Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 1.9 TD - Gdy komputer dotyka masy auto wariuje

masteriusz 31 Lip 2013 16:59 3915 14
  • #1 31 Lip 2013 16:59
    masteriusz
    Poziom 21  

    Problem z bravo 1,9 td. Gdy komputer leży na podłodze auto odpala chodzi dobrze równo tylko obrotomierz tak jakby miał zakłócenia bo skacze po skali. Jednak gdy komputer przykręcę do tej płyty gdzie ma być i ma wtedy połączenie z masą
    auto odpala jak na filmiku... dodatkowo kopci

    raz wcisnąłem gaż do podłogi jak go tak dławiło i po kilku sekundach auto sie uspokoiło przestało kopcić i trzymało obroty ale pracowało dużo głośniej

    filmik:
    http://youtu.be/9-5OqpcS36A

    Podobno na komputerze wyskoczył tylko błąd czujnika położenia pedału gazu.

    Instalacja pod maską wygląda OK

    Aha komputer:
    Lucas
    R04080003F
    80537H
    Serial: 5097

    0 14
  • SterControl
  • #2 31 Lip 2013 18:20
    Erwin123
    Poziom 26  

    Może komputer uszkodzony?

    0
  • SterControl
  • #3 31 Lip 2013 18:23
    masteriusz
    Poziom 21  

    Tez tak myślałem, a w td tez komputer jest sprzęgnięty z immo?

    1
  • #4 31 Lip 2013 18:27
    Erwin123
    Poziom 26  

    Oczywiście, ale immo jest do wywalenia.

    0
  • #5 31 Lip 2013 22:43
    masteriusz
    Poziom 21  

    Tak są te immo killery itp ale trzeba mieć programator ja muszę jak najszybciej i najtaniej uruchomić ten samochód.

    znalazłem pod maską kilka nie podpiętych wtyczek z czego 2 są zmostkowane
    Fiat Bravo 1.9 TD - Gdy komputer dotyka masy auto wariuje Fiat Bravo 1.9 TD - Gdy komputer dotyka masy auto wariuje Fiat Bravo 1.9 TD - Gdy komputer dotyka masy auto wariuje

    nie wiem czy ma to związek - pewnie nie

    0
  • #6 01 Sie 2013 08:38
    Erwin123
    Poziom 26  

    Wtyczki nie maja nic wspolnego , jak bedziesz miał nowy komputer o takim oznaczeniu co masz teraz to ci moge przepisac klucze.

    0
  • #7 01 Sie 2013 12:31
    masteriusz
    Poziom 21  

    Znaczy znalazłem komputer 0408003f ale inny serial. Jak wygląda takie przepisanie?? Potrzebujesz oba komputery i kluczyk??

    0
  • #8 01 Sie 2013 15:09
    deus.ex.machina
    Poziom 31  

    Problemy z wiązkami - gdzieś masz urwana/skorodowaną masę - masa zamykana jest przez odbudowa i nadwozie - komputer głupieje - sprawdź wszystkie punkty masy, zwłaszcza w okolicach czujników i wtyczki komputera.

    0
  • #9 02 Sie 2013 09:10
    masteriusz
    Poziom 21  

    sprawdziłem punkty masowe: w nogach kierowcy i pasażera oraz pod akumulatorem i od strony rozrządu wszytko OK

    dodatkowo połączyłem z masą akumulatora pokrywę zaworów

    bez zmian. dzisiaj rano w ogóle nie chciał odpalić nawet jak komputer na podłodze leżał... dopiero jak komputer na około 10 min odłączyłem od wiązki i akumulator naładowałem trochę to zapalił

    0
  • #10 02 Sie 2013 15:25
    deus.ex.machina
    Poziom 31  

    Masa powrotna czujnika może być na innym potencjale niż masa samochodu - dlatego używa się oddzielnego przewodu powrotnego masy - objawy wskazują na okolice czujników położenia korbowodu, walków rozrządu - sprawdziłbym też wtyczki i ewentualnie płytę komputera - być może problem z pinem - zimny lut?

    0
  • #11 02 Sie 2013 17:25
    masteriusz
    Poziom 21  

    mam nowe info

    Dzwoniłem do właściciela auta - podobno ma drugi sterownik i objawy identyczne czyli komp raczej sprawny.

    dodam, ze jak auto juz zapali i chodzi kilkadziesiąt sekund to mogę podpiąć komputer do masy i auto dalej działa ale jak je zgaszę to juz objawy jak z filmu :/

    0
  • #12 04 Sie 2013 14:24
    deus.ex.machina
    Poziom 31  

    Nie wiem czy właściciel przystanie ale ja bym zrobił pełny przegląd elektryki, powymieniał skorodowane linki masy, zrobił przegląd wtyczek, chociaż pocerować jeśli nie wymieniać - wszystko wymaga czasu i niestety jakiegoś wkładu finansowego (choć pewnie wyjdzie taniej niż wymieniać na tzw "pałę" podzespoły) - większość "awarii" to w dzisiejszych czasach problemy z wiązkami i kiepskiej jakości elektrotechnika/elektronika.
    Wszystko jest sprawne ale nie chce działać.

    0
  • #13 04 Sie 2013 14:37
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ja tam otworzyłbym sterownik i zobaczył (pomierzył)jak wyglądają transile!

    0
  • #14 04 Sie 2013 21:21
    masteriusz
    Poziom 21  

    Otwierałem sterownik - nie budził podejrzeń

    Na jakich pinach w sterowniku powinna być masa?

    Wtyczki sprawdzałem są OK

    Sprawdzę jeszcze raz połączenia między wtyczkami a sterownikiem

    0
  • #15 07 Sie 2013 19:38
    masteriusz
    Poziom 21  

    znalazłem chyba przyczynę ale nie jestem pewien

    zawór odcinający paliwo na pompie wtryskowej jak jest odpięty do auto zapala normalnie gdy komputer ma połączenie z masą, nie wiem czy to przyczyny czy tylko zbieg okoliczności

    co jeszcze, jak rozgrzeje auto, zgaszę i wtedy połączę obudowę komputera z masą to auto zapala i dławi sie miedzy 200-600obr ale jak delikatnie dodam gazu to auto nagle podniesie obroty do 1200 po czym zaczyna normalnie pracować widać, ze problem jest tylko w momencie rozruchu

    0