Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 420 2003rok - błędy, dużo pali.

06 Sie 2013 19:57 5511 20
  • Poziom 7  
    Witam!
    Oto błędy jakie wyświetla mi komputer pokładowy w moim ciągniku. Proszę mi powiedzieć co oznaczają i jak je wyeliminować.

    MID136 PSID89 FMI5
    MID144 PID91 FMI3
    MID144 PID84 FMI4
    MID144 SID230 FMI7
    MID144 PPID75 FMI4
    MID216 SID250 FMI2
  • Osprzęt kablowy
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    MID 144 PID 91 Położenie pedału gazu w procentach
    Otrzymane z czujnika sygnału napięcie jest powyżej 4,3 V, jednostka sterująca pojazdu traktuje jako usterkę i generuje kod błędu.
    Możliwe przyczyny:
    Przerwa w przewodzie do masy.
    Przerwa w przewodzie zasilania.
    Zwarcie przewodu sygnałowego do wyższego napięcia.
    Wadliwy czujnik.
    Uszkodzony włącznik jałowych obrotów 1.
    Rezystancja stykowa / utlenienie złącza.

    MID 144 SID 230 Włącznik obrotów biegu jałowego 1
    Przerwa w przewodzie zasilania.
    Przerwa w przewodzie sygnałowym.
    Zwarcie przewodu sygnałowego do masy.
    Zwarcie przewodu sygnałowego do napięcia.
    Uszkodzony przełącznik.

    MID 144 PID 84 Prędkość pojazdu Tacho

    MID 136 PSID 88/89/90 Modulator przyczepy
    Zwarcie do masy lub niższego napięcia, albo przerwa w przewodzie.
    Możliwa przyczyna:
    Uszkodzone przewody elektryczne lub złącza.
    Usterka jednostki sterującej.
    Usterka modulatora przyczepy.

    MID 216 SID 250 Łącze informacyjne SAE J1708
    Błędna informacja.
    Zakłócenia na łączu informacyjnym SAE J1708
  • Poziom 7  
    Gdzie mogę szukać przyczyny? Ktoś tak coś mówił o przetarciu się jakichś kabli ,ale gdzie tego szukać?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 31  
    Witam.
    domin.wit napisał:
    gdzie tego szukać?

    Przejrzyj wiązkę od pedału gazu ,ale najczęściej siada sam pedał.
    Przydała by się diagnostyka i podgląd parametrów pedału ,wtedy będzie wiadomo co się dzieje.
    Nie kupuj podróby.
  • Poziom 7  
    Jeszcze mam taki problem, naczepa nie podnosi osi, nie hamuje za dobrze, świeci abs1 stop, oraz błąd mid136 psid21 fmi12, modulator ebs zmieniałem ale nie pomogło.
    Jak odepnę naczepę to jest tylko zawór wylotowy uszkodzony.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Po bardzo dokładnym myciu auta nie ma błędu w/w z tym zaworem wylotowym, i nie wiem która to wiązka. Może gdzieś padła, tylko nie wiem jak to zlokalizować.

    Średnie spalanie pusto/pełny 41 ton zestaw ,spalanie ok 39 L. Zawory regulowane ok miesiąca temu , wtryskiwacze w bardzo dobrej kondycji; na komputerze pokazało. Jeszcze auto czasem sobie samo dodaje gazu, może ten potencjometr uszkodzony.
  • Poziom 31  
    MID 136 PSID 21 Układ hamulcowy przyczepy-usterka.
    FMI 12
    Ten kod usterki nie jest zachowywany w jednostce sterującej i można go odczytać tylko wtedy, kiedy usterka jest aktywna.
    domin.wit napisał:
    naczepa nie podnosi osi, nie hamuje za dobrze, swieci abs1 stop

    Tutaj potrzebna jest diagnostyka naczepy,z "konia" nic nie odczytasz.
  • Poziom 7  
    W naczepie podobno tylko abs jest uszkodzony. ale dlaczego os się nie podnosi ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    daro111 napisał:
    Nie kupuj podróby.
    Dokładnie zainwestuj tylko w oryginał, podróba nie działa tak jak powinna.

