Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Altea 1.9 TDI 105 Km - Szarpie silnikiem przy zapalaniu

05 Sie 2013 12:30 56541 36
  • Poziom 9  
    Witam Wszystkich.

    Kupiłem okazyjnie Seata Altea 1.9 TDI . Problem jest taki, że przy zapalaniu szarpie silnikiem. Szarpie na zimnym i na ciepłym jeszcze bardziej. Wymieniłem nowy akumulator, wszystkie filtry, olej, nowy rozrząd jest dobrze ustawiony sprawdzane było 2 x i dalej, jak szarpal to szarpnie dalej, ale odpala. I teraz pytanie, czy to mogą być wtryski? Dodam, że po zakupie zrobiłem 1000 Km i padła turbina. Boję się, że ma to wpływ na turbinę i zaraz padnie następna. Czy wgranie map startowych załatwi problem? Dodam, że samochód odpala od strzała, ale za każdym razem jest duże szarpnięcie. Może pompowtryski?
  • Poziom 18  
    Sprawdzałeś sprzęgło? Teoretycznie przy wciśniętym sprzęgle do końca, nic nie może szarpać, bo jak skoro silnik jest wysprzęglony?
  • Poziom 9  
    Tak szarpie tak i tak przy wciśniętym sprzęgle i przy wyciśniętym też sprzęgło jest ok . Myślałem o rozruszniku ale kiedy padła turbina to nie odpalało a rozrusznik kręcił i kręcił tak że rozrusznik to też nie jest. Jak zapali to pracuje pięknie tylko to szarpnięcie przy rozruchu może pompowtryski żle podają na starcie ?
  • Poziom 16  
    Tygrys.fm napisał:
    Czy wgranie map startowych załatwi problem


    Czytałem że to pomaga
  • Poziom 9  
    Podłączyłem vaga przy nagrzanym silniku do max na zegarach pokazuje 90 stopni
    ( załącza się wentylator ) na vagu pokazduje 72 stopnie ! . Czy to jest uszkodzony czujnik temperatury płynu ?
  • Poziom 29  
    Zdiagnozuj koło dwu masowe, co by je wykluczyć.
  • Poziom 28  
    Szarpie tylko w momencie odpalania ? A później jest dobrze ? Jeśli później też szarpie to zdiagnozuj pompowtryskiwacze ( korekcje i BIP-y )
  • Poziom 9  
    Tak szarpie tylko w momencie odpalania, później jest dobrze. Silnik ma jednak takie delikatne drgawki nie zawsze wyczuwalne . Gość, który sprzedał mi to auto twierdził, że w tym modelu nie ma koła dwumasowego i filtra cząstek stałych . Jak sprawdzić to koło dwumasowe? Dziś wypiąłem wtyczkę od czujnika temperatury, na rozgrzanym silniku odpalałem bez podpiętej wtyczki i było lepiej. W środę jadę do gościa. Ma zdiagnozować pompowtryski i wgrać mapy. Zmienię jeszcze czujnik temperatury, zobaczymy. Czy cały ten problem z szarpaniem przy uruchamianiu a nawet niesprawne pompki mają wpływ na to że padła turbina?Wydaje mi się że nie, oleju w silniku też nie przybywa, turbina jest smarowana więc OK, bo tak to dawno by padła.
  • Poziom 28  
    Kolejną przyczyną mogą być nieszczelne wtryskiwacze na gumowych uszczelniaczach ( oringach). Powoduje to cofanie się paliwa i chwilowy ( na czas rozruchu) brak odpowiedniego ciśnienia w zasilaniu. Spróbuj przed odpaleniem kluczyk 2-3 razy ustawić w pozycję 1 aby pompa w zbiorniku podpompowała paliwo i wtedy przekręcić na pozycję start.
  • Poziom 9  
    Jutro jestem umówiony z kolegą zobaczymy co on zdiagnozuje ma też zrobić mapy startowe .
  • Poziom 9  
    Rozebrane koło dwumasowe mazda 6 z 2003 r.
    Silnik na nim wibrował.
    Kupa roboty przy rozbieraniu koła.
    Jak narazie jeździ już ok 30 tyś na zregenerowanym za ok 1000 zł wiec polecam.

    Seat Altea 1.9 TDI 105 Km - Szarpie silnikiem przy zapalaniu Seat Altea 1.9 TDI 105 Km - Szarpie silnikiem przy zapalaniu Natomiast Nie polecam stałego koła zamachowego (nowe ok 2000 zł)

    W Megane 2004 r 120KM wymieniłem dwumase na akcesoryjne koło chyba z luka.
    Wibracje ustały natomiast dalej warczy przy dodawaniu gazu, przenosi wszystkie wibracje z silnika na bude, straszne dziadostwo, juz lepiej było na starej dwumasie.

