Witam,
nie potrafię sobie poradzić z błędami linkera chyba że kompilatora(i raczej to jest kompilator). Chciałem swoje stare projekty skompilować na nowo i poprawić programy, jednak nie potrafię przejść przez proces linkowania.
w folderze z source.cpp posiadam dodatkowo
Code:
open32.dll
glu32.dll
glut32.dll (sam ściągałem)
glut.h (sam ściągałem)
glut.lib (sam ściągałem)
glut.def (nie potrzebne, ale niech se jest)
skrypt kompilujący wygląda tak
Code:
path %pathC:\MinGW\bin
g++ -o program.exe main.cpp glut32.lib
i dostaje błędy w każdej linijce z użyciem funkcji występujących w glut32.dll/opengl.dll, błędy są typu:
Code:
C:\Users\Przemko\AppData\Local\Temp\cc4n2CuY.o:main.cpp:(.text+0xe5): undefined reference to `glClearColor@16'
I za chiny nie wiem dlaczego, skoro w folderze podczas kompilacji znajduję się wszystko co powinno. Dodam jeszcze że w MinGW\Include istnieje folder GL z plikami
Code:
glu.h
gl.h
glext.h
Które dostałem razem z kompilatorem. Moje includy w source wyglądają tak:
Kod: cpp
Nie muszę includować gl.h, glu.h bo glut.h to includuje. MinGW(g++) mam najnowsze, Glut'a też mam najnowszego. Proszę o jakieś podpowiedzi odnośnie linkowania tego, trochę czasu minęło i już nie pamiętam jak to robiłem kilka miesięcy temu