    domin.wit napisał:
    W naczepie podobno tylko abs jest uszkodzony. ale dlaczego os się nie podnosi ?
    Podaj Kolego w jaki system ABS/EBS jest wyposażona naczepa..... Wabco, Haldex, Knorr-Bremse, numery lub zrób foto.
  • Poziom 31  
    domin.wit napisał:
    W naczepie podobno tylko abs jest uszkodzony. ale dlaczego os się nie podnosi

    System ABS nie posiada opcji sterowania osią podnoszoną ,jeżeli oś jest sterowana elektrycznie to musi tam być EBS.
    serwisantscani1 napisał:
    Podaj Kolego w jaki system ABS/EBS jest wyposażona naczepa.

    Tak jak kolega pisze ,sprawdź albo z tabliczki znamionowej na naczepie albo odczytaj z elektroniki.
  • Poziom 7  
    Jest haldex, 2011 rok, wiem ze na zakrętach jak szybko się wejdzie to naczepa sama hamuje,

    kolejne błędy:

    MID128 PID91 FMI9
    MID136 PSID21 FMI12
    MID136 PSID23 FMI2
    MID136 PSID89 FMI5

    JEŚLI BY BYŁA WIĄZKA USZKODZONA TO PO KTÓREJ STRONIE KABINY MOŻNA TEGO SZUKAĆ? AUTO JEŹDZI PO WERTEPACH NOM STOP KOPALNIA 60 TRASA I TAK W KOLKO.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    domin.wit napisał:
    jest haldex, 2011 rok

    Czyli EB+ Haldexa (EBS),tutaj musisz podjechać do warsztatu dysponującym sprzętem do diagnostyki w/w układu.
    domin.wit napisał:
    MID128 PID91 FMI9

    Brak komunikatu z pedału przyspieszenia (komunikat SAE J1587/J1708).

    Warunki wygenerowania kodu usterki:
    Sporadyczny lub nie dochodzący sygnał z pedału przyspieszenia.
    Możliwa przyczyna:
    Usterka czujnika położenia pedału gazu.
    Usterka łącza informacyjnego (SAE J1587/J1708).
    Błąd pochodzący z jednostki sterującej pojazdu.
    Reakcja jednostki sterującej silnika:
    Wygenerowanie kodu usterki.
    Zauważalne objawy zewnętrzne:
    Brak komunikatu czujnika do ECU w J1587/1708 (lub nie dochodzący).
    Skontroluj łącze J1587/J1708 między złączem MA (przelotka przewodów w kabinie) i jednostką sterującą silnika lub między złączem MA i złączem CLF (centralka elektryczna środkowej konsoli).
    domin.wit napisał:
    MID136 PSID23 FMI2

    Szyna ISO 11992 przyczepy.
    Nie można przyjmować żadnych komunikatów za pośrednictwem łącza ISO 11992 przyczepy.
    domin.wit napisał:
    MID136 PSID89 FMI5

    Modulator przyczepy.
    Warunki wygenerowania kodu usterki:
    Zwarcie do masy lub niższego napięcia, albo przerwa w przewodzie.
    Możliwa przyczyna:
    Uszkodzone przewody elektryczne lub złącza.
    Usterka jednostki sterującej.
    Usterka modulatora przyczepy.
    Reakcja jednostki sterującej:
    Adaptacja hamulców między ciągnikiem i przyczepą zostanie wyłączona, jeżeli przyczepa nie jest wyposażona w EBS. Modulator przyczepy działa jak konwencjonalny zawór przyczepy.

