Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zipp pro 50 - Brak ladowania czy uszkodzony akumulator

superbike 01 Sie 2013 14:47 12078 12
  • #1 01 Sie 2013 14:47
    superbike
    Poziom 9  

    Witam państwa mam kłopot z ładowanem akumulatora , potrzebuje opini na podstawie filmu który dołączam do postu, chce zapytać czy może tak właśnie objawia się smierć akumulatora? czy może wina leży po stronie regulatora badz pradnicy? Akumulator ma juz trzy lata i niestety aby dojechac do pracy codziennie musze podladowywac go prostownikiem.Na filmie widać napiecie na mierniku bez obciążenia ,a następnie przy właczeniu swiateł.Nadmienie iż od 2011r gdy go kupilem nie miałem z tym żadnych problemów. O to link z filmikem co i jak http://w209.wrzuta.pl/film/0TC2DXH8QLf/zipp_pro_50-_slabe_ladowanie_akumulatora . Na koniec przepraszam administratora jesli film nie jest w tym dziale co potrzeba i ewentualnie prosze o przeniesienie gdzie potrzeba Dziekuje

    0 12
  • #2 01 Sie 2013 15:16
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Masz problem z ładowaniem.

    4
  • #3 01 Sie 2013 16:05
    diodabg
    Poziom 29  

    Zero ładowania kolego napraw odrazu albo zajedziesz akumulator i jeszcze będzie drożej...

    3
  • #4 02 Sie 2013 19:30
    superbike
    Poziom 9  

    Choć raczej jestem laikiem w sprawie elektryki to wziąłem zwykły miernik i zrobiłem pomiar napięcia jakie wychodzi z iskrownika ( dwa żółte kable ) - po podłączeniu miernika czyli jeden koniec na masę a drugi koniec do jednego z żółtych przewodów napięcie bez dodawania gazu tak na przedziale 1000obr/min wyniosło 28-30V , na drugim z przewodów tak samo- wiec diagnoza przynajmniej jak dla mnie mówi mi iz z prądnicą wszystko jest o.k , podczas pracy silnika odpiąłem wtyczkę z regulatora napięcia i dokonałem pomiaru w ten sam sposób czyli na jednym z żółtych kabli ( napięcie jest takie same jak wychodzi z prądnicy ) wiec wszystko działa bez zakłóceń - ale po podłączeniu wtyczki regulatora reakcja jest taka że obroty silnika nieznacznie spadają aż silnik potrafi zgasnąć . I w zasadzie co mnie zdziwiło- regulator po około 2 minutach pracy jest tak gorący że powiem wam iż dotknąłem go po raz ostatni podczas pracy.Koszt takiego regulatora to 25 zł więc kupię po 10-tym aby sprawdzić ( kilka piwek mniej w weekend ale trudno sie mówi ) - nie wiem tylko czy czasem nie obstawić w akumulator ( 12V7ah) bo miałem już tak w wcześniejszym skuterze- też myślałem że ładowanie padło ( miernik mnie przekłamywał a po wymianie akumulatora na nowy ładowanie powróciło )- objawy miałem takie same , dodam iz akumulator który mam ma juz trzy lata i raz tylko no cóż dopuściłem sie zaniedbania i jak ściąłem sie o co chodzi to nie było w nim ani kropli elektrolitu- działał na sucho

    Dodano po 4 [godziny] 10 [minuty]:

    Muszę dodać w mojej sprawie - podładowałem akumulator prostownikiem , i nie mogłem go dotknąć, był tak gorący że aż parzył, woda zagotowana jak na palniku gazowym

    0
  • #5 02 Sie 2013 21:21
    Staszek49
    Poziom 34  

    Pewnie ładowałeś prostownikiem stosowanym do akumulatorów samochodowych i zbyt dużym "prądem" mogłeś "skończyć" akumulator. Taki akumulatorek ładuje się 1/10 jego poj. np. gdy ma 7 Ah - 0,7 Ampera. Oczywiście ładowanie winno odbywać się z otwartymi korkami poszczególnych cel, najlepiej pod nadzorem właściciela, chyba że posiada prostownik z automatyką.
    Regler mógł ulec awarii w skutek zwarcia płyt w akumulatorze lub w instalacji elektrycznej w skuterze.

