Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia/1,4Mpi/benzyna - Obroty silnika, przygasanie, od 3 tys same wzrastaja do 5

06 Sie 2013 11:07 4218 12
  • Poziom 20  
    Mam Fabie Combi Comfort z silnikiem 1,4MPi - 120 tys przebiegu
    Obecny problem polega na tym że, opisze w przykładach
    1. Normalnie odpalam silnik popracuje chwileczkę (1-2sek) i zgaśnie "oczywiście pompa paliwa wcześniej działa"
    2. Ruszam autem z jedynki gaz wciskam normalnie a ona nie ma siły jechać TAK na jedynce szarpie jak dodaje gazu - ale nie zawsze brak jakiej kolwiek zasady - moze być kilka razy po kolei albo co 20 razy normalnego ruszania,
    3. Sprawa z wczoraj Nie miała siły przy 3 tysiącach i 3 bieg żeby przyspieszyć, wiec redukcja na 2 " bo zmieniłem pas ruchu" i nadal to samo - nie chciała wejść na obroty,
    4. Dziś podjechałem do mechanika żeby sprawdzić świece - są białe nieponadpalane - stwierdził że przepala OK
    5. Wróciłem od mechanika i dobrałem się do instalacji w korytku może zgniła "to ich wada" ale wszystko OK bo już kiedyś ją odizolowałem i instalacja jest tam zupełnie luźna, niesparciała - w normie.
    6. Wsiadłem sobie do Autka i rozłożonymi rękoma odpaliłem i zaczełem sie bawić pedałem gazu, i zauważyłem coś niesamowitego, chcę ustawić jakieś konkretne obroty i nie mogę pedałem mp 3,5tys a obroty przeskakują np z 3,4 na 3,6 aż taki przeskok ale to jeszcze nie dziwnego, pozostawiam pedał gazu na około wspomniane 3,6 około i trzymam w miejscu pedał A tu obroty samoczynnie wzrastają aż do 5,5 tys obrotów - przy wielo krotnym powtórzeniu manewru - powtarza się samoczynne wzrastanie obrotów - a na dodatek podczas wzrastania obrotów lub gdy mają 5,5 tys ujmuje pedał gazu normalnie czuć że sporo popuściłem a obroty nie spadają, delikatnie nadal zwalniam gaz a obroty nagle spadają ze wspomnianych 5,5 tys do 1 tys obrotów - coś MEGA dziwnego.

    Jeszcze nie byłem u elektryka żeby zobaczyć co tam gra w sterowniku silnika.
    Nadmienię że przy 45 tys był wymieniany sterownik silnika bo wystrzelił układ scalony w środku niestety po gwarancji i 3200zł kosztował sterownik w serwisie.
    Z samym silnikiem wiecej problemów nie było.
    A jeszcze mam problem ze wspomaganiem ale to podobno problem z czujnikiem skrętu że instalacja przygasa.

    pozdrawiam
    Grzesiek
  • AM TechnologiesAM Technologies

  • Poziom 34  
    sprawdzić ciśnienie paliwa, szczelność układu dolotowego.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 20  
    Jeszcze wspomnę że ze 3 tygodnie temu wymieniłem pod podłogą filtr paliwa.
    Właśnie sprawdziłem jest tam sucho wiec powinno być OK
    przy silniku też jest sucho przy przewodach paliwowych.

    Nadmienię że czasami zaśmierdzi benzyną jak nie chce wejść na obroty - czyli jak gdyby nie przepalał - dlatego myślałem że problem tkwi w świecach.
  • Poziom 15  
    Elektryk żadnej diagnostyki komputerowej nie zrobił? Jakie napięcie na potencjometrach pedału gazu i przepustnicy są? temperatury, podciśnienie w kolektorze.
  • Poziom 20  
    Powstał post żeby rozwiązać problem wersją budżetową bo prawdziwi fachowcy się cenią za diagnostykę a ci niby znający się kasują 5 razy tyle bo szukają po omacku wymieniając niepotrzebnie części.
    Do potencjometru dostęp jest bez problemu - co mam tam sprawdzić jakieś kolory przewodów - mam zaplecze elektronika wiec sobie poradzę bez problemu.
    A jeśli chodzi o silnik to czy coś elektronicznego miernikiem mogę sprawdzić ?

    Ewentualnie jak podjadę za dzień czy dwa do fachowca elektryka w temacie komunikacji ze sterownikiem to jak mam nie dać się oszukać - chodzi o wymianę części bo kasa to z resetami i nastawami dziś się dowiedziałem że do 200zł za Fabie.

    ----------------------------------------------------------
    Postanowiłem jeszcze pogrzebać i dostałem się do pedału gazu, odkręciłem rozebrałem potencjometr, przeczyściłem zmywaczem do PCB alkoholowym - było troszeczkę nieczystości. Po zamontowaniu samego potencjometru bez pedału miałem możliwość przetestowania ponownie samoczynnie zmieniających się obrotów - potencjometr pozostawiłem w jednej pozycji a obroty z 3 tys skakały do 5 i samoczynnie po jakimś czasie spadały do 2tys i ponownie rosły w górę.

