Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corolla E12 1.4 benz kombi - Nie działa wskaźnik paliwa

JAMA15 06 Sie 2013 12:04 2073 4
  • #1 06 Sie 2013 12:04
    JAMA15
    Poziom 13  

    W aucie nie działa mi wskaźnik paliwa, nie pokazuje zupełnie nic, samochód jest zatankowany.
    Jeśli poziom benzyny spadnie do niskiego to normalnie zapala się rezerwa na liczniku i to działa prawidłowo- po zatankowaniu gaśnie. Wskazówka natomiast ani drgnie, niezależnie od ilości paliwa.
    Jak na razie zdjąłem tylko dekielek nad pompą paliwa i obejrzałem wtyczkę w nadziei że może tam coś nie kontaktuje ale wygląda ok.
    Do pompy idą 4 przewody - 2 grubsze i 2 cienkie. Pomyślałem, że gdybym np zwarł w tej kostce któreś z nich, wskazówka powinna pojść w górę ( jesli to wina np pływaka w zbiorniku).
    Tylko teraz problem które zewrzeć?
    Albo może jakiś inny pomysł na sprawdzenie....
    Może ktoś zna rozpiskę kabli w tej kostce?
    Czy poziom paliwa i wykrycie stanu rezerwy odbywa się niezależnie (pływak do poziomu i coś do rezerwy)?
    Proszę o jakąś podpowiedź...

    0 4
  • #2 06 Sie 2013 12:11
    robin161
    Poziom 22  

    Ogólna zasada: grube - zasilanie pompy, cienkie - wskazania, kontrola itp. Zwykle czerwony (+), brązowy - masa (-). Wyjmij czujnik - może potencjometr wytarł się.

    0
  • #3 06 Sie 2013 12:19
    JAMA15
    Poziom 13  

    Dziękuję za szybką odpowiedź, tak się domyslałem, chciałbym jeszcze poczekać chwile zanim wykręcę pompę, jeśli chodzi o przewody te cieńsze to zewrzeć je ze sobą czy np jeden z nich do masy?
    Trochę dziwne że działa ta rezerwa...
    Może ktoś ma wyjętą taką pompę i widąc od środka jak są podłącze do gniazda?

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Sie 2013 12:43
    robin161
    Poziom 22  

    Tu będziesz miał wszystko (a reszta przyda się na przyszłość):
    Link

    1
  • #5 07 Sie 2013 00:00
    JAMA15
    Poziom 13  

    Tak, dziękuję za pomoc, ostatecznie okazało się, że przyczyną był sam wskaźnik paliwa. Konkretnie mechanizm tego wskaźnika- rozkręciłem licznik i dostałem się do wskazówki paliwa- mechanizm to przekładnia składająca się kółeczka zębatego oraz ślimaka, który zeskoczył z prowadnicy i nie zazębiał się z tym kółkiem wskazówki.
    Naprawa zakończona sukcesem, całośc 100 % sprawna.
    Temat do zamknięcia.

    1