Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dysk SSD Pytanie o złącze.

01 Sie 2013 19:36 1377 10
  • Poziom 7  
    Witajcie przyjaciele.

Planuję zafundować sobie dysk SSD. Niestety nie znam się za bardzo na złączach ATA/SATA dlatego tutaj jestem.

Komputronik daje wybór w złączach:

Serial ATA (13)
    Serial ATA III (12)
    Serial ATA II (3)
    mSATA (1)
    FireWire (1)

Moja płyta jest trochę "podstarzała"

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2669#ov

Czy byłby ktoś tak miły i powiedział mi czy któreś z tych złączy będzie pasowało do mojego? Z tego co się zorientowałem wynika że mój mainboard posiada tylko jedno złacze wspierające połączenie ATA-100/66/33 oraz 4 x SATA 3Gb/s. Bedzie możliwe podłączenie nowego dysku SSD do takiej płyty? Czy mogę o tym zapomniec.
  • Poziom 30  
    Tylko te na Serial ATA, msata i firewire odpada
  • Poziom 7  
    McMarycha napisał:
    Tylko te na Serial ATA, msata i firewire odpada

Rozumiem. Czyli twierdzisz że mogę spokojnie przebierać we wszystkich dyskach SSD ze złączem ATA bez zmartwień że nie bedzie możliwe go podłączenia.

Jesteś w stanie to potwierdzić?

Co powiecie na temat tego cudeńka?
    http://www.komputronik.pl/product/158438/Sprz...l_2_5_SSD-330_MLC_60_GB_Serial_ATA_3_Box.html
  • Poziom 35  
    Trochę drogi ten dysk jak za tylko 60GB. Twoja płyta nie wykorzysta do końca jego prędkości. Zasadnicze pytanie jaki system będzie na nim zainstalowany?
  • Poziom 43  
    kleszcz0990 napisał:
    Czyli twierdzisz że mogę spokojnie przebierać we wszystkich dyskach SSD ze złączem ATA bez zmartwień że nie bedzie możliwe go podłączenia.

ATA to jest szeroka taśma - nie ma takich SSD - tak dla ścisłości: chodzi o standard SATA.
  • Pomocny post
    Poziom 35