Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy ten wirnik jest uszkodzony?

creative2200 03 Sie 2013 22:21 2316 8
  • #1 03 Sie 2013 22:21
    creative2200
    Poziom 2  

    Wyciągarka samochodowa stoi i ruszyć nie chce, tutaj moje pytanie czy ten wirnik jest uszkodzony (czarny pierścień na całym obwodzie)?

    Czy (jeśli jest uszkodzony) da się go naprawić, czy trzeba kupować nowy wirnik?


    Czy ten wirnik jest uszkodzony?

    0 8
  • #2 03 Sie 2013 22:46
    KMal
    Poziom 33  

    Witam.
    Omomierzem sprawdzasz połączenia na komutatorze i zwarcia do masy. Mówimy o 12V , wiec jakakolwiek próba napięciowa jest raczej niecelowa.

    creative2200 napisał:
    czarny pierścień na całym obwodzie)

    powiedz dokładniej o czym mówisz. Chyba nie gdybasz, że "czarny pierścień" na blachach wirnika ma jakiś wpływ na pracę wirnika.

    Kierując się "głupią rutyną" - to to co widzę (część komutatora), to na pewno ten wirnik jest dobry.

    0
  • #3 03 Sie 2013 22:55
    creative2200
    Poziom 2  

    Dokładnie, silnik jest na 12V.

    Pisząc czarny pierścień chodziło mi o czarny pasek patrząc od góry zdjęcia zaraz pod zielonym pierścieniem z żywicy . Na samej górze wirnika.

    KMal napisał:

    Kierując się "głupią rutyną" - to to co widzę (część komutatora), to na pewno ten wirnik jest dobry.


    OOO, no więc właśnie o to mi chodziło. Dziękuje bardzo, w takim razie będę sprawdzał dalej czemu ma takiego focha i nie kręci. :)

    0
  • #4 03 Sie 2013 23:00
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przecież to farba jakaś lub lepiszcze, którym są rowki zaklejone. Na pewno nie jest to przypalone. Więc nie oglądaj, tylko zabierz się za pomiary.

    0
  • #5 03 Sie 2013 23:01
    Dacomos
    Poziom 33  

    Jakieś pomiary wykonane? szczotki ok?

    0
  • #6 03 Sie 2013 23:06
    KMal
    Poziom 33  

    Nie gniewaj się, to są proste sprawy, ale minimum wiedzy elektrycznej musisz mieć.
    Jak Ty podejrzewasz czarny pasek na blachach o awarię elektryczną, to....
    szukaj pomocy "fachowców" - widać (po komutatorze), że to urządzenie w ogóle nie pracowało.
    Proste - ,ale pamiętaj, że potrzebuje d u ż o prądu (chodzi o ampery).

    0
  • #7 03 Sie 2013 23:11
    creative2200
    Poziom 2  

    KMal napisał:
    Nie gniewaj się, to są proste sprawy, ale minimum wiedzy elektrycznej musisz mieć.
    Jak Ty podejrzewasz czarny pasek na blachach o awarię elektryczną, to....
    szukaj pomocy "fachowców" - widać (po komutatorze), że to urządzenie w ogóle nie pracowało.


    Wiem, że mógłbym to oddać do fachowców i pewnie tak bym zrobił, gdyby okazało się, że coś jest z tym nie tak. Chodzi mi tylko o znalezienie przyczyny czemu wyciągarka nie pracuje i żeby ją naprawić. Po to wrzuciłem to zdjęcie właśnie :)

    Komutator jest wyczyszczony z osadu po szczotkach po prostu. Ale co racja to racja, urządzenie używane raczej sporadycznie.

    0
  • #8 03 Sie 2013 23:13
    Dacomos
    Poziom 33  

    Jeżeli to wciągarka to sprawdz krańcówki sterownik, w silniku szczotki - to na początek.

    0
  • #9 03 Sie 2013 23:21
    KMal
    Poziom 33  

    Jeżeli czujesz się na siłach do tego "ustrojstwa" - to dobrzy Ci Kol. <Dacomos> dwa razy radzi - zrób jakieś pomiary, a nie kombinuj z tymi paskami.
    Zmontuj to na nowo - podaj bezpośrednio napięcie z aku. (prawdopodobnie działa) - szukaj - krańcówki, sterowanie.

    0