Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

polonez caro hamulce lukas

ger56 08 Mar 2005 22:35 5847 15
  • #1
    ger56
    Level 18  
    polonez caro przebieg 90 tys. hamulce lukas, ubywa plynu, pedal hamulca sie zapada przy naciskaniu, prosze powiedziec gdzie szukac najpierw, klocki nowe, jak byly mrozy to ubytki byly bardzo male, teraz przy dodatnich temp sytuacja pogorszyla sie zdecydowanie, prosze o sugestie, dziekuje
  • #3
    szymtro
    Level 30  
    Skoro ubywa płynu to znaczy ze masz nieszczelność. Zapadający się pedał tylko informuje o tym że płyn ucieka za pompką. Generalnie powinny przeciekać tłoczki ale może sie też zdażyć że ucieka na którymś złączu. Sprawdź najpierw przednie zaciski i jak w okół nich będzie sucho to zajrzyj do tylnych szczęk - tam chyba najczęściej zaczyna przeciekać - uszczelnienie tłoczka.
  • #4
    ger56
    Level 18  
    prosze o dalsze sugestie, moze jest jakas prawidlowosc lub slaby punkt, pozdrawiam
  • #5
    czapajew
    Level 22  
    Nie ma innej możliwości, skoro ubywa płynu to musi gdzieś być wyciek, przecież nie odparowuje, sprawdz tak jak Ci radzili koledzy wyżej.
  • Helpful post
    #6
    tomekb
    Level 25  
    witam
    zdejmij tylne bębny masz wyciek na cylinderkach
    pozdro
    T
  • #7
    guciioo
    Level 16  
    Zobacz czy nie jest mokre jakies koło od strony zewnetrznej jak nie to może uciekać do serwa ale sugerował bym oglądnąc dobrze cylinderki. Jakie masz styłu chamulce tarczowe czy bębnowe????????
  • #8
    sewik
    Level 14  
    A może przyjrzyj sie korektorowi chamowania na tylnej osi.
  • #9
    usi
    Level 12  
    To musi być przeciek.
    Weź kumpla, wjedź na kanał, lampa do ręki, uzupełnij płyn żeby nie zapowietrzyć całości. Jeden do sam. (silnik chodzi) i hamuje, drugi od koła do koła i patrzy. Jak na kołach sucho to jeszcze p przewodach. W poldku widać je jak na dłoni. Myśle że raczej tył.
  • #10
    ger56
    Level 18  
    z tylu mam bebny i cylinderki, prosze zwrocic uwage ze przy temp minusowych jest ok, przy dodatnich sa duze ubytki i pedal hamulca sie zapada przy hamowaniu, wyciekow nie widac nie sa wyrazne ale teraz jest mokro i wilgotno wiec trudno stwierdzic, nie mam dostepu do kanalu wiec w ostatecznosci pozostanie serwis, prosze ewentualnie o dalsze uwagi, polonez kosztuje duzo zdrowia i czasu, pozdrawiam
  • Helpful post
    #11
    robert45
    Level 21  
    Kolego SEWIK korektor hamowania w przypadku hamulców lucasa jest pod maską koło serwa.
    Ger 56 wszyscy się produkują chcą Ci pomóc ,a Ty nie reagujesz na sugestie.
    Przy znacznych ubytkach płynu w zbiorniczku, musi być jakiś poważny przeciek.Powinien być widoczny gołym okiem bez specjalnych zabiegów.Daj znać czy znalazłeś.Powodzenia
  • #12
    urkotrebor
    Level 17  
    Jeśli nie widać wycieków z tylnich cylinderków czy z przednich może z przewodów to z pewnością wyciek jest z pompy do SERWA .
    Aby się o tym przekonać wystarczy odkręcić pompę od serwa i nieco ją cofnąć , wyciek będzie widoczny .
    Koniecznie trzeba coś z tym zrobić bo płyn może doprowadzić do uszkodzenia serwa .
    Jeśli masz jakieś pojęcie o tym jak to zrobić to możesz wymienić manżety w pompie , ale naprawa będzie skuteczna tylko jeśli gładź pompy nie będzie uszkodzona , inaczej tylko nowa.
    Pomijając fakt wycieku jeśli pedał wpada czasami a zwłaszcza przy wolnym naciskaniu na pedał to pompa i tak jest zwalona.
  • #13
    ger56
    Level 18  
    pompa w lukasie jest nierozbieralna, widocznych wyciekow nie widac bo wszystko jest mokre, dlaczego jak jest ponizej zera to wszystko wydaje sie byc ok, pozdrawiam
  • #14
    sewik
    Level 14  
    Tylko sie wydaje ze jest OK bo poprostu płyn bardziej gestnieje i wszystkie elementy pompy (jak i inych podzespołów) przy niskich temperatórach są obkurczone i bardziej dopasowane dlatego wyciek jest mniejszy i niewidać tak szubkiego ubytku.
  • #15
    ger56
    Level 18  
    o tej porze roku cale podwozie jest mokre wiec szukanie trzeba bylo zrobic dokladne, uszkodzony przewod sztywny tylnego prawego kola, ten dluzszy, powinien miec gumowa oslone bo uderza w ostre krawedzie podwozia, sadze ze to czesta usterka w polonezie, przednie hamulce sa ok i raczej nie zdarza sie zeby byly wycieki z przodu, tylne hamulce to rzeczywiscie slaby punkt auta, cylinderki fatalnej jakosci, przewody tylne nie zabezpieczone przed uszkodzeniem, przykra sprawa, dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam.
  • #16
    krzyg
    Level 11  
    W swoim poldku (lucas) miałem to samo.Pomogła naprawa pompy hamulcowej (uczczelniacze gumowe).Cała sprawa zajęła mi ok. 2 godz.grzebania.W razie braku możliwości kupna nowych uszczelnień,podam sposób na naprawę starych w 100% sprawdzony w moim poldku.