Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C++ OpenGL - Błąd linkowania, kompilacji

przemko07 07 Sie 2013 13:27 1227 1
  • #1 07 Sie 2013 13:27
    przemko07
    Poziom 15  

    Witam,
    nie potrafię sobie poradzić z błędami linkera chyba że kompilatora(i raczej to jest kompilator). Chciałem swoje stare projekty skompilować na nowo i poprawić programy, jednak nie potrafię przejść przez proces linkowania.
    w folderze z source.cpp posiadam dodatkowo

    Code:
    open32.dll
    
    glu32.dll

    glut32.dll (sam ściągałem)
    glut.h (sam ściągałem)
    glut.lib (sam ściągałem)
    glut.def (nie potrzebne, ale niech se jest)


    skrypt kompilujący wygląda tak
    Code:
    path %pathC:\MinGW\bin
    
    g++ -o program.exe main.cpp glut32.lib


    i dostaje błędy w każdej linijce z użyciem funkcji występujących w glut32.dll/opengl.dll, błędy są typu:
    Code:
    C:\Users\Przemko\AppData\Local\Temp\cc4n2CuY.o:main.cpp:(.text+0xe5): undefined reference to `glClearColor@16'



    I za chiny nie wiem dlaczego, skoro w folderze podczas kompilacji znajduję się wszystko co powinno. Dodam jeszcze że w MinGW\Include istnieje folder GL z plikami
    Code:

    glu.h
    gl.h
    glext.h

    Które dostałem razem z kompilatorem. Moje includy w source wyglądają tak:

    Kod: cpp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Nie muszę includować gl.h, glu.h bo glut.h to includuje. MinGW(g++) mam najnowsze, Glut'a też mam najnowszego. Proszę o jakieś podpowiedzi odnośnie linkowania tego, trochę czasu minęło i już nie pamiętam jak to robiłem kilka miesięcy temu :(

    0 1
  • #2 31 Sie 2013 11:54
    Loksonick
    Poziom 6  

    Link

    Jest instalowany SDL i OpenGL na MinGW. Osobiście używałem tego tutoriala do instalacji tych bibliotek w VC11 i działało.

    0