Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MK1 - Wymiana sprężarki klimatyzacji

04 Sie 2013 19:31 3357 7
  • Poziom 15  
    Witam.

W Ford Mondeo MK1 klimatyzacja była sprawna - tzn. dawała wyraźnie zimne powietrze, jednak w sprężarce klimatyzacji coś wyraźnie stukało, została ominięta krótszym pasem.
    Myślę o naprawie jej, znalazłem sprężarki na allegro od 50 do 120zł. Stary pas również mam.
    Jestem zielony w tym.
    Mam pytania:
    - czy samodzielnie wymienię sprężarkę?
    - czy wystraczy wymienić sprężarkę przy takich objawach?
    - czy gaz uleci mi w trakcie wyminay sprężarki czy da się jakoś go zablokować czy nabijanie jest niezbędne?

I jakieś propozycje lub sugestie mile widziane.

Dziękuję.
  • Poziom 34  
    Jeżeli masz pojęcie i parę kluczy to sprężarkę wymienisz, gaz na pewno trzeba nabijać nowy bo ten ucieknie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Po takich pytaniach radzę nabyć sprężarkę, a resztę prac zlecić specjalizowanemu zakładowi.
    Kto zalecił odłączenie mechaniczne starej sprężarki? Byłeś gdzieś, by ją zdiagnozować?
  • Poziom 12  
    Co to znaczy "coś stuknęło"? Sprężarkę wymienisz sam,ponowne nabicie czynnika i oleju sprężarki konieczne po rozszczelnieniu układu.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Najpierw należy czynnik z auta "odessać" a dopiero później wymiana sprężarki - chyba że chcesz płacić za nowy czynnik.
  • Poziom 15  
    Kto zalecił odłączenie mechaniczne starej sprężarki? Byłeś gdzieś, by ją zdiagnozować?
    - jakiś rok temu mechanik samochodowy tak mi zrobił, chciałem polecieć po kosztach... myślałem, że to rozrząd ale jednak sprężarka.

Co to znaczy "coś stuknęło"?
    - ciągle coś stukało, telepało, po obejściu jej jest spokój.

Pytania:
    - co jest potrzebne do odessania czynnika?
    - czy zrobi mi to mechanik czy tylko "specjalista" od klimy?