Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RENAULT MAGNUM 460DXI błąd ADBLUE

02 Sie 2013 17:51 10938 7
  • Poziom 8  
    Witam! Proszę o pomoc!
    W Renault Magnum 460DXi zapala się kontrolka od adblue i kody błędów:
    MID:128, SID32,FMI:5 MID:128, PPID:270 FMI:3
    Czasem pojawia się komunikat, że za mniej niż 50 godz. zmniejszy moment obrotowy, lub spadek momentu. Auto pracuje normalnie. Czasem kontrolki gasną, ale po przejechaniu pojawiają się od nowa. Będę wdzięczny za każdą podpowiedz.
    Od czego zacząć?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    elpe76 napisał:
    PPID:270 FMI:3
    Czujnik NOx napięcie powyżej normalnego lub zwarcie do wysokiego.
    elpe76 napisał:
    SID32,FMI:5
    Układ sterujący wylotem zaworu upustowego prąd poniżej normalnego lub otwarty obwód.
  • Poziom 8  
    Dzięki za pomoc. Czy może to być spowodowane tym ,że auto było odpalone
    za pomocą wózka rozruchowego, tzn. z dużego prądu ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    elpe76 napisał:
    Czy może to być spowodowane tym ,że auto było odpalone
    za pomocą wózka rozruchowego, tzn. z dużego prądu ?
    Mało prawdopodobne aby uszkodzeniu uległ komponent ... bardziej ECU (sterownik) jednak nie można tego w 100 % wykluczyć.
  • Poziom 8  
    Auto długo stało, było sporadycznie odpalane. Teraz zaczęło pracować i w/w błędy już nie wyskakują. Teraz pojawiły się:
    mid 128 psid 46 fmi1 4
    mid 128 psid 42 fmi 14
    mid 128 ppid 273 fmi 7
    Raz jest dobrze wszystko działa jak należy a po paru godz. jazdy zapala się lampka od adblue i odlicza czas do ograniczenia momentu obrotowego.
    Zamierzam wyczyścić cały układ i powymieniać filtr i sitka. Może coś pomoże. O efektach poinformuję. Dzięki i pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    elpe76 napisał:
    Czasem pojawia się komunikat, że za mniej niż 50 godz. zmniejszy moment obrotowy, lub spadek momentu.
    Zgadza się bo nie które błędy/usterki są warunkiem ograniczenia mocy.

    PSID 46 FMI 14 Usterka elektryczna kontroli poziomu NOx
    PSID 42 FMI 14 Brak wtrysku AdBlue
    PPID 273 FMI 7 Wzrost ciśnienia i zużycia

    elpe76 napisał:
    Zamierzam wyczyścić cały układ i powymieniać filtr i sitka.
    Sprawdź również instalację do czujnika NOx.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie. Zacznę po kolei. Zajrzałem do wtryskiwacza i okazało sie ,że jest cały w kryształkach. Wymyłem go w gorącej wodzie i przedmuchałem. Następnie zajrzałem do czujnika Nox. Był cały w nagarze. Został oczyszczony. Wymieniłem filtr i sitko na pompie. Filtr był bardzo brudny. Sitko też nie za piękne. Wymyłem zbiornik, korek i sitko ciepłą wodą. Poskładałem, odpaliłem kontrolki pogasły. Po wyłączeniu pompa wypompowuje, słychać jak wtryskiwacz oczyszcza się. Wydaje się , że wszystko gra jak trzeba. W poniedziałek do pracy i wtedy okaże się czy jest dobrze na bank. Wielkie dzięki koledze za rozszyfrowanie kodów błędów i zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie. Dla potomnych. Błąd MID:128, SID:32, FMI:5, był spowodowany awarią elektryczną zaworu od hamulca górskiego. Po wymianie auto jak nowe. Reszta błędów spowodowana przez uszkodzony czujnik nox. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam.