Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan/Primera/P10 - Nissan Primera P10 – nierówne wolne obroty.

gstachow 31 Jul 2013 18:32 7248 7
  • #1
    gstachow
    Level 10  
    Witam.

    Posiadam Nissana Primere P10. Silnik 1.6 benzyna. Rocznik 1994.



    Jakiś czas temu zaczęły się problemy z wolnymi obrotami. Tzn. jak podczas jazdy wciskałem sprzęgło to obroty nie spadały do powiedzmy 800, ale niżej, tak że przez chwile silnik się dusił a potem wracało do 800. Nie działo się tak za każdym razem. Czasami spadało za nisko a czasami nie. |Byłem u kilku mechaników, ale oczywiście jak się nie powtarza to rozkładają ręce. Po różnych przygodach zostało zrobione.
    - wymiana filtra powietrza
    - wymiana filtra paliwa
    - wymiana filtra oleju – to przy okazji wymiany oleju
    - czyszczenie silniczka krokowego
    - czyszczenie przepływomierza
    - czyszczenie przepustnicy – ta podobno była bardzo brudna.
    - po tych zabiegach była regulowana przepustnica

    Teraz jest tak. Jak podczas jazdy wciskam sprzęgło to obroty spadają czasami do 1500 i tam zostają, a czasami do 1000 od razu wraca do 1500. Czyli coś jak przedtem ale na wyższych obrotach. A teraz będzie ciekawe, jak się zatrzymam to obroty spadają powoli z tych 1500 do 800, ale trwa to chyba z 5 czy 10 sekund.

    Ma ktoś pomysł co to może być, bo ja już nie mam siły do tych mechaników.
  • #2
    lukado1
    Level 20  
    a moze to już koniec tak naturalnie - 19lat to i tak juz "na kredyt" jeżdzisz... :D

    nic nie napisałeś czy np. jest LPG a to uniemożliwia sensowną diagnoze...

    ps. ten ostatni co regulował jałowe otwarcie przepustnicy to chyba głównie Maluchy ogarnia:)

    ogólnie usterka moze być juz nieopłacalna do usunięcia np.ze względu na nadmierne zużycie silnika ale zbyt mało danych do diagnozy niestety... Na pewno trzeba przywrócic prawidłowe otwarcie przepustnicy - tak na początek...
  • #3
    radek310194
    Level 15  
    A silniczek krokowy pomimo czyszczenia nie dokonał żywota?Masz pewność że wszystkie te naprawy o których piszesz zostały wykonane fachowo i w ogóle zostały wykonane naprawde(a nie na słowo,na papierku,panie wymieniłem to to tamto tamto , a tak naprawde nic nie jest zrobione,żeby zarobić)?
  • #4
    gstachow
    Level 10  
    Odpowiadam i pytam:

    1. Auto nie ma instalacji gazowej.
    2. Silnik nie jest zbyt zużyty bo ma ledwie 96000km przebiegu. I nie, nie jestem pierwszym właścicielem. Nie mam pewności czy nie jest kręcone, ale po dobrym stanie karoserii oraz tym jak autko pracuje wnioskuje że faktycznie mało jeździło i było garażowane. Mechanicy lekko się uśmiechają jak widzą taki niski przebieg, ale jak się przejadą to potwierdzają, że faktycznie może nie być kręcone.
    3. Czy silniczek krokowy nie jest zepsuty? Wg mechanika nie jest, sprawdzał to przy okazji czyszczenia.
    4. Czy naprawy na prawdę zostały wykonane?
    - wymiany filtrów były robione w warsztacie który jestem pewien, że dobrze robi, bo serwisuje u nich oba moje auta. Ale z tymi obrotami to nie mieli pomysłu. No i mam do nich ze 35km albo i 50km, zależy czy się przebijać przez Wrocław, czy obwodnicą. Jak mieli siedzibę obok mojej pracy to nie było problemu rano odstawić auto, po pracy odebrać. Ale się przenieśli na drugi koniec Wrocławia i jest problem żeby to jakoś pogodzić nie brać pół dnia wolnego w firmie.
    - w związku z powyższym szukałem jakiegoś mechanika u mnie, w Oleśnicy, sąsiad mi polecił pewien warsztat, że niby taki super i w ogóle, ale chyba mamy różne definicje tych słów. Mimo wszystko to ten warsztat zaproponował to czyszczenie. Tyle, że po czyszczeniu dalej jest źle (tylko że trochę inaczej) a oni mi wciskają że tak ma być.

    5. Nowa obserwacja. Gdy stoję w miejscu i dodam gazu to obroty spadają prawidłowo (do 800), tylko podczas jazdy spadają do 1500 i tam zostają lub do 1000 i od razu wracają do 1500 i tam zostają.

    6. Piszecie, że na początek trzeba dobrze wyregulować przepustnicę. Zaopatrzyłem się w książkę „Sam naprawiam”, bo już miałem kilka przypadków, że fachowcy wymiękli, a ja przysiadłem i naprawiłem. Ale proszę o wyjaśnienie, gdyż czegoś nie rozumiem. Piszą tam o „Regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego”. Na wszelki wypadek zapytałem wujka Google'a co to jest. I kiepsko z definicją. Znalazłem tylko na angielskiej wiki „Idle speed”. Jeżeli to to samo, to jest prędkość obrotowa przy WDUSZONYM pedale gazu, ale nie podłączonym napędzie (czyli np. na sprzęgle). Tu już całkowicie zamieszali. Pytania dwa. Co dokładnie mają na myśli w książce „Sam naprawiam” oraz czy nie ma przypadkiem dwóch mechanizmów do regulacji obrotów jak stoję i jak jadę i można je niezależnie regulować?

    6. Czy moja Primerka ma komputer? Może sczytanie błędów by nas na coś naprowadziło.

    7. Jeżeli jest tu ktoś z Oleśnicy lub okolic kto by podjął się naprawy to poproszę informację na PW. Ale ostrzegam, że będę tym razem patrzył na ręce, żeby mieć pewność że faktycznie zostało naprawione, a nie jak mojemu bratu kiedyś zrobili, że naprawa ABS'u polegała na wyjęciu żarówki informującej o awarii. Dobrze, że była zima i przetestowaliśmy na śniegu czy faktycznie działa.
  • #5
    radek310194
    Level 15  
    Według mnie ,,Idle speed" to prędkość obrotowa na postoju bez wrzuconego biegu oraz bez wciskania pedału gazu , ale mogę się mylić , a jeśli się mylę niech mnie ktoś naprostuje.Jeśli ma komputer Twój samochód(najprościej sprawdzić w specyfikacji na stronie producenta lub jakiejś stronie n/t motoryzacji)to zczytanie błędów napewno by dużo wyjaśniło.
    Co do silniczka krokowego,szczerze wątpię w to że,po wyczyszczeniu(jeśli prawidłowe)mogą dziać się takie,,cuda",moje podejrzenia padają na źle wyczyszczony silniczek lub źle poskładany i zamocowany lub już poprosty wyeksploatowany.Lecz to są tylko moje spostrzeżenia które mogą naprowadzić Cię na właściwą usterkę,jeśli w czymś się mylę z tego co napisałem proszę o naprostowanie mnie.
    Pozdrawiam

    EDIT: według ,,szybkiego spojrzenia okiem na zasoby internetu" ta primerka ma komputer,więc tak jak piszesz zczytanie błędów by dużo wyjaśniło.Pozostaje jeszcze jedna opcja,która według mnie jest dość prawdopodobna(miałem podobny przypadek przy swoim aucie)po czyszczeniu silniczka krokowego/wyjmowaniu/rozbieraniu go lub innych podzespołów tj. przepustnica itp warto wykonać reset komputera(odłączyć klemy od akumulator i odczekać trochę czasu może być nawet 10-15min dla pewności)u mnie to pomogło , może pomóc także u Ciebie jeśli usterka jest spowodowana błędami komputera po ,,naruszeniu"podzespołów a nie usterka mechaniczna.Mam nadzieję że moje spostrzeżenia będą pomocne.Pozdrawiam
  • #6
    gstachow
    Level 10  
    Wyszedłem dzisiaj z książką Sam Naprawiam aby pobawić się regulacją przepustnicy. Najpierw obejrzałem wszystkie gumowe rurki czy któraś może nie pękła, obluzowała itd. Robiłem to już chyba z piąty raz ale dopiero teraz zauważyłem (albo ostatni mechanik mi popsuł). Zauważyłem mocowanie na wężyk - cyfra 1 na zdjęciu. Zacząłem szukać wężyka i jest, leżał sobie na samym dole - cyfra 2 na zdjęciu pokazuje wężyk wpięty w mocowanie. A cyfra 3 pokazuje że wężyk jest do czegoś na dole przypięty. Jak widać z jednej strony nie jest podpięty. Niestety nie mogę znaleźć informacji z czym to miałoby był połączone. Proszę o pomoc w ustaleniu co tam ma być podłączone.

    Nissan/Primera/P10 - Nissan Primera P10 – nierówne wolne obroty. Nissan/Primera/P10 - Nissan Primera P10 – nierówne wolne obroty.
  • #7
    żałosna udręka
    Level 34  
    Ten wężyk to odpowietrzenie skrzyni biegów.
  • #8
    gstachow
    Level 10  
    Witam. W końcu miałem czas chwile popatrzeć.
    Ad. 6. Regulacja przepustnicy. Owa regulacja to regulacja obrotów jak auto stoi i nie ma zupełnie wpływu na obroty jak auto się porusza. Będę myślał dalej jak i też mając więcej czasu pojeżdżę po różnych mechanikach, może któryś będzie wiedział co to.