    1
  • #6 05 Sie 2013 20:03
    superbike
    Poziom 9  

    No i tu się przyznam, prostownika jakiego używam ( zwykła niewiedza) ma najmniej 10A i takim prądem go ładowałem , więc raczej go zabiłem i motorower nie jest już w stanie go naładować , a dwa w sobotę po pracy rozebrałem motorower i przejrzałem naocznie instalacje i wszystko wydaje sie być na miejscu i sprawne - po 10-tym kupie akumulator tylko ze nie wiem czy nie lepiej będzie zakupić akumulator żelowy a nie kwasowy, - co polecacie?

    1
  • #7 13 Sie 2013 14:03
    superbike
    Poziom 9  

    Znów wracam z usterką , zakupiłem akumulator żelowy i co zauważyłem - w zakresie niskich obrotów silnika ( jak sie zatrzymam ) światła w miarę świecą ale jak juz ruszę z miejsca i w miarę rozpędzania akumulator sie wyczerpuje.

    0
  • #9 13 Sie 2013 21:18
    superbike
    Poziom 9  

    nikt przy tym nigdy nie kopał- fabryczne wszystko

    1
  • #10 13 Sie 2013 21:49
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego oglądając Twój filmek zauważyłem, iż nie masz ładowania akumulatora - prawidłowo podczas pracy silnika miernik winien wskazać ok. + 13,4 V. Ponadto, albo źle podłączyłeś miernik, albo też motor ładuje Ci akumulator prądem zmiennym (minus na mierniku) i może dlatego niszczy kolejno akumulatory. Sprawdź ten temat dokładnie, bo będziesz musiał kupić kolejny akumulator. Pojazdy tego typu w większości mają światło drogowe i mijania z alternatora, a nie z akumulatora.


    Ps. Czeski błąd - winien wskazywać ok. 14,3 V.

    0
  • #11 14 Sie 2013 10:11
    jack63
    Poziom 42  

    13.4 V to stanowczo za mało!

    Masz uszkodzony regulator napięcia lub problemy z masą lub zwarcie do masu cewki ładowania.
    Poza tym dwa żółte kable wychodzące z prądnicy sugerują iż w niej jest tzw. cewka "bezmasowa". Czyli niepodłączona żadnym z wyprowadzeń do masy.
    Pomiary napięcia na żółtych kablach względem masy nie mają sensu Choć ich wynik wskazuje na sprawność cewki ładowania - daje napięcie. Jednak może ona miec nieprawidłowe połączenie z masą - zwarcie do masy.
    Wszelka gdybologia mija się z celem bez schematu. Trudno wyrokować co się stało nie znając układu.

    0
  • #12 17 Sie 2013 12:27
    superbike
    Poziom 9  

    Faktycznie wychodzą dwa zolte przewody od cewki ładowania, ale postanowiłem zrobic zwykły próbnik w postaci żarówki z reflektora, po podłączeniu do jednego z przewodów oraz do masy w zakresie wolnych obrotów świeciła dość jasnym światłem a po lekkim dodaniu gazu efekt lampy błyskowej i sie spaliła,wiec daje mi to do myślenia iz prądnica raczej daje niezłe napięcie. Ponownie zmierzyłem prąd ładowania na akumulatorze i na wyłączonych światłach daje 12,80V ( ic więcej nic mniej ) , mysle iz to regulator napięcia poleciał

    3
  • #13 22 Sie 2013 17:04
    superbike
    Poziom 9  

    Jeszcze jedno panowie , ogólnie nie uporałem się jeszcze z problemem ( czekam na nowy regulator napięcia ) ale zaciekawił mnie jeden szczegół - w motorowerze w okolicy świateł w kostkę mam wpietą fabrycznie diodę prostowniczą - do czego ona służy? - nadmienię iż po jej wypięciu wszystko działa

    0