Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1,2 12v BZG - Błąd 16555 powraca, auto jeździ normalnie

06 Sie 2013 07:20 8829 4
  • Poziom 10  
    Witam,

    W mojej fabii od przebiegu 20tys (teraz jest 105000) trapi mnie błąd 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 006 - Short to Plus - Intermittent

    Auto jeździ normalnie, nic się nie zmienia, z błędem czy bez tak samo. Byłem u różnych mechaników, nawet ASO Wimar nie znalazło przyczyny. wszystkie testy przechodzi książkowo (podobno :) )

    Co to znaczy : BANK1 oraz co oznacza SHORT TO PLUS, czy to może daje ciała jakis czujnik, kto wie z Panów proszę o podpowiedź.

    Błąd ten pojawia się w określonych okolicznościach; mogę przejechać 500 km i wystarczy że na chwilę postawię , dzieci pojda na siku powrót start i prawie zawsze go mam na blacie.

    Druga okoliczność to muszę sobie jechać spokojnie te 2 - 3 tys obrotów i własnie też podczas tej spokojnej jazdy lubi wskoczyć.

    Wymieniałem pompę paliwa na Hiszpański zamiennik WRC, ale na drugi dzień po zamontowaniu padła, więc wrócił wkład VDO, natomiast różnicy poza głośniejszą pracą zamiennika, nie odnotowałem.
    Wymieniłem również filtr paliwa na KNECHT-a 4 barowego, zmian brak.

    Kolega z forum Fabia Club Polska sugeruje jednak winę pompy paliwa, ale nie wiem jak je zmierzyć. W listwie wtryskowej jest taki pseudo wentylek, czyżby tam należało podłączać manometr?

    pytałem w kliku warsztatach w Warszawie nie mają mozliwości pomiaru ciśnienia paliwa, czy to aż taki skomplikowany zabieg?


    WTF

    Pozdrawiam

    Marcin
  • Poziom 35  
    Tak ten wetyl jet do pomiaru ciśnienia paliwa . Dorobić końcówke , manometr np. do 8 bar i pomiar zrobisz sam . Sprawdź szczelność układu byś nie spalił samochodu.
  • Moderator Samochody
    Marcin_Er napisał:
    Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    Adaptacja składu mieszanki: Mieszanka zbyt uboga: Bank 1 (masz tylko jeden bank - jedną sondę regulacyjną).
    Marcin_Er napisał:
    Short to Plus - Intermittent
    Zwarcie do zasilania - nieciągłe (ale może to oznaczać zbyt długie pozostawanie sondy w stanie wysokim, bez oscylacji).

    Możliwości jest kilka- albo rzeczywiście w czasie jazdy coś się dzieje ze składem mieszanki, albo masz uszkodzony przewód sondy lub samą sondę (zwarcie przewodu sygnałowego z zasilaniem grzałki) albo wreszcie masz uszkodzony sterownik.
  • Poziom 10  
    Czasem uszkodzenie sondy lambda może to powodowac zaryzykowac i wymienic sonde oczywiście tą przed katalizatorem.Ale najlepiej jest to sprawdzi na oscyloskopie sam tak robie jesli występuje podejżenie sondy. Na przebiegu można wszystko zaobserwowac jeśli ktoś sie zna no i sprawdzic grzałkę sondy .Moim zdanie skupiłbym się na tym niż z zasilaniem paliwa tymbardziej że komputer podpowiada.
  • Poziom 10  
    Panowie,

    Problem rozwiązany, błąd już nie powraca. Winna była pompa paliwa umieszczona w baku. Oddałem do ASO, żeby wykonali pomiar i okazało się że nie wyrabiała.
    Zakupiłem i samodzielnie założyłem zamiennik bosch`a i jak narazie jestem zadowolony (350 zł) oryginał VDO kosztował około 1000zł

    Pozdrawiam