    Tu jedynie sprawdź czy masz odpowiednie zasilania na naczepę i czy sprawna szyna CAN (pin 6,7) gniazda EBS. Reszta to diagnoza naczepy.
  • Poziom 7  
    Problem rozwiązany odnośnie 75 % błędów
    2 przewody przerwane w wiązce pod kabiną od euro złącza na zgięciu,

    Dodano po 3 [minuty]:

    zostały mi dwa tylko błędy:

    mid136 psid21 fmi12
    mid136 psid23 fmi5

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przewod ebs od konia do naczepy nowy, 2 czujniki abs nowe, teraz gdzie radzicie szukać ?
  • Poziom 31  
    Sprawdziłeś zasilania ? 30,15 i 2 masy ? Jeżeli ok to w koniu sprawdź jeszcze szynę CAN .
    Sprawdź pin 6 i 7 gniazda EBS na ciągłość przewodów do kabiny (nie pamiętam w tej chwili które to złącze).Jak ok to pozostaje Ci sprawdzić naczepę ale tu przydała by się diagnostyka bo inaczej czeka Cię sprawdzanie wszystkich złączy,przewodu zasilania,przedłużaczy,elektrozaworu osi podnoszonej itd.
  • Poziom 7  
    Prześwietliłem od puchy pod maska do gniazda za kabina całą wiązkę pod obciążeniem jest ok, no nie wiem co jest grane, może jakaś zła odległość tego czujnika od tej tarczki do abs-u ale mechanik wcisnął to na ful to nie wiem bo nie ściągaliśmy bębnów tylko przez dekiel od tyłu.

    Dodano po 7 [minuty]:

    bez naczepy brak błedów, z naczepą teraz jest tylko jeden błąd

    mid 136 psid 21 fmi 12,
  • Poziom 31  
    Czyli pozostał Ci tylko błąd EBS w naczepie.Bez diagnostyki możesz tylko sprawdzić czy obwody czujników są ok (czujniki nowe ale może przewody łączące je z modulatorem) wypnij wtyczki czujników z modulatora i zmierz rezystancję czy jest ok. czyli tyle ile ma nowy czujnik (ok 1000 ohm),potem sprawdź elektrozawór osi podnoszonej i jego okablowanie od modulatora i pozostanie Ci sprawdzenie elektrozaworu na "rampowym" COLAS i jego okablowania,także od modulatora. Reszta już siedzi w samym modulatorze.Jak cały zewnętrzny osprzęt EB+ jest ok to tylko sprzętem diagnostycznym sprawdzisz co jest nie tak.
    Powodzenia.
  • Poziom 7  
    Jakim sprzętem sprawdzę diagnostykę volvo i naczepy tylko volvo mnie interesuje bo tylko to mamy, coś dobrego tak dla siebie

    Gdzie mogę sobie sprawdzać kody błędów w jakim programie? jest jakiś diagnostyczny żeby można podglądać błędy ?>

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pytanie jeszcze jedno mam, czy pierścień jak byłby pęknięty to nie podniesie osi?
  • Poziom 31  
    domin.wit napisał:
    cos dobrego tak dla siebie

    Osobiście używam TEXY ale to do wielu modeli i także zrobisz nią naczepy,ale nie jest tania.
    Do diagnozy naczep posiadam dedykowane "fejsy" do każdego systemu osobne.
    Co do innych sprzętów może koledzy się wypowiedzą.
    domin.wit napisał:
    pytanie jeszcze jedno mam, czy pierscien jak bybyl pekniety to nie podniesie osi?

    Raczej nie ma to wpływu na oś podnoszoną,po włączeniu zapłonu system "nie zobaczy" pękniętego pierścienia ABS dopiero podczas ruchu ,a oś powinna się na pusto podnieść.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    domin.wit napisał:
    tylko volvo mnie interesuje bo tylko to mamy

    Volvo VCADS, Vocom.

    domin.wit napisał:

    Gdzie mogę sobie sprawdzać kody błędów w jakim programie?
    Volvo Impact.
  • Poziom 7  
    A jakiś interfejs pod naczepę Haldex ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    domin.wit napisał:
    A jakiś interfejs pod naczepę Haldex ?

    daro111 napisał:
    Osobiście używam TEXY ale to do wielu modeli i także zrobisz nią naczepy,ale nie jest tania.
    Texa, dodatkowo JalTest. Typowo do diagnostyki systemu Haldex jest Haldex Diag+ ale cena ok 4000 zł.
  • Poziom 2  
    Witam!
    Kolego domin.wit gdzie znalazłeś niełącze jeżeli chodzi o pedał gazu mam ten sam problem możesz powiedzieć w jakiej wiązce i gdzie ona jest zlokalizowana? dzięki