Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Kangoo 1,5 dCi '02 Pecherzyki powietrza w przewodach paliwowych

lukasz_111 05 Aug 2013 21:54 37266 9
  • #1
    lukasz_111
    Level 10  
    Witam.
    Od pewnego czasu probuje sie uporac z powietrzem w przewodach paliwowych. Wymieniłem wiekrzosc weżykow (w tym z baku do filtra) pozbyłem sie wiekrzosci szybkozlaczek, a powietrze jak bylo tak jest. Mam przez to problem z zapalaniem (nie zawsze) a do tego auto strasznie dymi na bialo... Podczas pracy silnika powietrze nie ma tylko w przewodze ze zbiornika paliwa. Po wylaczeniu silnika wezyk z baku robi sie pusty. jesli ktos mial taki problem prosze o pomoc.
  • #2
    Paweł Szeredi
    Level 17  
    Może gruszka do odpowietrzania jest dziurawa. Miałem kiedyś problem z nieszczelną puszką na filtr paliwa ale wtedy gasł zaraz po odpaleniu.
  • #3
    robin161
    Level 25  
    Wymień gruszkę - jest ona z zaworkiem zwrotnym, który nie pozwala na cofanie się paliwa - (kupując zwróć uwagę na średnicę króćców). Filtr wymieniałeś?
    lukasz_111 napisał:
    Quote:
    ...a do tego auto strasznie dymi na bialo...
    - cały czas czy tylko przy uruchamianiu silnika? Jak ze zużyciem oleju?
  • #4
    lukasz_111
    Level 10  
    Kopci gdy dodam gazu. Auto mam do niedawna wiec nie wiem jakie jest spalanie, a pozziom oleju w silniku ok. (olej byl wymieniany 2 tyg temu) Przed wymiana węzykow tez zdarzało sie ze kopci ale gdy poruszałem przewodami paliwowymi zmiejszala sie ilosc pecherzykow i przestawał kopcic na jakis czas dopuki powietrze znowu sie nie pojawilo.

    Dodano po 16 [minuty]:

    a Sama gruszke sprawdzałem nie ma zadnych nieszczelnosci, zaworek zwrotny tez działał. Po wyłączeniu silnika powietrze w wezyku Zbiormik paliwa - filtr pojawia sie od strony filtra.
    Przy zasilaniu pompy jest jeszcze szybko złaczka (tylko inna niz reszta - na zdjeciu) jest ona dosc luzna. Czy moge ja usunac i poprostu podlaczyc bezpostednio wezyk i zacisnac?
    Renault Kangoo 1,5 dCi '02 Pecherzyki powietrza w przewodach paliwowych
    Renault Kangoo 1,5 dCi '02 Pecherzyki powietrza w przewodach paliwowych
  • #5
    robin161
    Level 25  
    Z wcześniejszego opisu wynika, że masz zapowietrzanie się układu między filtrem a wtryskami. Wymień filtr paliwa (najlepiej PURFLUX FCS748) i gruchę (koszt ok. 50zł). Odpowietrz dobrze układ, również przy wtryskach - jeśli będą problemy. Przewody przy pompie i wtryskach nie są mokre?
  • #6
    lukasz_111
    Level 10  
    Przewody przy wtryskach sa suche
  • #7
    robin161
    Level 25  
    Wymień filtr na oryginalny Purfluxa - w większości przypadków on był winien.
    Quote:
    Po wyłączeniu silnika powietrze w wezyku Zbiormik paliwa - filtr pojawia sie od strony filtra.
    Odnośnie przewodu - jeśli nie jest mokry to go nie ruszaj (możesz założyć dodatkowo opaskę jeśli już chcesz).
  • #8
    lukasz_111
    Level 10  
    wymieniłem fitr paliwa na purflux, załozyłem pozadny zaworek zwrotny, jeszcze raz sprawdziłem gruszke czy jest szczelna (nie mieli w sklepie na chwile obecna nowej). Powietrze jak było tak jest. Zaworek zwrotny załozyłem na przewodzie ktory idzie od baku, a od zaworka do gruszki załozyłem przezroczysty wezyk i juz tam widac powietrze... Dodam ze z baku do zaworka tez jest nowy wezyk. Zajrzałem takze do zbiornika paliwa, wyczysliłem ten caly mechanizm i sprawdziłem czy tamte wezyki sa szczelne. nie nie pomoglo auto kopci jak smok..

    Renault Kangoo 1,5 dCi '02 Pecherzyki powietrza w przewodach paliwowych

    Dodano po 3 [godziny] 23 [minuty]:

    Wymieniłem takze gruszke i nadal powietrze i sporo go jest... za to przegoniłem samochod i przestał kopcic jak narazie.
  • #9
    Paweł Szeredi
    Level 17  
    Mi też dymił po odpaleniu. Też zaobserwowałem powietrze w przewodach i z nim bezskutecznie walczyłem przez kilka tygodni. Okazało się, że to zupełnie nie to. Winny był czujnik temperatury powietrza znajdujący się w filtrze powietrza. Po wymianie problem się skończył mimo, że bąble w przewodach są dalej. U Ciebie problemem raczej będzie coś innego bo przy tej temperaturze powinien zapalać nawet z uszkodzonym czujnikiem bez dymienia.
    Najprościej sprawdzić czy to zapowietrzające się przewody są powodem dymienia w ten sposób, że w garażu podwiesisz sobie butelkę plastikową z paliwem pod sufitem i podłączysz ją bezpośrednio do pompy wtryskowej. Rano odpalisz i będziesz widział jaki jest efekt. Jak sie boisz o zanieczyszczenia możesz przefiltrować paliwo wcześniej.
    Gdzieś na forum kangoo czytałem, że powodem zapowietrzania mogą być zacierające się wtryskiwacze. Powodem dymienia może też być pompa wtryskowa lub przestawiacz kąta wtrysku (ja ma kangoo 1.9 i nie wiem czy u Ciebie takie coś jest ale jest to dość awaryjne)
  • #10
    voobaa
    Level 1  
    I Jak? Udalo Ci sie z tym uporac?
    Mam podobny problem...
    Sprobuj zrobic cos takiego...
    Jezeli widzisz wizualnie, ze powietrze wraca dosyc ostro ze wtryskiwaczow, sprobuj docisnac wtyczke paliwa ta przy pompie (tego przewodu od filtra do pompy).. Jezeli powietrze wraca w takim samym tempie jak wczesniej, a powietrza dochodzacego do pompy wysokiego cisnienia brak, to oznacza, ze zaworki (control valves 9308621C) we wtryskiwaczach nadaja sie do wymiany.. Mozesz zrobic test przelewowy, ale problemem tutaj jest wracajace powietrze z cylindra (cylindrow), a nie paliwo, tak wiec ciezko bedzie zmierzyc ilosc zwrotnego powietrza..
    Raczej ogarnij temat w miare szybko, bo wracajace powietrze do filtra zazwyczaj jest zasysane z powrotem do pompy - a ta raczej sie powietrzem nie delektuje :-)
    Daj znac czy i jak uporales sie z problemem.. Pomozesz mi i innym..
    Dzieki z gory