    Przejezdziłem na nim juz ok 15 tyś i nic sie nie sypneło narazie, chociaż ciagam przyczepe dwuosiową i nie żałuje gazu.
    jeśli chodzi o komfort ruszania to klei dobrze ale częściej zdążają sie starty z lekkim uślizgiem kół.
    Jesli wymieniać to tylko na kolo zregenerowane, po kole z regeneracji sprzeglo bierze w innym miejscu ale nie przeszkadza to kompletnie.

    Do mnie do Renówki za nowe chcieli 3600 zł.

    Pozdrawiam.
    Ponizej kolo z mazdy 6.
  • Poziom 10  
    Czujnik temperatury wody ma istotny wpływ bowiem fałszowanie temp.powoduje zmianą dawki paliwa podczas rozrychu np. jeżeli na zimnym silniku czujnik mówi sterownikowi że ma 20stopni więcem zmniejsz dawke startowa. Ale u Ciebie problem jest też na ciepłym. Radziłbym sprawdzić po czujniku tem.prędkosć obrotowa podczas rozruchu byc może rozrusznik nie kręci wystarczajaco szybko nalęży wyczyścic nasmarować a jeśli to nie pomoże zminieją w wyeksploatowanych 1,9 tdi parametry mapy przy mniejszej prędkościach obrotowych następuje poczatek wtrysku paliwa. Myślę że należy wszysto dobrze przeanalizować niź od razu zmienac mapy.
  • Poziom 9  
    NIestety nie udało się z kumplem zdiagnozować usterki . Podejrzewam i będę sprawdzał i rozkręcał pompowtryski .
    Pytanie jest takie . Czy jeżeli leje któryś z pompowtrysków lub nieszczelne są oringi pod pompkami to ma to jakiś wpływ na turbinę ? Oleju w silniku nie przybywa silnik po zapaleniu chodzi równo troszkę go od czasu do czsu delikatnie "tyknie" ale to raczej normalna praca i troszkę przy zapalaniu szarpie silnikiem tzn: tak troszkę ciężej zapali . Jak prawidłowo powinien pokazywać czujnik temperatury bo na wskazówce jest już 90 stopni a vag pokazuje np 70 i max doszło po pewnym czasie do 82 stopnie więcej nie było . Dodam że to szarpnięcie przy zapalaniu może być od koła dwumasowego bo jeżeli delikatnie nacisnę na sprzęgło to czuć lekkie, leciutkie wibracje, natomiast gość od którego kupiłem to auto twierdzi że w tym modelu nie ma koła dwumasowego , czy jest to możliwe i czy jest jakiśsposub żeby sprawdzić czy to koło jest czy go nie ma .
  • Poziom 10  
    Moim zdaniem nie rozkręcał bym pompowtrysków nie diagnozując pożądnie silnika.Można sprawdzi korekcje dawki wtrysku jeżeli jest podejżenie o nie.Nieszczelne oringi będą powodowac trudności w odpalaniu bowiem cis.na zasilaniu pompowtrysków będzie małe albo wolno wzrastac, a wiadomo że jeżeli nie ma ciś.na zasilaniu pompowtryski nie działają.Można to sprawdzi podłanczając manometr do pompy wstępnego tłoczenia jest tam specjalny nypel do tego .Cisnienie wstępnego tłoczenia podczas rozruchu powinno wynosi conajmnie 1bar. a na biegu jałowym 3bary a po zaciśnięciu przelewu powinno wzrosnąc szybko do 8bar.i jeżeli tego nie ma można wnioskowac o nieszczelności oringów albo o słabej pompie zasilającej w baku albo pompe wsępnego tłoczenia gdzie jest właśnie ten nypel do badania. Byc może ktoś zminił dwumase na jedno i szarpie.
  • Poziom 28  
    Tygrys.fm napisał:
    NIestety nie udało się z kumplem zdiagnozować usterki . Podejrzewam i będę sprawdzał i rozkręcał pompowtryski .
    Pytanie jest takie . Czy jeżeli leje któryś z pompowtrysków lub nieszczelne są oringi pod pompkami to ma to jakiś wpływ na turbinę ? Oleju w silniku nie przybywa silnik po zapaleniu chodzi równo troszkę go od czasu do czsu delikatnie "tyknie" ale to raczej normalna praca i troszkę przy zapalaniu szarpie silnikiem tzn: tak troszkę ciężej zapali . Jak prawidłowo powinien pokazywać czujnik temperatury bo na wskazówce jest już 90 stopni a vag pokazuje np 70 i max doszło po pewnym czasie do 82 stopnie więcej nie było . Dodam że to szarpnięcie przy zapalaniu może być od koła dwumasowego bo jeżeli delikatnie nacisnę na sprzęgło to czuć lekkie, leciutkie wibracje, natomiast gość od którego kupiłem to auto twierdzi że w tym modelu nie ma koła dwumasowego , czy jest to możliwe i czy jest jakiśsposub żeby sprawdzić czy to koło jest czy go nie ma .


    Po co chcesz wyjmować pompowtryskiwacze skoro nie zrobiłeś ich diagnostyki w bloku 13 VAG ? Zrób to i napisz jakie są korekcje dawek ?
  • Poziom 9  
    Mogła być taka sytuacja że ktoś wstawił jednomase !!! Jeżeli była by jednomasa to czy właśnie tak by szarpało przy zapalaniu ze względu że jest właśnie jednomasa i nie tłumi drgań - pod pedałem są wyczówalne takie delikatne wibracje naprawdę delikatne . Jest jakaś opcja żeby sprawdzić czy tam jest jednomasa czy tylko jedyne rozwiązanie to rozkręcenie. Czy to szarpanie lub jeżeli by się okazało nieszczelne czy lejące pompowtryski mają jakiś wpływ na turbinę bo wydaje mi się że nie narazie obecna pracuje dobrze ale mam obawe żeby nie padła. Oleju w silniku nie przybywa stan jest idealny .
  • Poziom 28  
    Nieszczelność pompowtryskiwaczy na oringach najłatwiej sprawdzić w ten sposób: W czasie odpalania zdjąć przewód powrotu paliwa i obserwować czy leci przez niego SPIENIONE paliwo. Jeśli tak to uszczelnienia do wymiany. Po za tym zawsze warto przeczyścić i podoginać
    konektory wtyczek wtryskiwaczy.
  • Poziom 9  
    Witam

    Jurto podłącze vag zobacze na korekcje dawek w bloku 13 i dam znać .

    Dzięki
  • Poziom 9  
    Seat Altea 1.9 TDI 105 Km - Szarpie silnikiem przy zapalaniu

    Dodano po 19 [minuty]:

    Witam

    Po podłączeniu vag dawki w grupie 13 ? co o tym sądzicie ?

    Jest jednak podejrzenie że w tym aucie gość wstawił zamiast koła dwumasowego jednomasę lub jest uszkodzone dwumasowe stąd może być szarpanie przy zapalaniu. Ale nie ma innej opocji to sprawdzić tylko rozebrać. Komputer też steruje jak dla dwumasu. Jeżeli jest jednomasa to pojawi się problem ze skrzynią biegów pewnie prędzej czy puźniej. Pedał sprzęgła delikatnie drga przy lekkim naciśnięciu. Jaki to ma wpływ na wał w silniku ? czy może się coś z nim stać ? Jeździć dalej aż coś sięrozleci w końcu ?
  • Poziom 28  
    Korekcje masz w miarę dobre, najsłabsza jest 4-ta pompka ale do tragedii daleko. Może uda się zweryfikować to jakie masz koło poprzez " okienko" po wyjęciu rozrusznika. Głowy tam raczej nie włożysz ale rękę z aparatem foto owszem i potem na komputerze obejrzysz fotki . Może " oblatany" w tych sprawach mechanik będzie w stanie je rozpoznać.
  • Poziom 9  
    No tak a czy niepowinno być tak że dwie pompki mają być na + i dwie na - ?
  • Poziom 10  
    Z tymi popowtryskami spokojnie masz dobrze tolerancja jest od -2,8 do +2,8 .Myślę że wymieniałeś Turbine bo poprostu padła a nie widzę tutaj powiązania żeby martwić się o następną.
  • Poziom 28  
    Wcale tak nie powinno być ( to nie jest reguła ), po prostu sterownik dodaje paliwa pompce która najsłabiej rozpyla ( leje paliwo ) i ciesz się, że tylko jeden wtryskiwacz ma zwiększoną dawkę.
  • Poziom 9  
    Zakładając że jeden z wtryskiwczay np " leje " paliwo przy rozruchu nie daje mgiełki i stąd to stuknięcie i szarpnięcie, może leją dwa . Skłaniam się żeby zaglądnąć jednak do tych wtrysków zrobić z nimi porządek, ustawić dawki startowe żeby podawał sterownik paliwo już przy mniejszej prędkości obrotowej i powinno być już dobrze. Jeżeli nie to puźniej zaglądnąć na dwumase . Cos musi być przyczyną tego szarpnięcia w końcu to 1.9 TDI wszystkim znany silnik - w końcu dojdę do rozwiązania tego problemu : ))) .
  • Poziom 9  
    Seat Altea 1.9 TDI 105 Km - Szarpie silnikiem przy zapalaniu

    Dodano po 2 [minuty]:

    Fotka z grupy 05 vag ( zimny silnik ) - mam pytanko czy można tu zwiększyć dawkę rozruchową w grupie 05 ?

