Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuję auta w rozsądnej cenie, mało awaryjnego - doradźcie coś.

Max_pl 03 Sie 2013 11:08 2379 4
  • #1 03 Sie 2013 11:08
    Max_pl
    Poziom 2  

    Witam serdecznie.
    Szukałem po komisach ale to co sprzedawcy mówią to po prostu aż się słuchać nie chce. Nie dość że co drugi to mądrzejszy od pierwszego, to jeszcze wciska mi nieprawdę bylebym kupił auto, po prostu aż strach się ich radzić.
    Ale do rzeczy, szukam auta osobowego (może być nawet terenowe, SUV, byle nie jakiś WAN), tak na 5 osób max., w rozsądnej cenie, fajnie jak bym się zmieścił w ok. 20 000 tyś. zł., ale jak się nie uda to zastanowię się nad najlepszą propozycją i może dołożę jeszcze, ważne aby kupić porządne auto które nie odmówi posłuszeństwa.

    1. Rocznie przejeżdżam średnio gdzieś kolo 30tyś km i chciałbym po zakupie auto zagazować, albo kupić od razu z instalacją gazową. Większość po trasie, proporcja może 70/30 (ostatecznie 60/40).
    2. Chciałbym aby auto miało łańcuch rozrządu, albo pasek którego nie trzeba za często wymieniać.
    3. Dobrze byłoby jak to był hatchback, 5D, albo jakiś ładny kombi. Sedan jest na trzecim miejscu, ponieważ czasem potrzebuje wrzucić coś większego do bagażnika a jak miałbym butle w bagażniku, to miejsca już brakuje i dostęp jest mały.
    4. Auto powinno mieć w bagażniku miejsce na kolo zapasowe, a nie na dojazdowe. Chodzi o wielkość butli gazu jaką można zamontować aby nie trzeba było tracić pojemności bagażnika.
    5. Dobrze byłoby aby auto miało trochę mocy, myślałem minimum jakieś 120KM, choć wolałbym trochę więcej.
    6. Idealnie byłoby, jak by skrzynia była manualna (nie chce automatu), 6-biegowa, tzn. 6 biegów do przodu i 1 wsteczny. No to w sumie 7-biegowa :)
    7. Aby auto nie paliło jak smok, bo ceny paliw nie są małe i tanieć nie zamierzają, a auta nie kupuję na rok, a liczę na trochę dłużej.
    8. Awaryjność auta, chciałbym aby było jak najmniej awaryjne, ale przypadków losowych nie da się przewidzieć i różnie w życiu bywa. Co do zawieszenia, nie wiem ile w tym prawdy, ale znajomy w Pasacie B5 musiał wykosztować się na 5tys., więc chyba nie chciałbym takiego auta, które posiada takie zawieszenie, cokolwiek to znaczy.
    9. Nie mam preferencji co do marki. Ale za takie pieniążki auto też powinno ładnie wyglądać. Wiadomo rzecz gustu, ale ja nie jestem wybredny.
    10. Rocznik auta, to jak najmłodsze, ale i dobrym 10-latkiem nie pogardzę :), przebieg auta, jak najmniej, ale wiadomo jak to z tym jest - w konisie chyba z realnym przebiegiem nie znajdę.
    11. Pojemność silnika, rozglądałem się za czymś w granicach 1.8 - 2.0, ale tak mi doradzono więc tak się rozglądam.
    12. Z wyposażenia liczę na: komputer (choć nie jest niezbędny), kontrolę trakcji, ABS, klimatyzację (np. klimatronik, ostatecznie manualna), elektryczne szyby, no i może jakieś firmowe zabezpieczenie: autoalarm, immobilizer czy coś podobnego.

    Na autach się zbytnio nie znam, stąd całe to zamieszanie.
    Jak możecie to pomóżcie w poszukiwaniach, łatwiej będzie mi rozmawiać z nachalnymi wszystkowiedzącymi sprzedawcami w komisach.

    PS. Jeśli temat zamieściłem w złym dziale, to proszę o przeniesienie. jakoś nie mogłem znaleźć niczego bardziej odpowiedniego.

