Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Johnson 4km , J4BRCIC - Silnik zaburtowy , nie odpala, kichanie

tiutesh 07 Sie 2013 16:49 8088 9
  • #1 07 Sie 2013 16:49
    tiutesh
    Poziom 12  

    Witam, posiadam silniczek zaburtowy Johnson 4km (sea horse), silnik jest dwusuwowy. Mianowicie przy ostatnim pływaniu silnik chodził lecz po może kilometrze, nagle zgasł , spadł z obrotów do zera, myślałem że brakło paliwa , jednak nie.

    W tej chwili podczas próby odpalania, silnik raz na jakiś czas mocno strzeli w wydech i tyle.

    Co sprawdziłem :

    - świece (iskra jest)
    - gaźnik rozebrany i wyczyszczony.
    - paliwo dostaje (mokre świece).


    nie pokoi mnie fakt , tak jakby wydostawanie się oleju z benzyną z układu wydechowo- chłodzeniowego (takie sześć dziurek w kolumnie silnika(spodzinie)).

    Nie znam się zbytnio na silnikach, może klina oberwało , a może zapłon się przestawił. Bardzo proszę o pomoc, mam urlop, a tak by się na rybki pływało.

    Pozdrawiam

    3 9
  • #2 07 Sie 2013 18:05
    2056710
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Sie 2013 18:22
    tiutesh
    Poziom 12  

    pompki paliwa nie ma w tym silniku.

    Co do uszczelki nie wiem jak to zdiagnozować.

    edit:

    Odkręciłem pokrywę głowicy, tzn głowice (to z gniazdami na świece).
    Okazuje się że przy odkręceniu wyleciał mi kawałek uszczelki , jednak chyba to uszczelka. Tylko pytanie gdzie ja takową dostanę ?

    1
  • Pomocny post
    #4 17 Lis 2013 21:47
    JohnRude
    Poziom 2  

    Witam. Rocznik (po 1970) rozpoznajesz za pomoca tego słowa: INTRODUCES gdzie I=1 N=2 T=3 R=4 ....E=9 a S=0 Twój silnik to rocznik 1981 a numer uszczelki jaki Cię interesuje to 326953 - wzięte z: boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/1981/J4BRCIC/CYLINDER%20%26%20CRANKCASE/parts.html Była także używana w innych modelach od 1981 do 1986 4-5KM patrz tutaj: boats.net/parts/detail/brp/B-0326953.html Ewentualnie dotnij z materiału uszczelarskiego np. Gambit z domieszką grafitu. Tak apropo to daj znać jeśli potrzebujesz jakichkolwiek rad odnośnie małych silników zaburtowych. Pomogę.

    2
  • #5 09 Sty 2014 20:31
    DZIUWA
    Poziom 2  

    Witam - jestem pierwszy raz na tym forum i jako posiadacz silnika Johnson 4hp z 74r( na boats. net. jest to całkiem inny silnik,niż mój według tabliczki 4R74R)
    wracając do tematu -jak zakończyła się awaria?

    a mój problem polega na niemożności wyregulowania gaźnika dobrze chodzi dopiero po chwili od zakręcenia kranika - reaguje na przepustnicę w pełnym zakresie obrotów aż do wypalenia paliwa,przy próbie otwarcia kranika przed zgaśnięciem zaczyna go mulić (prawdopodobnie nadmiar paliwa)gaźnik wyczyszczony poziom ustawiony
    gaźnik z cięgłem ssania.jedną śrubą (górna )do regulacji ,pod nią w komorze pływakowej jedynie śruba spustowa a za nią dysza 31 -czy jest jakaś jeszcze regulacja?
    świece ngk BR7HS czarna okopcona mokra.
    cewki kondensatory i przerywacze nowe iskra że konia by zabiła.
    Paliwo 1-50
    czego jeszcze szukać kompresja wydaje się o'k silnik szczelny niewien już co robić
    pozdrawiam dziuwa

    0
  • #6 09 Sty 2014 21:36
    gimak
    Poziom 37  

    DZIUWA napisał:
    gaźnik wyczyszczony poziom ustawiony

    Nie znam tego silnika, ale objawy podobne do tych z którymi miałem do czynienia w silniku w końcu lat 60. Pisze Kolega poziom ustawiony, wg czego?. Wg mnie jest ustawiony za wysoki poziom paliwa w gaźniku. W moim przypadku z poziomem paliwa w stosunku do z DTR zjechałem o ponad 10 mm i silnik zaczął pracować jak pszczółka. Do takiego obniżenia poziomu nie doszedłem od razu, ale metodą kolejnych prób.

    0
  • #7 10 Sty 2014 11:56
    DZIUWA
    Poziom 2  

    Witam - sprawa zakończona - gapiostwo moje albo poprzedniego właściciela przy rozbieraniu gaźnika nie zauważyłem braku uszczelki (oring) pomiędzy dyszą znajdującą się w obudowie komory a dyszą rozpylacza(tą pionową wchodzącą do gardzieli) - 15 minut roboty i silniczek chodzi jak zegarek.
    Brak tej uszczelki powodował omijanie przez paliwo dyszy w obudowie komory.

    Poziom paliwa ustawiałem wg. instrukcji przy przewróconym gaźniku pływak jest równolegle do obudowy przy normalnym położeniu dolna krawędź pływaka znajduje się w przedziale 28-33mm od krawędzi górnej.
    Dziwię się rozbieżności numeru z tabliczki a opisem silnika z"boat net".
    silnik z 74 a bardziej przypomina z 79-84 gaźnik najbardziej podobny to krzyżówka gaźnika z 77 6hp i 80 4hp ale wszystko jest oryginalne nie ma śladów własnej twórczości.
    Pozdrawiam Dziuwa

    0
  • #8 19 Lut 2014 15:51
    tiutesh
    Poziom 12  

    JohnRude

    Witam, powiedz mi jaki olej mam wlać do spodziny, jak go wymienić i ile go wlać.

    Ps. na co jeszcze zwrócić uwagę przy eksploatacji tych silniczków.

    pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #9 21 Lut 2014 16:18
    DZIUWA
    Poziom 2  

    Ja używam gulf 80w90 - wykręcasz dwie zaślepki z boku spodziny i wciskasz w dolny otwór aż zacznie wypływać górnym.
    Wskazane po spuszczeniu starego (o ile pod wpływem wody nie zrobił się smar jeżeli tak to uszczelniacze do wymiany) przepłukanie benzyną ekstrakcyjną przekładni.

    1
  • #10 25 Lut 2014 16:16
    tiutesh
    Poziom 12  

    Dobra koledzy, postanowiłem że sprawdzę również intepeller , czyli pompkę wody, lecz napotkałem problem przy próbie zdjęcia spodziny, mianowicie nie mam pojęcia jak się odczepia cięgło od biegu od spodziny aby ją wyjąć na warsztat.

    Kolego a w którym miejscu są te uszczelniacze? bo spuściłem olej i faktycznie jest rzadki ale koloru kawy z mlekiem.

    Dzięki za wszystkie porady.


    Cytat:
    Koledzy temat zamykam. Cięgło wystarczyło lekko szarpnąć i wyszło, z włożeniem nie było problemów. Przyczyną awarii silnika była uszkodzona uszczelka pod głowicą. Po wymianie silniczek pali od szarpnięcia. Dziękuję wszystkim za pomoc.

    0