Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Tector 120e18 - zawór bezpieczeństwa ciśnienia upuszcza ciśnienie.

06 Sie 2013 23:51 7785 14
  • Poziom 9  
    Mam problem, mianowicie w magistrali paliwowej podczas rozruchu rośnie ciśnienie podczas rozruchu, a tu nagle bum i w przelew jest strzał aż szybkozłączke odpina, pompa CR była sprawdzana, podłączenie filtra, wszystko dobrze, błąd, żaden się nie zapisuje, tam jest zawór bezpieczeństwa który wywala podczas kręcenia silnikiem, jak tylko załapie to 'srruu...', dodam, że go podmieniałem z innego tectora sprawnego i dalej jest to samo.

    Iveco Tector 120e18 - zawór bezpieczeństwa ciśnienia upuszcza ciśnienie.
  • Poziom 38  
    Logiczne zdaje się być, że przycina się zawór przelewowy.
    Chyba, że jest to wina nastawnika pompy, CR, bo przecież nie jest potrzebne 3000 Bar przy rozruchu.
    Silnik powinien zapalić "miękko"
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Sprawdź układ powrotny paliwa czy nie jest gdzieś załamany lub zapchany, uszkodzony może być zawór regulacyjny paliwa na pompie.
  • Poziom 9  
    Tylko że pompa była u fachowców i sprawdzili cały zestaw wraz z regulatorem ciśnienia, odpiąłem całkowicie przelew z zaworu bezpieczeństwa i z pompy, podpiąłem tylko przelewy z wtryskiwaczy, i za każdym kręceniem wywalało zawór bezpieczeństwa magistrali a z przelewów po 3 próbach uruchomienia z 6 wtrysków uzbierało się 0,5l oleju napędowego, moim zdaniem to jest bardzo dużo ale mogę się mylić.
    <<<<a ten zawór bezpieczeństwa wywala przy 3000bar?>>>>>>
  • Poziom 38  
    Coś takiego.
    Dlatego winny będzie nastawnik pompy jednak.
    Przy pracy na wolnych obrotach ciśnienie w szynie jest na poziomie 500Bar.
  • Poziom 9  
    Czyli wychodzi na to że lipe odstawili sprawdzając pompę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A jakie parametry czujnika ciśnienia rail ?
  • Poziom 9  
    Tego to nie wiem, nie mam jak sprawdzić, też myślałem o tym że on przekłamuje, na razie wysłałem wtryski do sprawdzenia bo mnie trochę niepokoją, a później podmienię ze sprawnego tectora czujnik rail.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem wtryski, pompę CR, zamieniałem czujnik ciśnienia magistrali, założyłem nowy regulator ciśnienia, jest nowy filtr paliwa, i odpalam silnik i puki nie złapie temperatury to chodzi, jak złapie temperaturę to strzela w zawór bezpieczeństwa magistrali, nie mam pojęcia co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania, przewody wszystkie są drożne.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Myślę że możesz mieć przedmuchy kompresji z cylindrów do układu paliwowego. Podłącz się do przelewu na głowicy, zasłaniając oczywiście odpięty przewód.
    Po odpaleniu sprawdź czy z przelewu nie wydostają się bańki powietrza.
    I druga sprawa, czy przewody paliwowe i zaworek w podstawie filtra są na właściwym miejscu, wiem że można pomieszać te łączniki paliwowe, no i oczywiście te spinki na przewodach nie są słabe lub uszkodzone.
  • Poziom 9  
    Wężyki nie są pomylone, a chodzi tu o zbyt duże ciśnienie w magistrali, podmieniałem zawór bezpieczeństwa z drugiego sprawnego, czujnik ciśnienia magistrali, regulator na pompie. To nie strzela z przelewu tylko otwiera zawór bezpieczeństwa. błąd 89 kontrola ciśnienia w magistrali, wiązka sprawdzona, od czujnika i regulatora, a jeszcze się zapisuje błąd przekaźnika głównego.
  • Poziom 39  
    Jeśli jesteś pewny swego to twoja sprawa. Twierdzę że pomylone wężyki bo kiedyś sam pomyliłem i na przewód powrotny dawało dużo paliwa + ciśnienie na rampie na maksa (zawór bezpieczeństwa gwizdał) - nie analizowałem dlaczego tak się dzieje, ale wygląda na to że jeśli dasz 6bar z pompki zasilającej na powrót do zbiornika to pompa wysokiego ciśnienia traci możliwość regulacji ciśnienia. Z resztą możesz sprawdzić wykręcając podstawę filtra - 2 wejścia to wlot paliwa z pompki zasilającej i wyście do pompy CR (to ma iść przez filtr) 3 pozostałe to połączone wewnątrz podstawy powroty (Z głowicy, z pompy CR i wylot do zbiornika).
    Po moim błędzie wygląda na to że jeśli pojawi się paliwo pod ciśnieniem na powrocie pompy CR to będzie ona dawała na maksa.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Jeszcze jedna opcja co mi przychodzi do głowy to uwalony sterownik - zmierz napięcie na zaworu pompy CR.
  • Poziom 25  
    Przecież zamiast na macajewa można a nawet wypada podejrzeć napięcie wyjściowe z czujnika najprostszym miernikiem "na żywca". Ten regulator ciśnienia może być zawalony syfem z paliwa.
  • Poziom 9  
    problem rozwiązany uwalony sterownik silnika, wymieniony na inny i problem znikł, ostatnia rzecz której bym się spodziewał