    Dodano po 3 [godziny] 21 [minuty]:

    Seat Altea 1.9 TDI 105 Km - Szarpie silnikiem przy zapalaniu

    Dodano po 18 [sekundy]:

    I na zapalonym silniku .
  • Specjalista grupy V.A.G.
    możesz spróbować zmienić dawkę rozruchową vcdsem ale generalnie poprzez korektę mamy bardzo małą możliwość zmiany, często prawie niezauważalną.
    Do tego sprawdź w adaptacji jaką masz wartość bo jeśli stałą to nie zmienisz vcdsem więc zostanie Ci jedynie zmiana mapy.
  • Poziom 9  
    Seat Altea 1.9 TDI 105 Km - Szarpie silnikiem przy zapalaniu

    Dodano po 16 [minuty]:

    Witam . Więc zostały wyjęte wtryski i wsazdone ponownie nowe uszczelnienia wtrysków nie wskazywało na uszkodzenia pompek co prawda nie zostały sprawdzone w serwisie ale nie było raczej takiej potrzeby - korekcje dawek są dobre i mieszczą się w normie na ten jeden wtrysk jest cały czas podawana większa dawka paliwa . Zostały wsadzone spowrotem . Została podniesiona dawka rozruchowa. Szarpnięcie przy odpalaniu na na biegu jałowym ustało ale nie do końca. Dalej jest takie udeżenie stuk jak spalanie stukowe taki ciężki rozruch a puźniej już dobrze . Cały czas jest podejżenie że gość wsadził koło jednomasowe i tu mam pytanie czy jeżeli jest jednomasa zamiast dwumasy to może być tak że sterownik na ten wtrysk daje więcej paliwa a te pozostałe koryguje? Pedał sprzęgła delikatnie drga jeżeli go wcisnę do końca drgania już nie ma i dodam że właśnie dziś zauważyłem że na biegu jałowym od czasu do czasu czuć właśnie to dgranie takie szarpnięcie silnikiem natomiast na wciśniętym sprzęgle nic nie szarpie - nic a nic. Dzięki za pomoc .

    Dodano po 14 [minuty]:

    W grupie 23 jeden wtrysk ma impuls elektryczny -26 a norma jest do 30 . Co jest powodem tego i czy to może mieć jakiś związek z ciężkim rozruchem ?
  • Poziom 28  
    Tygrys.fm napisał:
    W grupie 23 jeden wtrysk ma inpuls elektryczny -26 a norma jest do 30 . Co jest powodem tego i cz


    Wartość poniżej 30 jest jak najbardziej prawidłowa. Problemy zaczynają się gdy osiągnie 60. A gdy przekroczy 127 sterownik rejestruje błąd. Czas krótszy jak u Ciebie z minusem oznacza zbyt mało paliwa we wtryskiwaczu ( np. za małe ciśnienie z pompy tandemowej ). Warunkiem prawidłowego określenia BIP- ów jest rozgrzany silnik i obroty 3000 RPM. Tak mierzyłeś ?
    -Sterownik nie rozpoznaje koła zamachowego.
  • Poziom 9  
    Witam. Tak silnik był rozgrzany natomiast mierzyłem na biegu jałowym . Jestem na 99% przekonany że w tej altei siedzi jednomasa !! - nie rozpoznaje jednomasu . zrobić - wymieniać na dwumas ? czy zostawić jednomas. Pedał drży a po wciśnięciu już nic a nic i jak to zniesie skrzynia i wał w silniku ? koło nie redukuje drgań bo jak wcisnę pedał to te drgania wahnięcia silnika ustają - nawet czuć to na fotelu kierowcy że ustają . . Dzięki
  • Poziom 2  
    Witam. Miałem podobny problem w seacie altea 1.9 tdi z 2007 , wymieniłem sprzęgło na jednomase , czujnik temp płynu , regulacja pompowtryskiwaczy ( serwis seata ) , podłączenie kompa z 5 razy w różnych serwisach które pokazywało brak błędów . Nie miałem już pomysłów bo nadal szarpał przy zapalaniu na ciepłym silniku . Przeczytałem na forum o wymianie rozrusznika ( chociaż mój jak mi się wydawało był ok , przecież kręcił bardzo ładnie na zimnym silniku ) wymieniłem w piątek na nowy i pomogło ;) , pięknie odpala na zimnym jak i na ciepłym silniku .