Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Internet Orange/TP, router się rozłączą oraz słaba prędkość.

leawan 06 Sie 2013 13:34 2007 6
  • #1 06 Sie 2013 13:34
    leawan
    Poziom 2  

    Witam!
    Mam internet w Orange/tp (jak kto woli) z prędkością 1-10mb z tv + telefonem,
    problem polega na tym że od dłuższego czasu internet nie osiąga większej prędkości niż 1mb i mimo tego iż prędkość nie jest mi zbytnio potrzebna to bardzo irytujące są tak zwane "kicki" czyli ciągłe rozłączanie się internetu na 1-2min w różnych odstępach czasu. Moje parametry lini adsl to:

    charakterystyka techniczna

    1.16
    tłumienie w górę
    27.3 dB
    1.17
    tłumienie w dół
    44.3 dB
    1.18
    margines zakłóceń w górę
    19 dB
    1.19
    margines zakłóceń w dół
    30 dB
    1.20
    maximum upload rate
    612 Kb/s
    1.21
    maximum download rate
    6964 Kb/s
    1.22
    synchronizacja w górę
    510 Kb/s
    1.23
    synchronizacja w dół
    1305 Kb/s
    1.24
    moc w górę
    12.4 dB
    1.25
    moc w dół
    0 dB

    1.26
    pakiety odebrane
    nieaktywny
    1.27
    pakiety wysłane
    nieaktywny
    1.28
    stracone pakiety
    nieaktywny
    1.29
    link retrain
    nieaktywny
    1.30
    błędy FEC (góra/dół)
    0
    1.31
    błędy HEC (góra/dół)
    0
    1.32
    błędy CRC (góra/dół)
    1

    Jeżeli ktoś wie o co może chodzić to bardzo proszę o odpowiedź

    0 6
  • #2 06 Sie 2013 23:08
    ajanek9
    Poziom 28  

    Zgłaszałeś problem na infolinii? Jeśli nie, to zgłoś rozłączanie internetu. Jeśli tak to co ci odpowiedzieli?. Moim zdaniem to mieszkasz kawałek od centrali, ale masz szansę na coś więcej niż 1Mb/s. Wg. starych norm to opcja 2 Mb/s pracowała do 49 dB, a u ciebie jest 44 dB. Moim zdaniem jeśli nie zgłaszałeś to musisz zgłosić.

    0
  • #3 06 Sie 2013 23:13
    pak38
    Poziom 10  

    Miałem do czynienia z podobnym przypadkiem. Okazało się ze w wyniku remontu drogi poszarpano kable telekomunikacyjne, orange wycofało się - po pół roku zgłaszania problemów - świadczenia usługi neostrada w rejonie. Konkluzja jest niewesoła:

    Należy zacząć się rozglądać za innym dostawcą usług.

    0
  • #4 06 Sie 2013 23:21
    ajanek9
    Poziom 28  

    Cytat:
    Miałem do czynienia z podobnym przypadkiem. Okazało się ze w wyniku remontu drogi poszarpano kable telekomunikacyjne, orange wycofało się - po pół roku zgłaszania problemów - świadczenia usługi neostrada w rejonie. Konkluzja jest niewesoła:

    Należy zacząć się rozglądać za innym dostawcą usług.


    Nie siej zamętu, jeszcze kolega nie odpowiedział, ty już proponujesz zmianę operatora. Powiem Ci tak, że linia to linia niezależnie od operatora. No chyba w dużych miastach, gdzie grasują inni operatorzy niż Orange.
    Każdy inny operator działający na "za-dupiu" pracuje po linii Orange.

    0
  • #5 06 Sie 2013 23:26
    leawan
    Poziom 2  

    Problemu jeszcze nie zgłaszałem postaram się zrobić to w ciągu kilku najbliższych dni i napisze wam czego się dowiedziałem :p narazie jestem poza domem więc nic konkretnego nie zrobie ale od siebie dodam jeszcze że w poprzedniej umowie gdzie miałem internet 6mb z tv bez telefonu wszystko działało jak należy, raz na 3 dni wywaliło neta i musiałem zresetować liveboxa ale prędkość ciągle osiągała maximum. Może to być też wina tej umowy ponieważ jest napisane 1-10mb a nie równe 10 ale skoro jest 1-10 to prędkość powinna skakać na różne poziomy a nie od 2tygodni stać w miejscu.

    0
  • #6 06 Sie 2013 23:30
    pak38
    Poziom 10  

    ajanek9 napisał:

    Nie siej zamętu, jeszcze kolega nie odpowiedział, ty już proponujesz zmianę operatora. Powiem Ci tak, że linia to linia niezależnie od operatora. No chyba w dużych miastach, gdzie grasują inni operatorzy niż Orange.
    Każdy inny operator działający na "za-dupiu" pracuje po linii Orange.


    Opisany przeze mnie przypadek miał miejsce w Krakowie (raczej duże miasto) a linia należała do Orange. Ponieważ rozpoczynający wątek zalogowany jest z Wrocławia uznałem, iż może zachodzić podobieństwo przypadków. Jeżeli linia na jakiej jest podlączony została uszkodzona nie ma co liczyć na to że uda się wyegzekwować w Orange cokolwiek, a zwłaszcza stabilne działanie internetu. W Krakowie się to nie udało a Orange wycofało się ze świadczenia usługi neostrada w obrębie kilku ulic.

    0
  • #7 06 Sie 2013 23:59
    ajanek9
    Poziom 28  

    leawan napisał:

    Cytat:
    Może to być też wina tej umowy ponieważ jest napisane 1-10mb a nie równe 10 ale skoro jest 1-10 to prędkość powinna skakać na różne poziomy a nie od 2tygodni stać w miejscu.

    Masz opcję do 10 Mb/s i faktycznie pracuje ona w widełkach od 1do 10. Skakać może do 10 dni, bo tyle działa stabilizator. Nie wiem dlaczego na twoim łączu automat zadziałał tak agresywnie przycinając do 1,3 Mb/s. Może jest coś nie tak na linii. Najlepiej zgłoś na infolinii, sprawdzą i będzie ok.

    Dodano po 11 [minuty]:

    pak38 napisał:
    Cytat:
    Opisany przeze mnie przypadek miał miejsce w Krakowie (raczej duże miasto) a linia należała do Orange. Ponieważ rozpoczynający wątek zalogowany jest z Wrocławia uznałem, iż może zachodzić podobieństwo przypadków. Jeżeli linia na jakiej jest podlączony została uszkodzona nie ma co liczyć na to że uda się wyegzekwować w Orange cokolwiek, a zwłaszcza stabilne działanie internetu. W Krakowie się to nie udało a Orange wycofało się ze świadczenia usługi neostrada w obrębie kilku ulic.

    Przynajmniej raz na tydzień spotykam się z taką sprawą. Orange gotowe jest odstapić od umowy, w ramach jakichkolwiek roszczeń.
    Jednak w tym przypadku może skończy się naprawą linii, zmiany modemu czy portu, nie można zakładać od razu czarnego scenariusza.

    0