    Słychać podczas pracy silnika np 2 tys obrotów jakieś "pryknięcia" w wydechu - coś jak gdyby jedna świeca nie zadziałała co około 1sek.

    Porównując problem jeszcze z opelka żony gdzie był problem z sondą Lambda postanowiłem odpiąć wtyczkę do sondy ale w ogóle praca silnika się nie zmienia. Brak błędów silnika na desce - może zapisały się w pamięci komputera. Czy po odłączeniu sondy Lambda silnik powinien zgasnąć lub jakieś inne objawy rozpoznawalne poprzez laika.

    Grzesiek
  • Poziom 34  
    Jak masz zaplecze elektronika to oscyloskop i na piechotke moze cos znajdziesz.
    Po odlaczeniu sondy sterownik przyjmuje ze tak powiem awaryjne napiecie i samochod ma jechac z malo wyzuwalna roznica.
    Sprawdzic podstawy czyli podcisnienie,sygnal sondy,sprezanie i droznosc katalizatora.
    jezeli te rzeczy beda wporzo,zabrac 100 czy 200 niech ktos ci postawi diagnoze bo sie osiedzisz przy tym samochodzie tydzien a za ten czas zaobisz niejedno dwiescie.
  • Poziom 21  
    Sprawdź drożność katalizatora, i potencjometr przepustnicy.
  • Poziom 11  
    Komputer, diagnostyka, zrób pomiary VAG dynamiczne i wrzuć wyniki przepływomierza, ewentualnie od razu na oscyloskop i posprawdzać elementy jak koledzy wyżej piszą. Oszczędzajmy sobie czas i dajmy zarabiać innym :). Popytaj czy któryś z Twoich kolegów albo znajomych ma Vag com i wrzuć nam logi dynamiczne, a w szczególności logi przepływomierza i przepustnicy.
  • Poziom 20  
    Podłączyłem komputer PC bo tylko on ma com-a bo taki port kiedyś bardzo dawno temu kupiłem i nie użyty był ani razu.

    Błędów było kilkanaście
    zapisałem tylko kilka bo pośpiech robił swoje

    17978 Moduł sterujący zablokowany
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16555 System zbyt ubogi (strona 1)
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17524 Podgrzewana sonda lambda strona 1 - przerwa grzejnika
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    1044 Moduł sterujący błędnie zaprogramowany
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    Były jeszcze błędy we wspomaganiu ale mam z czujnikiem skrętu problem wiec jest to uzasadnione - problemy od chyba 6 lat

    Nadmienię że dziś odebrałem auto z warsztatu w celu wymiany części wydechu - element elastyczny popękany, łącznik no i między tym katalizator - nie wiadomo było przed naprawą czy nie jest zatkany wiec został wymieniony na strumienice.

    Autko jest bardzo ciche ale mocy nadal nie ma.

    Proszę podaj dokładne bloki do zczytania i podam dane na forum z VAG-a

    Grzesiek

    Dodano po 5 [minuty]:

    endriu233 napisał:
    Sprawdź drożność katalizatora, i potencjometr przepustnicy.


    Gdzie jest ten potencjometr przepustnicy - co rozkręcić ??

    Grzesiek
  • Poziom 16  
    Zanim wszystko porozkręcasz to poszukaj jak sprawdzić dane z potencjometru poprzez kabel i oprogramowanie gdyż części samochodowe, szczególnie te pracujące w trudnych warunkach atmosferycznych zwykle tracą na żywotności przy niepotrzebnym rozbieraniu.
  • Poziom 41  
    Kolego Grzesiek jak chcesz zaoszczędzić pieniędzy a widzę i czasu,to allegro kabel za jakieś 20 zł pod usb,program w sieci free i będzie łatwiej.
  • Poziom 20  
    Rozbierz przepustnicę, wyczyść, złoż. Powinna po złożeniu sama się zaadaptować.
    Druga możliwość - sądząc po błędach - czasami potrafią się rozlutowac diody w sterowniku silnika. Rozbierz sterownik i obejrzyj wszystko co moze być diodą, przelutuj. Niektóre wyglądają jak tranzystory.
  • Poziom 15  
    kolego.nie kupuj zadnego kabla za 20zł bo to jest dziadowstwo.mialem kilka takich kabli o d..... potłuc. jedz do kogoś kto ma dobry sprzęt. ja obecnie używam autocom i jestem z niego zadowolony.lepiej zaplacic te 30 czy 50zl ale przynajmniej ktos ci dokładnie powie co i jak. a kablem za 20 zl nie zrobisz praktycznie za duzo bo to jest słaby in terfejs i zadenk program nie wpusci cie dalej żebys mogł sobie cos w samochodzie zrobic. wiem bo jak juz pisalem mialem ten kabel i testowalem na róznych programach.