Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polonez caro hamulce lukas

ger56 08 Mar 2005 22:35 5133 15
  • #1 08 Mar 2005 22:35
    ger56
    Poziom 18  

    polonez caro przebieg 90 tys. hamulce lukas, ubywa plynu, pedal hamulca sie zapada przy naciskaniu, prosze powiedziec gdzie szukac najpierw, klocki nowe, jak byly mrozy to ubytki byly bardzo male, teraz przy dodatnich temp sytuacja pogorszyla sie zdecydowanie, prosze o sugestie, dziekuje

  • #2 08 Mar 2005 23:34
    Piotr Pajkert
    Poziom 31  

    Witam!
    Wprawdzie znam się tylko na hamulcach fiatowskich, ale taki objaw (zanik hamulca przy wahaniach temp. świadczy o zużyciu pompy hamulcowej. Więcej się dowiesz na str. FSO AUTOKLUB.
    Cześć!

  • #3 09 Mar 2005 09:16
    szymtro
    Poziom 30  

    Skoro ubywa płynu to znaczy ze masz nieszczelność. Zapadający się pedał tylko informuje o tym że płyn ucieka za pompką. Generalnie powinny przeciekać tłoczki ale może sie też zdażyć że ucieka na którymś złączu. Sprawdź najpierw przednie zaciski i jak w okół nich będzie sucho to zajrzyj do tylnych szczęk - tam chyba najczęściej zaczyna przeciekać - uszczelnienie tłoczka.

  • #4 09 Mar 2005 12:50
    ger56
    Poziom 18  

    prosze o dalsze sugestie, moze jest jakas prawidlowosc lub slaby punkt, pozdrawiam

  • #5 09 Mar 2005 12:55
    czapajew
    Poziom 21  

    Nie ma innej możliwości, skoro ubywa płynu to musi gdzieś być wyciek, przecież nie odparowuje, sprawdz tak jak Ci radzili koledzy wyżej.

  • Pomocny post
    #6 09 Mar 2005 18:43
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    zdejmij tylne bębny masz wyciek na cylinderkach
    pozdro
    T

  • #7 09 Mar 2005 20:44
    guciioo
    Poziom 15  

    Zobacz czy nie jest mokre jakies koło od strony zewnetrznej jak nie to może uciekać do serwa ale sugerował bym oglądnąc dobrze cylinderki. Jakie masz styłu chamulce tarczowe czy bębnowe????????

  • #8 09 Mar 2005 23:40
    sewik
    Poziom 14  

    A może przyjrzyj sie korektorowi chamowania na tylnej osi.

  • #9 10 Mar 2005 08:45
    usi
    Poziom 11  

    To musi być przeciek.
    Weź kumpla, wjedź na kanał, lampa do ręki, uzupełnij płyn żeby nie zapowietrzyć całości. Jeden do sam. (silnik chodzi) i hamuje, drugi od koła do koła i patrzy. Jak na kołach sucho to jeszcze p przewodach. W poldku widać je jak na dłoni. Myśle że raczej tył.

  • #10 10 Mar 2005 09:13
    ger56
    Poziom 18  

    z tylu mam bebny i cylinderki, prosze zwrocic uwage ze przy temp minusowych jest ok, przy dodatnich sa duze ubytki i pedal hamulca sie zapada przy hamowaniu, wyciekow nie widac nie sa wyrazne ale teraz jest mokro i wilgotno wiec trudno stwierdzic, nie mam dostepu do kanalu wiec w ostatecznosci pozostanie serwis, prosze ewentualnie o dalsze uwagi, polonez kosztuje duzo zdrowia i czasu, pozdrawiam

  • Pomocny post
    #11 10 Mar 2005 09:18
    robert45
    Poziom 21  

    Kolego SEWIK korektor hamowania w przypadku hamulców lucasa jest pod maską koło serwa.
    Ger 56 wszyscy się produkują chcą Ci pomóc ,a Ty nie reagujesz na sugestie.
    Przy znacznych ubytkach płynu w zbiorniczku, musi być jakiś poważny przeciek.Powinien być widoczny gołym okiem bez specjalnych zabiegów.Daj znać czy znalazłeś.Powodzenia

  • #12 10 Mar 2005 10:31
    urkotrebor
    Poziom 15  

    Jeśli nie widać wycieków z tylnich cylinderków czy z przednich może z przewodów to z pewnością wyciek jest z pompy do SERWA .
    Aby się o tym przekonać wystarczy odkręcić pompę od serwa i nieco ją cofnąć , wyciek będzie widoczny .
    Koniecznie trzeba coś z tym zrobić bo płyn może doprowadzić do uszkodzenia serwa .
    Jeśli masz jakieś pojęcie o tym jak to zrobić to możesz wymienić manżety w pompie , ale naprawa będzie skuteczna tylko jeśli gładź pompy nie będzie uszkodzona , inaczej tylko nowa.
    Pomijając fakt wycieku jeśli pedał wpada czasami a zwłaszcza przy wolnym naciskaniu na pedał to pompa i tak jest zwalona.

  • #13 10 Mar 2005 14:54
    ger56
    Poziom 18  

    pompa w lukasie jest nierozbieralna, widocznych wyciekow nie widac bo wszystko jest mokre, dlaczego jak jest ponizej zera to wszystko wydaje sie byc ok, pozdrawiam

  • #14 10 Mar 2005 15:46
    sewik
    Poziom 14  

    Tylko sie wydaje ze jest OK bo poprostu płyn bardziej gestnieje i wszystkie elementy pompy (jak i inych podzespołów) przy niskich temperatórach są obkurczone i bardziej dopasowane dlatego wyciek jest mniejszy i niewidać tak szubkiego ubytku.

  • #15 13 Mar 2005 21:43
    ger56
    Poziom 18  

    o tej porze roku cale podwozie jest mokre wiec szukanie trzeba bylo zrobic dokladne, uszkodzony przewod sztywny tylnego prawego kola, ten dluzszy, powinien miec gumowa oslone bo uderza w ostre krawedzie podwozia, sadze ze to czesta usterka w polonezie, przednie hamulce sa ok i raczej nie zdarza sie zeby byly wycieki z przodu, tylne hamulce to rzeczywiscie slaby punkt auta, cylinderki fatalnej jakosci, przewody tylne nie zabezpieczone przed uszkodzeniem, przykra sprawa, dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam.

  • #16 22 Kwi 2005 11:43
    krzyg
    Poziom 10  

    W swoim poldku (lucas) miałem to samo.Pomogła naprawa pompy hamulcowej (uczczelniacze gumowe).Cała sprawa zajęła mi ok. 2 godz.grzebania.W razie braku możliwości kupna nowych uszczelnień,podam sposób na naprawę starych w 100% sprawdzony w moim poldku.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME