria. Motocykle mają jeszcze mniejsze silniki a przyśpieszają dużo lepiej i są szybsze.

    0
  • #10 31 Lip 2013 23:50
    dabu
    Poziom 31  

    Tzoku był w hgt 1.8 z alfy 130km. Poza tym silnik 2 litrowy ma większy moment, jest jedno ale, jeśli faktycznie mówisz o jednostce 101 koni to blizniaczy silnik do 2.0, również 8 zaworowy. Pozatym jest jeszcze jeden czynnik który przemawia za 2 litrówka, niższy stopień sprężania, co dla gazu jest zaletą.

    0
  • #11 01 Sie 2013 00:14
    tzok
    Moderator Samochody

    1.8 HGT był w mk.2, największy (ale nie najmocniejszy) silnik benzynowy w mk.1 to był właśnie 1.6.

    0
  • #12 01 Sie 2013 00:18
    dabu
    Poziom 31  

    Autor nie chwali się nam co ma, ale ot to. Pomóżmy lepiej słuszną decyzję podjąć autorowi, żeby potem nie psioczył na nas :lol:

    0
  • #13 01 Sie 2013 00:34
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak już musi być niemieckie to niech sobie kupi Octavię 2.0, praktyczniejsze od Golfa a w podobnej cenie i na tych samych podzespołach... a jak nie musi być niemieckie to może Alfę 156FL 1.8TS albo Peugeota 307 2.0.

    0
  • #14 01 Sie 2013 11:14
    deus.ex.machina
    Poziom 32  

    radek310194 napisał:

    Nie zgadzam się z opinią Marian B. ponieważ posiadam Punto 1.6 MPI 8v 130koni


    Masz jednostkę 8 zaworowa i przez to ZGADZASZ się z opinią Marian B.

    Jednostki 8V mają płaski przebieg momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych (spadek zaczyna się gdzieś za 4000) - jednostki 16V maja bardziej stromy przebieg momentu i najwyższy dostępny moment przesunięty jest w stronę obrotów rzędu 3500 - 4500 (a nawet wyżej) w zależności od silnika. Dlatego silniki 16V trzeba "wyżej kręcić" a 8V można używać w sposób zbliżony do diesli...

    Poza tym ile mocy z pojemności to kwestia optymalizacji całej grupy parametrów np. objętości dolotu i jego rezonansów, charakterystyk wałków, map zapłonu - przy porównywaniu silników trzeba te czynniki uwzględniać.

    radek310194 napisał:
    przy ~1000obr./min na 5 biegu mam ok 120km na liczniku.


    Ile masz obrotów na jałowym w swoim silniku?
    Zrób eksperyment i jak już jesteś na tej górce to wciśnij sprzęgło - pojedziesz szybciej niż 120kmph.

    Osobiście wolałbym jednostkę 2 litrowa i 8 zaworowa od jednostki 1.6l i 16V - po prostu na codzień jeździ to lepiej.

    0
  • #15 01 Sie 2013 14:49
    radek310194
    Poziom 15  

    deux.ex.machina na jałowym jak jest ciepły(tj.ciepłe pory roku oraz jak długo nie stoi w zime)mam ~800obr/min, jak jest zimny(zimą) ok ~1000obr/min

    0
  • #16 01 Sie 2013 23:54
    deus.ex.machina
    Poziom 32  

    radek310194 napisał:
    deux.ex.machina na jałowym jak jest ciepły(tj.ciepłe pory roku oraz jak długo nie stoi w zime)mam ~800obr/min, jak jest zimny(zimą) ok ~1000obr/min


    To to sprawdź czym dysponuje wtedy silnik...

    Który lepszy? - Który silnik wybrać ??

    0
  • #17 03 Sie 2013 09:28
    wedsew
    Poziom 15  

    radek310194 napisał:
    Nie zgadzam się z opinią Marian B. ponieważ posiadam Punto 1.6 MPI 8v 130koni ...
    przy ~1000obr./min na 5 biegu mam ok 120km na liczniku.


    Ach ci internetowi fantaści. 120 km to jak już przebiegu dziennego, wtedy by się zgadzało.

    0