Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane 1999 - przy włączonej klimatyzacji obroty lecą do góry

Aeturnus 03 Aug 2013 13:23 3411 7
  • #1
    Aeturnus
    Level 9  
    Witam.

    Ma problem z klimatyzacją w Renault Megane 1.6 16v z 1999.
    Klimatyzacja po włączeniu chłodzi a więc sprężarka i skraplacz powinny być sprawne.
    Niestety, po paru minutach obroty (na biegu jałowym) zaczynają nienaturalnie rosnąć, aż do 2500obr/min - być może wzrosły by bardziej, ale wtedy wyłączamy klimatyzację i z powrotem spadają do ok 750 obr/min. Mam podejrzenie ze czujnik ciśnienia (presostat?) nie wyłącza sprężarki mimo rosnącego ciśnienia przez co potrzebuje ona więcej mocy żeby dalej sprężać czynniki dlatego rosną obroty silnika.
    Czy ktoś może potwierdzić słuszność tego podejrzenia lub podpowiedzieć z czym innym może być problem?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    Sofeicz
    Level 18  
    Ale dlaczego rosną aż tak. W Megance syna po włączeniu klimy obroty lekko wzrastają o ok. 50-70 obr/min i tak zostają.
    Przecież przy włączonej klimatyzacji sprężarka jest włączona na stałe (to jest przecież klimatyzacja manualna, a nie automatyczna).
  • Multimetr Fluke
  • #3
    Aeturnus
    Level 9  
    No właśnie na tym polega problem - zaraz po włączeniu wzrastają normalnie o te 50-70 ale po paru minutach pracy zaczynają stopniowo iść do góry do tych 2500 obr/min a przynajmniej do tylu im pozwoliłem dojść zanim wyłączyłem klimę.
  • #4
    bula_wrz
    Level 16  
    Ja bym bardziej skupił się na elektryce silnika. Po włączeniu sterownik dobrze zauważa i podnosi obroty a po chwili może jakoś fiksuje i podnosi je dalej.
    Była diagnoza na kompie??
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Posprawdzać spadki napięć na silniku i sterowniku. Zobaczyć czy zasilania czujników są stabilne.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    W Clipie widać jakie są obroty i jakich obrotów chce sterownik silnika - przydało by się to sprawdzić.
    Kompresor ma tu chodzić cały czas, to wentylator jest sterowany w zależności od ciśnienia w układzie.
  • #7
    Aeturnus
    Level 9  
    Nieważne, problem się rozwiązał sam, przynajmniej póki co :P Dzisiaj już działało normalnie.
    Anyway dzięki za rady.
  • #8
    Sofeicz
    Level 18  
    I tak najczęściej bywa.
    Pewnie któraś ze złączek nie kontaktowała, a po jakimś wstrząsie zadziałała.

    W Megance syna nie działało sterowanie prawego lusterka i wskaźnik temp. zewn.
    Rozpiąłem kostkę, sprawdziłem miernikiem, zapiąłem i działa.

    W pewnym wieku po prostu styki w kostkach śniedzieją.