    0 4
  • #2 03 Sie 2013 21:40
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Wymagania masz duże a pieniędzy mało. Niektóre, wymienione punkty kłócą się ze sobą bo nie kupisz auta 10 letniego z 6 biegową skrzynią biegów (wstecznego się nie liczy) Ja Ci doradzę kup VW, kombi z silnikiem 2,0 l starszej generacji 135 koni, załóż gaz i będziesz zadowolony. Warunek - auto od właściciela, nie handlarza a tu jest problem. Trzeba długo szukać a znajdziesz lub sprowadź na zamówienie. Nie sugeruj się 1 opinia znajomego

    0
  • #3 03 Sie 2013 21:51
    zed71
    Poziom 22  

    ciężko z tymi wymaganiami :)
    zacznijmy od silników:
    łańcuszek rozrządu posiadają:
    chevrolet aveo 1,2 84km
    opel astra 1,4
    opel corsa 1,2 i 1,4
    hyundai i20 85km
    hyundai i30 4,4
    kia ceed 1,4
    ... i to wszystko co nadaje sie do lpg ;-)
    wiec musisz zobaczyć co Ci pasuje :)
    chyba że kupisz coś z paskiem rozrzadu ale z hydrauliką zaworów ale dobrze znoszących gaz (tu wybór jest większy- np skoda octavia, Vw golf, opel astra 1,6 itp)
    w Twoim przypadku najlepsza byłaby astra 1,4 (ale ma mniej koni) lub i30 lub ceed.

    0
  • #4 03 Sie 2013 22:02
    Max_pl
    Poziom 2  

    Dzisiaj zobaczyłem fajne auto i chyba spełnia część wymagań które postawiłem. Opel Signum, bo o nim mowa, ma chyba nawet skrzynię 6-biegową, przynajmniej tak mówił właściciel :) ... ale tyle co wiem a więcej nie chciałem męczyć człowieka na parkingu :)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Hmmm ... z tych ww. to chyba jedynie ta KIA Ceed mogłaby być - tak wizualnie myslę na razie tylko, wersja kombi, pozostałe za małe w hatchback a w kombi nie odpowiadają mi jakoś.

    Dużo szukania, dużo czytania i dopiero chyba znalazłem dwa auta które spełniają moje oczekiwania:
    - Opel Signum wersja 2.0 od roku 2003, cena od 18tyś.
    - Mazda 6 wersja 2.0 od roku 2005 (podobno, ale nie wiem dlaczego) cena od 22 tyś.

    Macie jakieś przemyślenia, doświadczenia albo wiedzę na temat tych aut, które byłoby lepsze i mniej awaryjne?

    0
  • #5 04 Sie 2013 20:32
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Ad1 Zdecydowanie LPG i to najlepiej sam zamontuj nowa instalację w aucie, który jej nie miało.
    2. Jesteś w błędzie, mysląc, że łańcuch to mniejsze koszty .a na pewno błędem jest przekonanie i całkowitej bezawaryjności i bezobsługowości tego rozwiązania, co często kończy się bardzo kosztownymi awariami silnika.
    Są udane silniki na łancuchu, ale z reguły to wieksze pojemności np ford 2,5V6, jaguar3,0 V6(ten z mondeo ST) nissan 3,5 V6.
    Łańcuch też się wymienia, a szczególnie napinacze, slizgi.
    4. Ja osobiście nie wożę 5-tego koła u wozu już od wielu lat- ponad 100tys km ( kilka razy nad morze i w góry- mieszkam na mazowszu). Nie wożę też zapasowego przegubu, który już raz unieruchomił mi auto (nie dając wczesniej żadnych oznak uszkodzenia). Mojej siostrze padł alternator w powrocie znad morza, 300km do domu nie zapalając kontrolki ładowania i koło nie pomogło. Jest wiele innych podzespołów/modułów , których nie wozimy, a unieruchomią auto bardziej skutecznie. W wielu nowych autach nie ma wogóle zapasów.
    6. W benzynie raczej nie znajdziesz 6-biegowej skrzyni przy 120-140KM z tamtych lat i bardzo dużym błędem jest myślenie , ze taka skrzynie będzie "ekonomiczniejsza" niz "5" z dobrze dobranymi przełożeniami. Na autostradzie powyżej 130KM/h raczej tak, a normalnie po naszych drogach i po mieście będzie gorzej- krótsze biegi- więcej wachlowania, zużycie sprzęgła itd.

    Co do ekonomii i awaryjności, to wybitnie zależy od konkretnego modelu. Czasem lepiej kupić zadbane 10-letnie auto wyższej klasy z pewnych rąk niż "młodszego" kompakta z powycieranymi fotelami i deską wprost z wtryskarki.

    Rozważ jeszcze fiata croma z silnikiem ( chyba opla) 1,8 140KM.
    Można "zaryzykować" też C5 po lifcie z silnikiem 2,0 16V lub 407 z tym samym motorem.

    0